Partnerséget kötött a Danone és az Ajinomoto a tejipar karbonkibocsátásának csökkentésére
A Danone és az Ajinomoto élelmiszeripari vállalatok stratégiai partnerségi megállapodást kötöttek a tejipar üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentése érdekében – számolt be róla a Reuters. A két cég célja a tejtermelésből származó metánkibocsátás mérséklése, amely az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint az állattenyésztés egyik fő problémája. A metán kibocsátásának fő forrása a trágyakezelés, valamint az állatok emésztési folyamatai, például a tehenek böfögése.
Az Ajinomoto és a Danone együttműködése különösen jelentős, miután a világ hat legnagyobb tejipari vállalata – köztük a Danone – tavaly az ENSZ COP28 csúcstalálkozóján vállalta, hogy aktívan részt vesz a metánkibocsátás csökkentésében. A partnerség központi eleme az Ajinomoto egy innovatív terméke, amelyet a tehenek emésztőrendszerében használnak. A becslések szerint ez a termék akár 25%-kal csökkentheti a trágyából származó dinitrogén-oxid-kibocsátást, és ha metáncsökkentő adalékkal kombinálják, akkor annak hatását 30%-kal is növelheti.
Jean-Yves Krummenacher, a Danone beszerzési vezetője kiemelte: „Az Ajinomotohoz hasonló partnerekkel bővítjük azokat a megoldásokat, amelyeket a tejtermelők számára kínálunk. Ezek nemcsak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében segítenek, hanem javítják a gazdák árrését és ellenálló képességét is.”
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >A Maerskkel társulva csökkenti a tengeri szállítási kibocsátását a Danone
Együttműködésbe kezdett a Danone a Maerskkel a tengeri logisztikai kibocsátások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Coface: nehéz időszakban értek el növekedést a régió mamutvállalatai
Gyengén teljesítettek a közép- és kelet-európai régió országai tavaly: a…
Tovább olvasom >Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás
Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a…
Tovább olvasom >