Pénteken mutatják be a Sárospatak borát
A Sárospataki Borterasz Egyesületet alkotó öt pincészet összefogásával Patakbor 2016 néven elkészült Sárospatak bora, amelyet pénteken és szombaton a Sárospataki Borfesztiválon mutatnak be először a nagyközönségnek.
Sárospatak környéki borászatokként a Pajzos Tokaj, a Harsányi Pincészet, a Tokaj Portius, a Naár Pincészet és az Espák Pince azért fogott össze, hogy megmutassák: a Tokaj-Hegyaljai Borvidék északi régiójának kiváló dűlői, a gondos szőlészeti és borászati munka, valamint a kulturális örökség együttesen mekkora lehetőségeket hordoznak magukban – mondta el az MTI-nek az egyesület elnöke.
A Pajzos Tokajt vezető Laurent Comas hangsúlyozta: céljuk a tudatos borvidéki jelenlét és egy meghatározó Sárospatak márkanév kialakítása.
Mint megjegyezte, Sárospatak neve számos fogyasztó fejében még mindig nem kötődik elég szorosan a Tokaj-Hegyaljai Borvidékhez, noha a város nemcsak kulturális és gazdasági értelemben, de borászati szempontból is a régió központja volt évszázadokon keresztül. A Pajzos, a Király-hegy vagy a Megyer olyan dűlők, melyeken a különleges adottságok miatt már a 14. században is szőlőt termesztettek – emlékeztetett.
Laurent Comas elmondása szerint a Patakbor az elmúlt két évben Sárospatak önkormányzata számára készült kis mennyiségben, az eddigi sikerek alapján azonban a készítők idén már kereskedelmi forgalomba is szánják.
Jól iható, de tartalmas bort szerettek volna készíteni, melybe mind az öt pincészet a legszebb tételeiből választott – számolt be. A Sárospatak borból 2016-ban 1800 palack készült, tipikus hegyaljai fajtákból: 87 százalékban furmintból, 13 százalékban hárslevelűből.
A feldolgozott szőlő javát a Megyer- és a Király-hegy termőterületei adják; a bor nagyobb része acéltartályban, egyötöde másod- és harmadtöltésű, 3 és 5 hektoliteres hordóban érlelődött 6 hónapig. A Patakbor 2016 ízében és illatában az ásványos, sós jegyek dominálnak, nagyszerűen bemutatva a dűlőkre jellemző vulkanikus jelleget – méltatta az együttműködés eredményét Laurent Comas.
A cuvée a Sárospataki Borfesztiválon mutatkozik be, majd megtalálható lesz többek között a Zempléni Fesztiválon (augusztus 11-20.), a Vingardium Borligeten (szeptember 1-3.) és a Budapest Borfesztiválon (szeptember 7-10.), illetve a tervek szerint korlátozott mennyiségben a kiskereskedelemben is elérhető lesz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A borász szerint nem elég jó bort készíteni – élményt is kell adni
A borász szakma sokáig a szenvedélyről, a hagyományról és a…
Tovább olvasom >A balatoni borok összekötik a múltat és a jelent, a termelőt és a fogyasztót
A bor nemcsak nemzetgazdasági tényező, hanem kultúra, történelem, az emberi…
Tovább olvasom >Ca di Rajo – Menolia Prosecco Extra Brut/Brut/Extra Dry
A Menolia egy Prosecco DOC Treviso, amely a klasszikus Prosecco…
Tovább olvasom >További cikkeink
III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek!
Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik…
Tovább olvasom >Bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >