Paradicsom és csemegekukorica az élen
Értékben 11 százalékkal nőtt a zöldségkonzerv kiskereskedelmi forgalma, mennyiség ben pedig 3 százalékkal csökkent 2008. december–2009. novemberben, az előző hasonló időszakhoz képest, állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Az éves piac mérete túllépett a 12 milliárd forinton.A fajták közül legkeresettebb a paradicsom, amelynek részaránya mennyiségben 21 százalékról 24-re nőtt, egyik évről a másikra. A csemegekukorica 23 százalékos mutatója plusz 1 százalékpontot jelez. Valamelyest csökkent viszont az utánuk következő bab és borsó részaránya. Tíz százaléknál kisebb piaci részesedést ért el sorrendben a gomba, lecsó, zöldbab és a vegyes.
Az átlagárak 12 százalékkal emelkedtek: Amíg egy kilogramm zöldségkonzerv mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára tavalyelőtt október–novemberben 456 forintba került, addig múlt évben már 512 forintba.
Figyelemre méltóan nőtt a kereskedelmi márkák részaránya. Legutóbb augusztus–szeptemberben 38, október–novemberben 39 százalékot vittek el a kategória mennyiségi forgalmából. Egy évvel korábban még 34, illetve 36 százalékot.
Kiszerelésméret szerint a bolti eladás háromnegyed része jutott a 0–500 grammos szegmensre, mennyiségben. A tendencia enyhén növekvő. Csökkent viszont az 500 grammosnál nagyobb kiszerelés aránya.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >ENSZ: világszerte tovább nőtt tavaly az élelmiszer-bizonytalanság
Tovább nőtt az élelmiszer-ellátás bizonytalansága 2023-ban – olvasható az ENSZ…
Tovább olvasom >