Paradicsomi állapotok a németországi vásárokon
Hömpölygő látogatóáradat
a Zöld Héten
(Internationale Grüne Woche, Berlin, 2014. január16–25.)
A január 26-án zárult Nemzetközi Zöld Hét (Internationale Grüne Woche) 79. kiadása ismét rekordokat döntött. A 2014-es Zöld Hét volt az 1926-os első rendezvény óta a legnemzetközibb. 70 ország 1650 kiállítója mutatkozott be a több mint 410 000 látogatónak, akik fejenként 114 eurót költöttek látogatásuk során. Ezen számok tükrében a Nemzetközi Zöld Hét méltón érdemelte ki a „világ legnagyobb élelmiszer-ipari, mezőgazdasági és kertépítési vására“ rangot.
A Nemzetközi Zöld Hét tíz napja alatt a berlini vásárterület mind a 26 pavilonja megtelt a világ számos élelmiszer-különlegességével, mezőgazdasági termékével, haszonállatával és kerti csodáival. Magyarország is ismét részese volt ennek a világraszóló eseménynek. Politikai delegáció, általános Magyarország-információs stand, valamint egy étteremmel egybekötött közösségi stand is képviselte hazánkat.
A magyar kiállítók zöme évek óta visszajár, hiszen a szakmai látogatók is visszavárják őket. Persze akadtak „újoncok” is, akik kifejezetten a Nemzetközi Zöld Héttel tesztelték, mennyire illik termékük a nemzetközi piac igényeihez. És hogy milyen eredmények születtek? Nos, akadt olyan, aki már a 10. nap nem tudott mit árusítani, ki kellett tennie az „ausverkauft” táblát.
A következő Nemzetközi Zöld Hét időpontja sem titok már: 2015. január 16–25. között kerül megrendezésre, a partnerország Lettország lesz.
Gyümölcsözön Berlinben
(Fruit Logistica,
Berlin, 2014. február 4–6.)
Elégedetten búcsúztak a kiállítók a berlini Fruit Logistica vásártól is: 90 százalékuk értékelte pozitívan jelenlétüket. A kiállítók 44,3 százaléka már a vásár ideje alatt szert tett új üzleti kapcsolatra, több mint 90 százalékuk pedig a vásári jelenléttel összefüggésben jövőbeni üzleti kapcsolatokra számít.
A látogatók szempontjából rekordszámok születtek. 141 országból 62 000 szakember volt kíváncsi a termékekre, amelyeket 2600 standon ismerhettek meg. 84 ország mutatta be termék- és szolgáltatáskínálatát. A szakág rengeteg innovációval is előállt, amelyek a kereskedelemnek adhatnak értékes impulzusokat, egy még sokoldalúbb kínálat kialakításához.
Az idei év partnerországa, Argentína is rekordérdeklődésről számolt be.
A magyar kiállítók véleménye is az volt, hogy az ágazat legrangosabb eseményéről van szó, ahol komoly üzletek köttetnek. Meglévő partnerekkel való találkozók és új kapcsolatok színtere a Fruit Logistica. Magyar oldalról felmerült az igény, hogy mihamarább partnerországként vehessenek részt a rendezvényen – ez ügyben az egyeztetések hamarosan elkezdődnek.
Magyar kiállítók: APIMEX Budapest, Astero, BÁCS-ZÖLDÉRT, BALATON-KER-TÉSZ Szövetkezet, Délalföldi Kertészek Szövetkezete, Fresh Fruit TÉSZ Szövetkezet, FRUITVEB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, Garden Trade, GARTEN, GYÜMÖLCSÉRT, Interfruct TÉSZ, Matész-Fruct, PILZE-NAGY, Stativum, ZKI Zöldségtermesztési Kutató Intézet.
A legédesebb a világon
(ISM – Internationale Süsswaren Messe, Köln, 2014. február 28–március 2.)
A világ legnagyobb édesipari szakvására 140 országból 35 000 látogatót vonzott (többet, mint a tavalyi évben), a kiállítók 68 országból érkeztek, és 1476 standon kínálták portékájukat.
„Több kontaktus és üzletkötés egy helyen és egy időben az egész világon sehol sem lehetséges ebben az üzletágban” – mondta Katharina C. Hamma, a Köln Messe GmbH ügyvezetője.
A kiállítók 84 százaléka külföldről érkezett. Az Anugához hasonlóan a legmagasabb az olasz kiállítók száma volt, őket követte Belgium, Franciaország, Spanyolország, Hollandia, Nagy-Britannia és Svájc. Elsőként lett az ISM partnerországa dél-amerikai állam, Brazília.
A magyar kiállítók részéről az ez évi ISM kiállítás egyértelműen sikeresnek bizonyult. Sok új partnerkapcsolat jött létre, konkrét megrendelések is születtek. Kiállítóink a látogatók számát kevesebbnek ítélték meg, azonban minőségibb, szakmaibb volt az összetétel. A 2015. évi jelentkezést minden kiállítónk igyekszik a korai jelentkezési határidőre leadni.
Magyar kiállítók: Vida’s, Bonbonetti Choco, Felföldi Édességgyártó, Detki Keksz, Stühmer, Le Nougat De Savoie, Malibu
25 év sikertörténete
(Biofach és Vivaness, Nürnberg, 2014. február 12–15.)
Több mint 42 ezer szakmai látogató vett részt 135 országból a Biofach és Vivaness közös kiállításon. A natúr kozmetikumok nemzetközi vásárát nyolcadik alkalommal rendezték a bio élelmiszerek bemutatójával együtt.
A látogatók 76 országból érkeztek, az első öt helyet Németország, Ausztria, Olaszország, Franciaország és Hollandia foglalta el.
Markus Arbenz, az IFOAM (Bio Mezőgazdasági Mozgalmak Nemzetközi Szövetsége) elnöke a vásár 25 éves fennállására reagálva elmondta, hogy különböző összedolgozásra, összefogásra van szükség ahhoz, hogy „álmunkhoz, egy fenntartható és egészséges mezőgazdaság és élelmiszeripar megalkotásához még közelebb kerüljünk. Az Organic 3.0 meghatározó jelentőségű ebben a folyamatban, fontos impulzusokat ad a következő tíz-húsz év alakulásához”.
A Biofach fontosságát mutatja az is, hogy nagy médiavisszhangot kapott, erősen látogatott kongresszusokkal találkozhattak az érdeklődők, és a szakmán kívül sokan eljöttek a politika, a gazdaság és a tudomány területéről is.
Kassai-Máté Krisztina
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >