Páratlan eredménnyel tűntek ki a magyar startupok Európában
Rekordot döntött tavaly az európai startup piac mind a befektetések számát, mind értékét tekintve – állapítja meg a legfrissebb EY Start-Up-Barometer. A tőkebefektetések száma arányaiban Magyarországon nőtt a leginkább az egy évvel korábbi állapothoz képest. A legtöbb befektetői pénzhez 2018-ban is Nagy-Britannia induló vállalkozásai jutottak.
Töretlen a bizalom az európai startupok iránt, így az induló vállalkozások számára nyújtott befektetések száma és értéke is új csúcsot ért el tavaly. Összesen 4199 alkalommal vontak be tőkét startupokba 2018-ban, ami 15 százalékos emelkedést jelent az azt megelőző évhez képest. A befektetések értéke két számjegyű növekedéssel (11%) átlépte a 21 milliárd eurót az európai startup-piacot vizsgáló EY-tanulmány szerint.
A magyar startupokba a tavaly elért 132 tranzakcióval dupla annyi befektetés érkezett, mint egy évvel korábban, ami páratlan eredmény a rangsorban. A tőkebefektetések számát tekintve Magyarország ezzel az előkelő nyolcadik helyet foglalja el Európában, megelőzve Oroszországot és Dániát (123, 102 tranzakció). A régióból egyedüliként hazánk került fel a TOP10-es listára.
„Magyarországon egyre fejlettebb a startup ökoszisztéma és részben ennek is köszönhető, hogy a hazai startup közösség Európában is az egyik legaktívabbnak számít” – mondta Nagy Ferenc, az EY Tranzakciós Tanácsadási Üzletágának szakértője. „Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy az innovatív szemlélet és egy jó ötlet azonban önmagában nem elég a siker eléréséhez. Elengedhetetlen egy elkötelezett és hiteles csapat, továbbá a nemzetközi üzleti szemlélet és stratégia, amik kulcsszerepet játszanak abban, hogy az alapítók megtalálják a számukra megfelelő befektetőt jövőbeni terveikhez” – tette hozzá a tanácsadó.
Nagy-Britanniában több mint 7 milliárd eurót fektettek induló helyi cégekbe, ezzel továbbra is vezető pozíciót foglal el az európai startup ökoszisztémában. A második helyezett Németországban közel 5 milliárd eurót invesztáltak, míg Franciaország induló vállalkozásainak megközelítőleg 3 és fél milliárd euró jutott 2018-ban.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Milliárdos osztalék, stabil ezermilliárdos forgalom – így teljesített 2024-ben az Országos Dohányboltellátó Kft.
Újra átlépte az ezermilliárd forintos árbevételi küszöböt az Országos Dohányboltellátó…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >