Pályázzunk, de hogyan?
Az uniós csatlakozás óta mást sem hallunk, minthogy mennyi pénz van, lesz pályázatokra.Az Univernél is központi téma a pályázatok kérdése, és úgy gondolom, nem vagyunk ezzel egyedül. A cégcsoportnál egy külön alkalmazott feladata a lehetőségek keresése. Nincs egyszerű dolga, mivel azzal együtt, hogy az Univer Product Zrt. 480 fős élelmiszer-ipari vállalat, magyar tulajdonban, 10,5 milliárd forintos árbevétellel, a pályázati kiírások döntő többségén nem felel meg.
2003-ban, amikor a logisztikai raktárunkat építettük, a Gazdasági Minisztérium koordinálásában volt pályázati lehetőség, amelynek „természetesen” nem feleltünk meg.
A mostanában hallott pályázati lehetőségek technológiáról, telephelyfejlesztésről, képzésről és K+F konzorciumi lehetőségekről szólnak. Mi 2008-ban indítjuk telephelyfejlesztésünket, mintegy 8-8500 négyzetméter üzem-, illetve raktárbővítést tervezünk, megint csak elérhető pályázati pénz nélkül. Ugyanebben az évben új technológiát telepítünk – szintén kizárólag saját erőforrásainkra utalva. Eközben azt ajánlják, hogy költsünk el 50 millió forintot egy kkv humánerőforrás-képzésre 2,5 év alatt, és több tízmillió forintot fizetnek olyan átképzési vagy oktatási anyagokért, mint például a gombatermesztés.
Mi ebből a tanulság? Hogy csak magunkra számíthatunk? Vagy esetleg keresnünk kell egy „jó” pályázatíró céget?
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >