Pénteken kezdődött a nyári élelmiszerlánc-ellenőrzés
Pénteken kezdődik és augusztus 11-ig tart a hagyományos nyári élelmiszerlánc-ellenőrzés – mondta az M1 aktuális csatorna péntek reggeli műsorában az Agrárminisztérium (AM) élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára.
Nobilis Márton közölte, hogy a szokásos ellenőrzési időszakok közül a nyári a leginkább szerteágazó, hiszen kiterjed a termelőkre, a piacokra, strandbüfékre, táborokra, a „Szedd magad”-akciókra és minden szezonális rendezvényekre. A kormányhivatalok és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) ellenőrei többek között az ételeket és italokat, az élelmiszerek eredetét, a higiéniai előírások teljesítését nézik, a helyszíni akciók mellett laborvizsgálatok is lesznek.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy az ellenőrzést nem a minél több büntetés beszedése, hanem a szemléletformálás, a szabálykövetés érdekében szervezik. A tapasztalatok szerint ennek van is értelme, és a büntetések számában is látszik, hogy egyre kevesebb a szabálysértés. A kereskedők, az eladók számítanak a vizsgálatokra, a magyar élelmiszerek a nyári rendezvényeken is megbízhatóak – tette hozzá Nobilis Márton.
Kapcsolódó cikkeink
AM: január 1-től megújult a termelők védelme
Év elejétől újabb, a tisztességes üzleti kapcsolatokat elősegítő szabályok javítják…
Tovább olvasom >AM: megvannak a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első eredményei
Az élelmiszerbiztonság és a fogyasztók védelme 2024 téli ünnepi időszakában…
Tovább olvasom >Tesztelték az idei kókuszos szaloncukrokat: íme a legjobbak
A Szupermenta idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját, ennek alkalmából a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Pick x Pick Szeged kampánybejelentő a Kézilabda világbajnokság kapcsán
2025-ben a januári férfi kézilabda világesemény időszakában ismét közös szurkolásra…
Tovább olvasom >Az NKFIH projektet indít a kkv-k ösztönzésére
Szakmai fejlesztésre, újításra, a gazdasági kapcsolatok és a kutatási területek…
Tovább olvasom >Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >