PayPal: 21 százalékkal nőtt a magyar webshopok külföldi forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 08. 21. 12:00

Az idei év első fél évében 21 százalékkal nőtt a magyar webshopok külföldi PayPal forgalma az előző év azonos időszakához képest – közölte az online pénzügyi szolgáltató cég csütörtökön az MTI-vel.

internet

A legkeresettebb kategóriák között a számítógépes játékok, az autóalkatrészek, a szórakoztató-elektronikai készülékek, a divatcikkek, az utazási szolgáltatások és a szoftverek is megjelentek.

A PayPal teljes forgalma 2013-ban 180 milliárd dollár volt, ami 24 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest.

A közlemény idézi Damien Perillat-ot, a PayPal közép-európai piacokért felelős ügyvezetőjét, aki elmondta: jelenleg a PayPal teljes, 180 milliárd dolláros forgalmának 25 százalékát teszik ki a nemzetközi tranzakciók, ez azonban gyorsan bővül. Magyarország is a leggyorsabban fejlődő kelet- és közép-európai piacok között van – tette hozzá. Adataik szerint a kelet-közép-európai régióban jelenleg összesen több mint 10 ezer aktív kereskedő és webshop használja a PayPal rendszerét nemzetközi és országon belüli vevőinek kiszolgálására.

A közlemény szerint a magyar online kereskedők megrendelései a PayPal információi alapján főleg Európán belülről érkeznek. A nemzetközi tranzakciók 17 százaléka az Egyesült Királyságból, 11 százaléka Németországból érkezik, de Észak-Amerika is jelentős felvevője a magyar kereskedők termékeinek: az átutalások 34 százaléka érkezik a tengerentúlról. A magyar online export tekintetében jelentős növekedést produkáló országok szinte változatlanok az elmúlt években.

A magyar online kereskedők sikeréhez jelentősen hozzájárult, hogy számos egyedi, kézműves termék készül az országban, valamint nemzetközi összehasonlításban versenyképesek az árak. A legtöbb nyugati piacokról érkező vásárló azért vásárol külföldről, mert olcsóbb (80 százalékuk), illetve mert nagyobb a választék azokból a termékekből, amik náluk nem elérhetőek (79 százalékuk).

A közlemény kiemeli: az új típusú, történetmesélésen alapuló prezentációs eszközt kidolgozó és forgalmazó magyar vállalat, a Prezi például jelentős nemzetközi pénzforgalmat bonyolít a PayPalon keresztül. De számos kereskedő használja a PayPal szolgáltatásait, köztük például az Extreme Digital, az egyik legnagyobb forgalmú webshop, illetve a Deadcode Production, az egyik legnagyobb magyarországi jegyértékesítő.

A rendszer lehetővé teszi, hogy a vásárlók anélkül fizethessenek vagy utalhassanak pénzt online, hogy bármilyen személyes vagy pénzügyi információt meg kellene osztaniuk az eladóval. A PayPal naponta több mint 9,3 millió átutalást dolgoz föl. További előnye, hogy amennyiben a vásárlóhoz nem érkezik meg a kért termék, vagy nem felel meg a leírtaknak, a vevő a teljes vételárat visszakapja a PayPal rendszerén keresztül. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink