Pepco, KiK, TEDi és Primark: komoly verseny várható

Egyelőre ő a legnagyobb
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a teljes kiskereskedelmi forgalom 2023-ban 18 411 milliárd forintra rúgott, ami 7,85%-os növekedést jelent az előző évhez képest, bár az infláció árnyalta ezt a képet. Különösen az iparcikk jellegű vegyes üzletek, mint a Pepco és a KiK, csak csekély, 0,17 százalékos bővülést mutattak – írja a Pénzcentrum.
Pepco: A piacvezető státusz fenntartása
A Pepco továbbra is a piacvezető, a legfrissebb adatok szerint 95,47 milliárd forintos nettó árbevétellel, ami 16,5%-os növekedés az előző üzleti évi adatokhoz képest. Bár az adózott eredmény 2,25 milliárd forintra rúgott, ezzel nem tudta megelőzni a KiK-et, amely szintén jelentős növekedést mutatott.
KiK: Eredményes javulás
A KiK több mint 120 üzletével 34,64 milliárd forintos nettó belföldi árbevételt ért el, ami 20,1%-os növekedés. Az adózott eredmény tekintetében mégis sikerült megelőznie a Pepcot, 2,42 milliárd forintos eredménnyel.
TEDi: a friss versenyző
A TEDi, bár újonc a piacon, dinamikus növekedést mutat. Az első üzletek 2021-ben nyíltak meg, és már 20 boltot üzemeltetnek. Az utolsó ismert üzleti évben a nettó árbevétel több mint hétszeresére nőtt, bár az adózott eredmény még mindig mínuszos.
Primark: új kihívó ambiciózus tervekkel
A Primark a legújabb szereplő a magyar piacon, és már nagy terveket szövöget. Az első magyarországi üzletük megnyitása után, további terjeszkedésre készülnek Közép- és Kelet-Európában. A vállalat alacsony árakat kínál, nagy tételben rendel a beszállítóktól, és egyszerűsített csomagolást használ, amivel jelentős költségmegtakarítást ér el. Az üzleti modell nem tartalmaz online értékesítést, így további költségeket spórol meg.
A Magyar piac jövője
A verseny fokozódása a magyar kiskereskedelmi piacon előnyös a vásárlók számára, mivel több választékot és jobb árakat eredményezhet. Mind a Pepco, mind a KiK, TEDi és Primark jelentős szerepet játszhat a jövőbeni piaci dinamikák alakításában. Az elkövetkezendő évek megmutatják, hogy ezek a vállalatok hogyan alkalmazkodnak a változó fogyasztói igényekhez és a gazdasági környezethez Magyarországon.
Kapcsolódó cikkeink
Létszámcsökkentést hajt végre a Primark, de terjeszkedne is
Újabb nagyvállalat jelentett be leépítést: a brit–ír tulajdonú Primark 150…
Tovább olvasom >Lendületben az iparcikkes vegyesboltok: a TEDi robbantott, a Pepco nyereséget triplázott
2024-ben tovább bővült a hazai iparcikk jellegű vegyes üzletek piaca,…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >