Partnerekkel növelné a precíziós fermentáció alkalmazásának mértékét a francia Danone
Az Activia márka tulajdonosa azt reméli, hogy a most bejelentett projekt előmozdítja majd az egészségesebb termékek fejlesztését.
A francia Danone a gumiabroncs-gyártó Michelinnel, a Crédit Agricole befektetési bankkal és az amerikai DMC Biotechnologies start-uppal indít közös projektet a precíziós fermentációba való beruházás céljából. A Biotech Open Platform kezdeményezés célja az egészségesebb termékek fejlesztésének előmozdítása.
A június 13-án bejelentett projekt a precíziós fermentáció alkalmazási körét hivatott bővíteni, amellyel természetes anyagok és összetevők állíthatók elő az ipari innováció számára és a dekarbonizáció érdekében.
Az első szakaszban mintegy 16 millió euró (17,3 millió dollárt) kerül beruházásra a Michelin által támogatott Parc Cataroux Center for Sustainable Materials innovációs akcelerátor központban Clermont-Ferrand-ban.
A precíziós fermentáció mikroorganizmusokat, így baktériumokat, élesztőket, illetve gombákat használ fehérjék, enzimek és más molekulák előállítására, amely eljárás a Danone szerint potenciális megoldást jelent az élelmiszeripar számos problémájára.
A Danone vezetőnek nevezi magát a fermentáció terén és állítása szerint 4000 azonosított kultúrával rendelkezik.
A Biotech Open Platform projekt célja a laboratóriumban már tesztelt termékek és folyamatok felskálázása, és 2025-re egy fermentáló- és tisztítóberendezéseket is tartalmazó demo gyártósor telepítése.
A következő években további berendezések telepítésére kerül sor, beleértve egy második gyártósor üzembe helyezését is.
A DMC precíziós fermentációval fejleszt és állít elő vegyi anyagokat és összetevőket. Saját technológiai platformja, a Dynamic Metabolic Control a fermentációt szabványosabbá, robosztusabbá és kiszámíthatóbbá teszi.
A precíziós fermentáció és a fermentáció közötti fő különbség az, hogy a precíziós fermentációban használt mikroorganizmusok adott végterméket hoznak létre. A precíziós fermentáció egyik élelmiszerspecifikus alkalmazása a timozin, egy a sajtkészítéshez használt oltóanyag előállítása.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Minden negyedik magyar javítaná emésztési jóllétét, de nem tudja, hogyan
Az új év kezdete sokak számára az egészségükre való tudatosabb…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A Maerskkel társulva csökkenti a tengeri szállítási kibocsátását a Danone
Együttműködésbe kezdett a Danone a Maerskkel a tengeri logisztikai kibocsátások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >