Partnerséget kötött a Danone és az Ajinomoto a tejipar karbonkibocsátásának csökkentésére
A Danone és az Ajinomoto élelmiszeripari vállalatok stratégiai partnerségi megállapodást kötöttek a tejipar üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentése érdekében – számolt be róla a Reuters. A két cég célja a tejtermelésből származó metánkibocsátás mérséklése, amely az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint az állattenyésztés egyik fő problémája. A metán kibocsátásának fő forrása a trágyakezelés, valamint az állatok emésztési folyamatai, például a tehenek böfögése.

A két cég célja a tejtermelésből származó metánkibocsátás mérséklése
Az Ajinomoto és a Danone együttműködése különösen jelentős, miután a világ hat legnagyobb tejipari vállalata – köztük a Danone – tavaly az ENSZ COP28 csúcstalálkozóján vállalta, hogy aktívan részt vesz a metánkibocsátás csökkentésében. A partnerség központi eleme az Ajinomoto egy innovatív terméke, amelyet a tehenek emésztőrendszerében használnak. A becslések szerint ez a termék akár 25%-kal csökkentheti a trágyából származó dinitrogén-oxid-kibocsátást, és ha metáncsökkentő adalékkal kombinálják, akkor annak hatását 30%-kal is növelheti.
Jean-Yves Krummenacher, a Danone beszerzési vezetője kiemelte: „Az Ajinomotohoz hasonló partnerekkel bővítjük azokat a megoldásokat, amelyeket a tejtermelők számára kínálunk. Ezek nemcsak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében segítenek, hanem javítják a gazdák árrését és ellenálló képességét is.”
Kapcsolódó cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >Megvette a Danone a belga The Akkermansia Company-t
A Danone meg nem nevezett összegért vásárolta meg a bélflóra-egészség…
Tovább olvasom >65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >