Pepco, KiK, TEDi és Primark: komoly verseny várható

Egyelőre ő a legnagyobb
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a teljes kiskereskedelmi forgalom 2023-ban 18 411 milliárd forintra rúgott, ami 7,85%-os növekedést jelent az előző évhez képest, bár az infláció árnyalta ezt a képet. Különösen az iparcikk jellegű vegyes üzletek, mint a Pepco és a KiK, csak csekély, 0,17 százalékos bővülést mutattak – írja a Pénzcentrum.
Pepco: A piacvezető státusz fenntartása
A Pepco továbbra is a piacvezető, a legfrissebb adatok szerint 95,47 milliárd forintos nettó árbevétellel, ami 16,5%-os növekedés az előző üzleti évi adatokhoz képest. Bár az adózott eredmény 2,25 milliárd forintra rúgott, ezzel nem tudta megelőzni a KiK-et, amely szintén jelentős növekedést mutatott.
KiK: Eredményes javulás
A KiK több mint 120 üzletével 34,64 milliárd forintos nettó belföldi árbevételt ért el, ami 20,1%-os növekedés. Az adózott eredmény tekintetében mégis sikerült megelőznie a Pepcot, 2,42 milliárd forintos eredménnyel.
TEDi: a friss versenyző
A TEDi, bár újonc a piacon, dinamikus növekedést mutat. Az első üzletek 2021-ben nyíltak meg, és már 20 boltot üzemeltetnek. Az utolsó ismert üzleti évben a nettó árbevétel több mint hétszeresére nőtt, bár az adózott eredmény még mindig mínuszos.
Primark: új kihívó ambiciózus tervekkel
A Primark a legújabb szereplő a magyar piacon, és már nagy terveket szövöget. Az első magyarországi üzletük megnyitása után, további terjeszkedésre készülnek Közép- és Kelet-Európában. A vállalat alacsony árakat kínál, nagy tételben rendel a beszállítóktól, és egyszerűsített csomagolást használ, amivel jelentős költségmegtakarítást ér el. Az üzleti modell nem tartalmaz online értékesítést, így további költségeket spórol meg.
A Magyar piac jövője
A verseny fokozódása a magyar kiskereskedelmi piacon előnyös a vásárlók számára, mivel több választékot és jobb árakat eredményezhet. Mind a Pepco, mind a KiK, TEDi és Primark jelentős szerepet játszhat a jövőbeni piaci dinamikák alakításában. Az elkövetkezendő évek megmutatják, hogy ezek a vállalatok hogyan alkalmazkodnak a változó fogyasztói igényekhez és a gazdasági környezethez Magyarországon.
Kapcsolódó cikkeink
Tízéves a Pepco Magyarországon – folytatódik a dinamikus terjeszkedés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tízből nyolc szülő mindent egy helyen vásárolna be iskolakezdésre – a Pepco erre kínál megoldást
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ólom és kadmium kioldódás veszélye miatt virágmintás üvegpoharakat hívott vissza a forgalomból a TEDi üzletlánc
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elkezdődött a szarvasbőgés időszaka a hazai erdőkben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >13 ezer tonna volt a 2024/25. évi értékesített és saját felhasználásra szánt hazai vadhús mennyisége
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Dr. Pogátsa Zoltán a magyar gazdaság állapotáról: Sem aranykor, sem apokalipszis
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >