Pálinkás jó napok

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 09. 24. 08:00

Bár a pálinka vendéglátó-ipari eladásai mennyiségben alig változtak 2006. június–2007. májusban az előző hasonló időszakhoz képest, értékben viszont 10 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen. Így a vendéglátós pálinkapiac mérete meghaladja a 21 milliárd forintot.A pálinka forgalmának alakulása mennyiségben hasonlít az égetett szeszes italok átlagos trendjéhez. Értékben viszont az égetett szeszes italok vendéglátó-ipari eladása „csak” 6 százalékkal emelkedett, ennél viszont nagyobb mértékben javult a pálinka piaci pozíciója.
Az égetett szeszes italok vendéglátó-ipari értékesítésében a pálinka őrzi vezető helyét a bitter előtt. Értékben a pálinka piaci részesedése 27, a bitteré 25, míg az utánuk következő vodkáé 14 százalék 2006. július–2007. júniusban. Ugyanakkor mennyiségben a részarányok a következők: pálinka 32, bitter 19, vodka 18 százalék. Érdekes, hogy a kiskereskedelemben a pálinka mutatója nem ennyire kiemelkedő. Ott kiegyensúlyozottabb a különböző égetett szeszesital-szegmensek kedveltségét tükröző forgalom.
A pálinkaízek között mennyiségben továbbra is körte, szilva, barack és vilmoskörte a kedveltség sorrendje. Értékben változatlanul vilmoskörtéből adják el a legtöbbet, majd szilvából, körtéből és barackból.
A trendek a vilmoskörténél a piaci részesedés növekedését mutatják, ahogyan a baracknál is. Csökken viszont a vegyes részaránya.
A vendéglátás erőteljesen különbözik a kiskereskedelemtől, ahol értékben is, mennyiségben is körte, barack és szilva a forgalom szerinti sorrend.
Egy liter pálinka átlagos fogyasztói ára a vendéglátásban 4048 forint volt idén április–májusban; 12 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A szintén nagy forgalmú bitter és vodka egy­aránt 10 százalékkal drágult a szóban forgó időszakban.

Kapcsolódó cikkeink