Partnerséget kötött a Danone és az Ajinomoto a tejipar karbonkibocsátásának csökkentésére
A Danone és az Ajinomoto élelmiszeripari vállalatok stratégiai partnerségi megállapodást kötöttek a tejipar üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentése érdekében – számolt be róla a Reuters. A két cég célja a tejtermelésből származó metánkibocsátás mérséklése, amely az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint az állattenyésztés egyik fő problémája. A metán kibocsátásának fő forrása a trágyakezelés, valamint az állatok emésztési folyamatai, például a tehenek böfögése.

A két cég célja a tejtermelésből származó metánkibocsátás mérséklése
Az Ajinomoto és a Danone együttműködése különösen jelentős, miután a világ hat legnagyobb tejipari vállalata – köztük a Danone – tavaly az ENSZ COP28 csúcstalálkozóján vállalta, hogy aktívan részt vesz a metánkibocsátás csökkentésében. A partnerség központi eleme az Ajinomoto egy innovatív terméke, amelyet a tehenek emésztőrendszerében használnak. A becslések szerint ez a termék akár 25%-kal csökkentheti a trágyából származó dinitrogén-oxid-kibocsátást, és ha metáncsökkentő adalékkal kombinálják, akkor annak hatását 30%-kal is növelheti.
Jean-Yves Krummenacher, a Danone beszerzési vezetője kiemelte: „Az Ajinomotohoz hasonló partnerekkel bővítjük azokat a megoldásokat, amelyeket a tejtermelők számára kínálunk. Ezek nemcsak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében segítenek, hanem javítják a gazdák árrését és ellenálló képességét is.”
Kapcsolódó cikkeink
Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb tejipari szövetkezete jöhet létre az Arla és a DMK egyesülésével
Egyesülésre készül az Arla Foods nemzetközi tejipari óriás és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >