Trenkwalder: 2024 végére meghaladta a 2100 forintot a fizikai dolgozók átlagos órabére

Trenkwalder: 2024 végére meghaladta a 2100 forintot a fizikai dolgozók átlagos órabére

A fizikai munkát végző szak- és betanított munkások átlagos bruttó órabére 2024 negyedik negyedévének végére 2130 forint volt, ami 9,1 százalékos növekedés az előző év azonos időszakában mért 1952 forinthoz...

Tovább olvasom

Nagy támogatást kapnak idén a kis- és középvállalkozások

A magyar kormány soha nem látott mértékben támogatja a kis- és középvállalkozókat idén – jelentette be Menczer Tamás, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselője kedden Pátyon, a Kemenes Cukrász Manufaktúra Kft. üzemmegnyitóján....

Tovább olvasom

Új ügyvezető az iCentre élén

Gyarmati Csaba veszi át az iCentre ügyvezetői feladatait 2025. január 20-tól. Új pozíciójában, az Apple termékek kereskedelmében nagy tapasztalattal rendelkező vezető feladatai közé tartozik a vállalat növekedésének támogatása, a prémium...

Tovább olvasom

Meglepő dolog derült ki a fogyókúrás szerekről

Egy átfogó, kétmillió ember bevonásával készült kutatás rávilágított, hogy a népszerű súlycsökkentő gyógyszerek, mint az Ozempic és a Wegovy, nem csupán a fogyásban segítenek, hanem pozitív hatással lehetnek az egészség...

Tovább olvasom

Népszerűek a szupermarket-tartalmak a TikTokon

A TikTok rövid, szórakoztató videói egyre népszerűbb marketingeszközzé válnak az FMCG iparágban, különösen az élelmiszer-kiskereskedelemben. A fiatal fogyasztók körében népszerű platform új lehetőségeket kínál a boltok és saját márkák népszerűsítésére....

Tovább olvasom

Norma – Németország utolsó keménydiszkontja

A Lidl és az Aldi diszkontóriások árnyékában a bajor családi vállalkozás folyamatosan növekedni tudott. A regionális specialitásokra és a sajátmárkás minőségre helyezett hangsúlyos figyelem segít a kereskedőnek megállnia a helyét...

Tovább olvasom

Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken

A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol gazdasághoz, ami az ország GDP-jének 0,3%-át teszi ki – derül ki a PwC által a Heineken Heineken España számára készített...

Tovább olvasom

Kétezer üzletben indítja el az Edeka új hirdetési hálózatát

Németország egyik vezető élelmiszerkereskedelmi lánca, az Edeka 2000 üzletében indította el a több mint 3.500 digitális képernyőt magába foglaló új országos hirdetési hálózatát. A hirdetők 2024 januárjától már ezen a...

Tovább olvasom

Csak szigorú feltételekkel indulhat a baromfitartó gazdaságok madárinfluenza járványt követő be- és újratelepítése

A hatóság a 2024 októbere óta tartó madárinfluenza járvány okán elrendelt korlátozásokat hamarosan feloldja az egész ország területén. Ezt követően a baromfitartó telepeket újra be lehet telepíteni. Fontos azonban szem...

Tovább olvasom

Uborkabéka – A nap videója

Nem mindenkinek ajánlanánk, de attól még kreatív asztali „dísznek” tartjuk....

Tovább olvasom

Hipermarket-körutazás – A nap képe

A vásárlóbarát gondolkodás epikus példája egy stockholmi szupermarketben. Suzanne a tengeri termékhez vezet… (bocs, Leonard Cohen!)....

Tovább olvasom

A nap mondása

...

Tovább olvasom

Mélyben a VOSZ Barométer, de a kilátások biztatók

Rekord alacsony szintre csökkent a két éve elindított VOSZ Barométer fő mutatója 2024 utolsó negyedévében. A VOSZ-tag kkv-k üzleti hangulatát, beruházási hajlandóságát és pénzügyi helyzetét tükröző felmérés eredményeit ismertető háttérbeszélgetésen...

Tovább olvasom

A csokoládépiac nehézségei: drágulás, fenntarthatósági kihívások és új trendek

A csokoládé hosszú ideje az egyik legkedveltebb édesség, azonban a globális csokoládépiac jelenleg komoly kihívásokkal küzd. Az alapanyagok árának emelkedése, a gyártási költségek növekedése, valamint a fenntarthatósági kérdések együttesen hatnak...

Tovább olvasom

Új korszak a hulladékgazdálkodásban: szigorú szabályok jönnek az EPR és DRS rendszerekben

2025 áprilisától a hulladékgazdálkodás terén új korszak kezdődik Magyarországon. Az EPR (kiterjesztett gyártói felelősség) rendszeren belül a vállalatoknak szigorúbb kötelezettségekkel kell szembenézniük: a negyedéves adatszolgáltatás elmaradása jelentős pénzbüntetéseket vonhat maga...

Tovább olvasom

Turizmus és energia: Új lendület Dél-Európának

A nemzetközi gazdasági gondolkodásban régóta meghatározó szerepet játszott a „globális észak” és „globális dél” fogalma, amely a gazdaságilag fejlett és a fejlődő országokat különítette el. Az elmúlt években azonban Európában...

Tovább olvasom

Jelentős igény van a mentes termékekre

A mentes termékek piaca világszerte, így Magyarországon is dinamikusan bővül, azonban az ilyen termékeket gyártóknak szigorú előírásoknak kell megfelelniük. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) által 2024 tavaszán alapított Mentes termékek...

Tovább olvasom

Triplázott a Borsodi – 2025-ben is Legjobb Munkáltató minősítést kapott

A Borsodi Sörgyár idén immár harmadik alkalommal kapta meg a legjobb munkáltató tanúsítványt Magyarországon. A Borsodi Sörgyár anyavállalata, a Molson Coors is újra az európai szintű Legjobb Munkáltató elismerésben részesült. ...

Tovább olvasom

Mikrobiom 2. rész – Hogy kerül a képbe az élelmiszeripar?

A „Mikrobiom 1. – egy szuperorganizmus szereplői” című előző cikk után nagyon fontos az elméletet a praktikumhoz kötni. Nemcsak orvosok és dietetikusok témája a testünkben jelen lévő mikróbák működése, hanem...

Tovább olvasom

57 millió forintot érő zsetonokat ad vásárlói kezébe a Tesco

Január 20. és február 16. között a vásárlások után akár több százezer forintot érő zsetonok járnak a Tesco üzletekben. A vásárlók ugyanis ezekkel dönthetik el, hogy melyik nevező mennyi támogatást...

Tovább olvasom

ProVeg: a német Lidl kínálja a legkedvezőbb áron a vegán termékeket

A Lidl növényi alapú felvágottat, virslit, húspogácsát, halrudakat, friss sajtot és joghurtot, szeletelt sajtot, főzőkrémet, tejet, pizzát és rántott szeletet tartalmazó kosarának ára kedvezőbb, mint az azonos állati eredetű termékekből...

Tovább olvasom

A Lidl a WWF-fel közösen erősíti nemzetközi elkötelezettségét a tudatos táplálkozás mellett

 A Lidl tovább erősíti a tudatos táplálkozás iránti elkötelezettségét oly módon, hogy termékválasztékát 2050-ig még inkább az ún. Planetary Health Diet (PHD)[1] bolygóbarát egészséges étrendhez igazítja. 2030-ig a Lidl termékválasztékában 20%-kal...

Tovább olvasom

Betiltják az „örökké tartó vegyi anyagokat”: az EU lépése a PFAS-ok korlátozására

Az Európai Bizottság új javaslatot tervez bevezetni, amely az úgynevezett „örökké tartó vegyi anyagok” (PFAS-ok) használatának széles körű betiltására irányul a fogyasztási cikkekben. Az intézkedés célja, hogy csökkentse ezeknek a...

Tovább olvasom

Súlyos válság a magyar méhészetben: mélyponton az ágazat jövedelmezősége

Borús képet festett a kaposvári méhésztalálkozó a magyar méhészet helyzetéről. Az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke, Bross Péter, arról számolt be, hogy az infláció három év alatt megduplázódott, miközben a...

Tovább olvasom

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a Törley Alkoholmentes Rosé-t

Újabb bravúrt ért el az alkoholmentes Törley. A Londonban zajló Drinks Business, Global Low and No Alcohol Wine Masters 2024 versenyén a rozé változat aranyérmet nyert. A Global Masters versenyeken...

Tovább olvasom

Jelentős közösségi összefogás és támogatás a P&G-től 2024-ben

A Procter&Gamble Magyarország 2024-ben több mint 182 millió forint értékű termék- és pénzadománnyal támogatta hazai partnerszervezeteit. Az anyagi és tárgyi támogatások mellett a vállalat nagy hangsúlyt fektetett az önkéntességre is,...

Tovább olvasom

Az év bejglijei

A Magyar Cukrász Ipartestület az idén ötödik alkalommal hirdette meg az Év Bejglije versenyt cukrászdák, vendéglátóhelyek és kézműves pékségek számára Hagyományos diós, Hagyományos mákos és Ínyenc kategóriában. Utóbbiba több különleges ízkombinációval...

Tovább olvasom

Rutinból nem megy: globális transzformáció és lokális alkalmazkodás!

A 2016. év végén alakult, és a Magyar Marketing Szövetség exkluzív szakmai közösségeként működő Marketing Döntéshozók Klubja idén immár kilencedik alkalommal összegzi azt, hogy mi várható a marketing és kommunikáció...

Tovább olvasom

Mesterséges intelligencia a vásárlói hűség növelésére

Egy friss felmérés szerint a kereskedelmi szektorban működő vállalatok egyre inkább használják a mesterséges intelligenciát (AI) a vásárlói hűség erősítésére. A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható. Az EHI...

Tovább olvasom

Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők

A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges intelligenciát (AI) a hatékonyság fokozása és az értékesítés növelése érdekében – derült ki a Bain & Company új felméréséből. A cikk...

Tovább olvasom
Oldal