Partnerséget kötött a Danone és az Ajinomoto a tejipar karbonkibocsátásának csökkentésére
A Danone és az Ajinomoto élelmiszeripari vállalatok stratégiai partnerségi megállapodást kötöttek a tejipar üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentése érdekében – számolt be róla a Reuters. A két cég célja a tejtermelésből származó metánkibocsátás mérséklése, amely az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint az állattenyésztés egyik fő problémája. A metán kibocsátásának fő forrása a trágyakezelés, valamint az állatok emésztési folyamatai, például a tehenek böfögése.

A két cég célja a tejtermelésből származó metánkibocsátás mérséklése
Az Ajinomoto és a Danone együttműködése különösen jelentős, miután a világ hat legnagyobb tejipari vállalata – köztük a Danone – tavaly az ENSZ COP28 csúcstalálkozóján vállalta, hogy aktívan részt vesz a metánkibocsátás csökkentésében. A partnerség központi eleme az Ajinomoto egy innovatív terméke, amelyet a tehenek emésztőrendszerében használnak. A becslések szerint ez a termék akár 25%-kal csökkentheti a trágyából származó dinitrogén-oxid-kibocsátást, és ha metáncsökkentő adalékkal kombinálják, akkor annak hatását 30%-kal is növelheti.
Jean-Yves Krummenacher, a Danone beszerzési vezetője kiemelte: „Az Ajinomotohoz hasonló partnerekkel bővítjük azokat a megoldásokat, amelyeket a tejtermelők számára kínálunk. Ezek nemcsak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében segítenek, hanem javítják a gazdák árrését és ellenálló képességét is.”
Kapcsolódó cikkeink
Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >