Pénteken mutatják be a Sárospatak borát
A Sárospataki Borterasz Egyesületet alkotó öt pincészet összefogásával Patakbor 2016 néven elkészült Sárospatak bora, amelyet pénteken és szombaton a Sárospataki Borfesztiválon mutatnak be először a nagyközönségnek.
Sárospatak környéki borászatokként a Pajzos Tokaj, a Harsányi Pincészet, a Tokaj Portius, a Naár Pincészet és az Espák Pince azért fogott össze, hogy megmutassák: a Tokaj-Hegyaljai Borvidék északi régiójának kiváló dűlői, a gondos szőlészeti és borászati munka, valamint a kulturális örökség együttesen mekkora lehetőségeket hordoznak magukban – mondta el az MTI-nek az egyesület elnöke.
A Pajzos Tokajt vezető Laurent Comas hangsúlyozta: céljuk a tudatos borvidéki jelenlét és egy meghatározó Sárospatak márkanév kialakítása.
Mint megjegyezte, Sárospatak neve számos fogyasztó fejében még mindig nem kötődik elég szorosan a Tokaj-Hegyaljai Borvidékhez, noha a város nemcsak kulturális és gazdasági értelemben, de borászati szempontból is a régió központja volt évszázadokon keresztül. A Pajzos, a Király-hegy vagy a Megyer olyan dűlők, melyeken a különleges adottságok miatt már a 14. században is szőlőt termesztettek – emlékeztetett.
Laurent Comas elmondása szerint a Patakbor az elmúlt két évben Sárospatak önkormányzata számára készült kis mennyiségben, az eddigi sikerek alapján azonban a készítők idén már kereskedelmi forgalomba is szánják.
Jól iható, de tartalmas bort szerettek volna készíteni, melybe mind az öt pincészet a legszebb tételeiből választott – számolt be. A Sárospatak borból 2016-ban 1800 palack készült, tipikus hegyaljai fajtákból: 87 százalékban furmintból, 13 százalékban hárslevelűből.
A feldolgozott szőlő javát a Megyer- és a Király-hegy termőterületei adják; a bor nagyobb része acéltartályban, egyötöde másod- és harmadtöltésű, 3 és 5 hektoliteres hordóban érlelődött 6 hónapig. A Patakbor 2016 ízében és illatában az ásványos, sós jegyek dominálnak, nagyszerűen bemutatva a dűlőkre jellemző vulkanikus jelleget – méltatta az együttműködés eredményét Laurent Comas.
A cuvée a Sárospataki Borfesztiválon mutatkozik be, majd megtalálható lesz többek között a Zempléni Fesztiválon (augusztus 11-20.), a Vingardium Borligeten (szeptember 1-3.) és a Budapest Borfesztiválon (szeptember 7-10.), illetve a tervek szerint korlátozott mennyiségben a kiskereskedelemben is elérhető lesz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny, mintegy 2700 palack bor versenyez
A kedden kezdődött 44. Országos Borversenyen 239 pincészet 890 bormintája,…
Tovább olvasom >A magyar bor történetei: királyok kedvencétől a bikavérig – történelmi est Egerben
2025. május 15-én különleges történelmi-gasztronómiai eseménynek ad otthont a Juhász…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország a hazai borászatok sikeréért is dolgozik
A Lidl Magyarország 2024-ben mintegy 17,5 milliárd forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Se a GDP-növekedés, se a zöld növekedés nem veszi figyelembe a természeti korlátokat
Fontos témákról, de oldott hangulatban és élénk érdeklődés mellett folyt…
Tovább olvasom >Jön a III. Employer Branding Konferencia – A jövő már jelen?
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai kérdés.…
Tovább olvasom >A NETWORKING MŰVÉSZETE – Teraszra kiülős, inspiráló Trade Marketing Klubülés
Június 5-én 14: 30kezdettel mindenkit vár a következő Trade Marketing…
Tovább olvasom >