Partnerekkel növelné a precíziós fermentáció alkalmazásának mértékét a francia Danone
Az Activia márka tulajdonosa azt reméli, hogy a most bejelentett projekt előmozdítja majd az egészségesebb termékek fejlesztését.
A francia Danone a gumiabroncs-gyártó Michelinnel, a Crédit Agricole befektetési bankkal és az amerikai DMC Biotechnologies start-uppal indít közös projektet a precíziós fermentációba való beruházás céljából. A Biotech Open Platform kezdeményezés célja az egészségesebb termékek fejlesztésének előmozdítása.
A június 13-án bejelentett projekt a precíziós fermentáció alkalmazási körét hivatott bővíteni, amellyel természetes anyagok és összetevők állíthatók elő az ipari innováció számára és a dekarbonizáció érdekében.
Az első szakaszban mintegy 16 millió euró (17,3 millió dollárt) kerül beruházásra a Michelin által támogatott Parc Cataroux Center for Sustainable Materials innovációs akcelerátor központban Clermont-Ferrand-ban.
A precíziós fermentáció mikroorganizmusokat, így baktériumokat, élesztőket, illetve gombákat használ fehérjék, enzimek és más molekulák előállítására, amely eljárás a Danone szerint potenciális megoldást jelent az élelmiszeripar számos problémájára.
A Danone vezetőnek nevezi magát a fermentáció terén és állítása szerint 4000 azonosított kultúrával rendelkezik.
A Biotech Open Platform projekt célja a laboratóriumban már tesztelt termékek és folyamatok felskálázása, és 2025-re egy fermentáló- és tisztítóberendezéseket is tartalmazó demo gyártósor telepítése.
A következő években további berendezések telepítésére kerül sor, beleértve egy második gyártósor üzembe helyezését is.
A DMC precíziós fermentációval fejleszt és állít elő vegyi anyagokat és összetevőket. Saját technológiai platformja, a Dynamic Metabolic Control a fermentációt szabványosabbá, robosztusabbá és kiszámíthatóbbá teszi.
A precíziós fermentáció és a fermentáció közötti fő különbség az, hogy a precíziós fermentációban használt mikroorganizmusok adott végterméket hoznak létre. A precíziós fermentáció egyik élelmiszerspecifikus alkalmazása a timozin, egy a sajtkészítéshez használt oltóanyag előállítása.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >Megvette a Danone a belga The Akkermansia Company-t
A Danone meg nem nevezett összegért vásárolta meg a bélflóra-egészség…
Tovább olvasom >65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >