Pepco, KiK, TEDi és Primark: komoly verseny várható

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 06. 25. 11:27
A magyar kiskereskedelmi szektorban a Pepco, amely 2015 óta van jelen, jelentős lábnyomot hagyott az iparcikk és ruházati piacon. Közel 250 üzlettel és több mint 2000 alkalmazottal büszkélkedhet. Az elmúlt években a KiK és a TEDi jelent meg a színen, mint fő versenytársak, és legutóbb a Primark is betört a piacra.

Egyelőre ő a legnagyobb

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a teljes kiskereskedelmi forgalom 2023-ban 18 411 milliárd forintra rúgott, ami 7,85%-os növekedést jelent az előző évhez képest, bár az infláció árnyalta ezt a képet. Különösen az iparcikk jellegű vegyes üzletek, mint a Pepco és a KiK, csak csekély, 0,17 százalékos bővülést mutattak – írja a Pénzcentrum.

Pepco: A piacvezető státusz fenntartása

A Pepco továbbra is a piacvezető, a legfrissebb adatok szerint 95,47 milliárd forintos nettó árbevétellel, ami 16,5%-os növekedés az előző üzleti évi adatokhoz képest. Bár az adózott eredmény 2,25 milliárd forintra rúgott, ezzel nem tudta megelőzni a KiK-et, amely szintén jelentős növekedést mutatott.

KiK: Eredményes javulás

A KiK több mint 120 üzletével 34,64 milliárd forintos nettó belföldi árbevételt ért el, ami 20,1%-os növekedés. Az adózott eredmény tekintetében mégis sikerült megelőznie a Pepcot, 2,42 milliárd forintos eredménnyel.

TEDi: a friss versenyző

A TEDi, bár újonc a piacon, dinamikus növekedést mutat. Az első üzletek 2021-ben nyíltak meg, és már 20 boltot üzemeltetnek. Az utolsó ismert üzleti évben a nettó árbevétel több mint hétszeresére nőtt, bár az adózott eredmény még mindig mínuszos.

Primark: új kihívó ambiciózus tervekkel

A Primark a legújabb szereplő a magyar piacon, és már nagy terveket szövöget. Az első magyarországi üzletük megnyitása után, további terjeszkedésre készülnek Közép- és Kelet-Európában. A vállalat alacsony árakat kínál, nagy tételben rendel a beszállítóktól, és egyszerűsített csomagolást használ, amivel jelentős költségmegtakarítást ér el. Az üzleti modell nem tartalmaz online értékesítést, így további költségeket spórol meg.

A Magyar piac jövője

A verseny fokozódása a magyar kiskereskedelmi piacon előnyös a vásárlók számára, mivel több választékot és jobb árakat eredményezhet. Mind a Pepco, mind a KiK, TEDi és Primark jelentős szerepet játszhat a jövőbeni piaci dinamikák alakításában. Az elkövetkezendő évek megmutatják, hogy ezek a vállalatok hogyan alkalmazkodnak a változó fogyasztói igényekhez és a gazdasági környezethez Magyarországon.

Címkék: , , ,

Kapcsolódó cikkeink