Pepco, KiK, TEDi és Primark: komoly verseny várható
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a teljes kiskereskedelmi forgalom 2023-ban 18 411 milliárd forintra rúgott, ami 7,85%-os növekedést jelent az előző évhez képest, bár az infláció árnyalta ezt a képet. Különösen az iparcikk jellegű vegyes üzletek, mint a Pepco és a KiK, csak csekély, 0,17 százalékos bővülést mutattak – írja a Pénzcentrum.
Pepco: A piacvezető státusz fenntartása
A Pepco továbbra is a piacvezető, a legfrissebb adatok szerint 95,47 milliárd forintos nettó árbevétellel, ami 16,5%-os növekedés az előző üzleti évi adatokhoz képest. Bár az adózott eredmény 2,25 milliárd forintra rúgott, ezzel nem tudta megelőzni a KiK-et, amely szintén jelentős növekedést mutatott.
KiK: Eredményes javulás
A KiK több mint 120 üzletével 34,64 milliárd forintos nettó belföldi árbevételt ért el, ami 20,1%-os növekedés. Az adózott eredmény tekintetében mégis sikerült megelőznie a Pepcot, 2,42 milliárd forintos eredménnyel.
TEDi: a friss versenyző
A TEDi, bár újonc a piacon, dinamikus növekedést mutat. Az első üzletek 2021-ben nyíltak meg, és már 20 boltot üzemeltetnek. Az utolsó ismert üzleti évben a nettó árbevétel több mint hétszeresére nőtt, bár az adózott eredmény még mindig mínuszos.
Primark: új kihívó ambiciózus tervekkel
A Primark a legújabb szereplő a magyar piacon, és már nagy terveket szövöget. Az első magyarországi üzletük megnyitása után, további terjeszkedésre készülnek Közép- és Kelet-Európában. A vállalat alacsony árakat kínál, nagy tételben rendel a beszállítóktól, és egyszerűsített csomagolást használ, amivel jelentős költségmegtakarítást ér el. Az üzleti modell nem tartalmaz online értékesítést, így további költségeket spórol meg.
A Magyar piac jövője
A verseny fokozódása a magyar kiskereskedelmi piacon előnyös a vásárlók számára, mivel több választékot és jobb árakat eredményezhet. Mind a Pepco, mind a KiK, TEDi és Primark jelentős szerepet játszhat a jövőbeni piaci dinamikák alakításában. Az elkövetkezendő évek megmutatják, hogy ezek a vállalatok hogyan alkalmazkodnak a változó fogyasztói igényekhez és a gazdasági környezethez Magyarországon.
Kapcsolódó cikkeink
A Primark új partnerrel fejleszti kollégáinak a körkörös tervezéssel kapcsolatos képzését
A nemzetközi divatáru-kiskereskedő Primark a Circular Textiles Foundation (CTF) partnerségével továbbképzési programot…
Tovább olvasom >Több száz alapvető gyerekcikk árát fagyasztja be idén a Primark
Az idei árbefagyasztás az alapvető ruházati cikkekre vonatkozik, tetőtől talpig,…
Tovább olvasom >Folytatja terjeszkedését a Primark az Egyesült Államokban
A divat- és háztartási cikk kereskedő Primark újabb piacra lép…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kötelező akciókon túl – több mint 600 újabb termék árát stoppolta be a Tesco
A Tesco a kötelező akciózás kivezetése után is folyamatosan csökkenti…
Tovább olvasom >Papp Zsolt Györgyöt választották a NAK elnökének
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) 2024. szeptember 13-án tartotta országos…
Tovább olvasom >Véget ért a XVIII. Coop Rally
Hajdúszoboszlón zárult az idei Coop Rally – Az idén 18.…
Tovább olvasom >