Magazin: A csomagolás befolyásolja az eladást és a profitot
Miért szerepeljen listája első helyén a csomagolás?
A Sole-Mizo Zrt. hazánk egyik legnagyobb tejipari vállalata, termékskálában, technológiában folyamatosan megújuló és fejlesztő, innovatív piaci szereplő. Májusban bevezetésre került, új Mizo Coffee Selection portfóliója bemutatását szolgáló promóciós csomagolás kifejlesztésére a DS Smith szakembereit kérte fel.
A „Vidd magaddal a kávézás élményét” mottó és az izgalmas ízvilág azonnal megihlette a tervezőket. Az útra kelés, mobilitás és a 6 ízvariáció kóstolásának lehetősége került középpontba, amikor megalkották a termékkóstoltató promóciós kosarat. A hatszögű kosárka megjelenésével azonnal tetszést aratott, így hozzájárult ahhoz, hogy a hiánypótló Mizo Coffee Selection termékcsalád sikeresen debütált, és meghódította a fogyasztókat a magyar piacon.
Feladat
A hatféle kávévariációt képletesen és valójában is összefogó, praktikus, márkaértéket kiemelő csomagolásra volt szükség. Promóciós csomagolás lévén nyílt egységcsomag létrehozása is lehetővé vált. Fontos szempont volt még a doboz összeállítási ideje, illetve a hetedik szereplő, a kávés papírpoharak elhelyezése is.
Amire összpontosítunk még
Az elvárások közt szerepelt, hogy a hétdarabos, könnyen összeállítható multipack csomagolás jelentős imázsértéket képviseljen a termékek elfogyasztása után is. Ez az igény összhangban van és szerves része a DS Smith Supply Cycle gondolkodásának is. Az összehangolt együttgondolkodás eredményeként olyan promóciós csomagolás jött létre, amely ismét felhasználható, a személyi térben maradva emlékezteti környezetét a Mizo márkára és a kávézás örömeire.
Általunk kínált megoldás
Bár páratlan számú (6+1) terméket kellett összecsomagolni, mégis szimmetrikus, hatszög alakú forma született, fő helyen, középen a kis csészékkel. A fogó fülek szintén középre kerültek, és a kosárka kényelmesen „kézzel fogható” lett, nem csupán néhány kimetszett felülettel oldottuk meg a hordozhatósági követelményt. Az összeállítás minden képzeletet felülmúl, már-már a fizika törvényeivel ellenkezik, és a kacifántos középső fülek a megfelelő helyeken alkalmazott hajtásokkal, mint a vaj, becsúsznak és helyükre kerülnek másodpercek alatt.
Eredmények
• Új termékcsalád bevezetésének hatékony támogatása
• 6 különböző kávétípus kreatív vizuális megjelenítése
• Gyors összeállítás, könnyű kezelhetőség
• Közös műhelymunka, mely időveszteség nélkül jó megoldáshoz vezetett
• A várt kiskereskedelmi értékesítés maximalizálása
• Kereskedelmi partnerek és fogyasztók elismerése
• Szakmai elismerés: PAKK Csomagolásdesign-Verseny 2017. Ezüstérem. (x)
We are #PackagingStrategists, delivering results.
Kapcsolódó cikkeink
10 millió visszaváltás a MOHU REpont rendszerében
Elérte a 10 milliót a visszaváltások száma a MOHU REpont…
Tovább olvasom >CSAOSZ Konferencia – Élelmiszer-veszteség csökkentése fenntartható csomagolással
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) a közép-európai térségben…
Tovább olvasom >1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot váltott ki a DS Smith 2020 óta
A DS Smith több mint 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot…
Tovább olvasom >További cikkeink
HonestFood – hatékonyabb, fenntarthatóbb, igazságosabb rendszer
Az HonestFood koncepció a fenntarthatóságot, az egészséges élelmiszer-termelést, valamint az…
Tovább olvasom >Üdítő hírek érkeztek egyenesen a fogyasztóktól – A Márka reprezentatív felmérése alapján
A Márka Üdítőgyártó Kft. az év első negyedévében reprezentatív kutatást…
Tovább olvasom >Tükröm, tükröm: kiterjesztett valóság a Rossmann mobilappjában
A Rossmann lépést tartva a digitális kor újításaival és a…
Tovább olvasom >