Pályázzunk, de hogyan?
Az uniós csatlakozás óta mást sem hallunk, minthogy mennyi pénz van, lesz pályázatokra.Az Univernél is központi téma a pályázatok kérdése, és úgy gondolom, nem vagyunk ezzel egyedül. A cégcsoportnál egy külön alkalmazott feladata a lehetőségek keresése. Nincs egyszerű dolga, mivel azzal együtt, hogy az Univer Product Zrt. 480 fős élelmiszer-ipari vállalat, magyar tulajdonban, 10,5 milliárd forintos árbevétellel, a pályázati kiírások döntő többségén nem felel meg.
2003-ban, amikor a logisztikai raktárunkat építettük, a Gazdasági Minisztérium koordinálásában volt pályázati lehetőség, amelynek „természetesen” nem feleltünk meg.
A mostanában hallott pályázati lehetőségek technológiáról, telephelyfejlesztésről, képzésről és K+F konzorciumi lehetőségekről szólnak. Mi 2008-ban indítjuk telephelyfejlesztésünket, mintegy 8-8500 négyzetméter üzem-, illetve raktárbővítést tervezünk, megint csak elérhető pályázati pénz nélkül. Ugyanebben az évben új technológiát telepítünk – szintén kizárólag saját erőforrásainkra utalva. Eközben azt ajánlják, hogy költsünk el 50 millió forintot egy kkv humánerőforrás-képzésre 2,5 év alatt, és több tízmillió forintot fizetnek olyan átképzési vagy oktatási anyagokért, mint például a gombatermesztés.
Mi ebből a tanulság? Hogy csak magunkra számíthatunk? Vagy esetleg keresnünk kell egy „jó” pályázatíró céget?
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >