Paradicsom és csemegekukorica az élen
Értékben 11 százalékkal nőtt a zöldségkonzerv kiskereskedelmi forgalma, mennyiség ben pedig 3 százalékkal csökkent 2008. december–2009. novemberben, az előző hasonló időszakhoz képest, állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Az éves piac mérete túllépett a 12 milliárd forinton.A fajták közül legkeresettebb a paradicsom, amelynek részaránya mennyiségben 21 százalékról 24-re nőtt, egyik évről a másikra. A csemegekukorica 23 százalékos mutatója plusz 1 százalékpontot jelez. Valamelyest csökkent viszont az utánuk következő bab és borsó részaránya. Tíz százaléknál kisebb piaci részesedést ért el sorrendben a gomba, lecsó, zöldbab és a vegyes.
Az átlagárak 12 százalékkal emelkedtek: Amíg egy kilogramm zöldségkonzerv mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára tavalyelőtt október–novemberben 456 forintba került, addig múlt évben már 512 forintba.
Figyelemre méltóan nőtt a kereskedelmi márkák részaránya. Legutóbb augusztus–szeptemberben 38, október–novemberben 39 százalékot vittek el a kategória mennyiségi forgalmából. Egy évvel korábban még 34, illetve 36 százalékot.
Kiszerelésméret szerint a bolti eladás háromnegyed része jutott a 0–500 grammos szegmensre, mennyiségben. A tendencia enyhén növekvő. Csökkent viszont az 500 grammosnál nagyobb kiszerelés aránya.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >