Magazin: A csomagolás befolyásolja az eladást és a profitot

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 09. 11. 07:12

Miért szerepeljen listája első helyén a csomagolás?

A Sole-Mizo Zrt. hazánk egyik legnagyobb tejipari vállalata, termékskálában, technológiá­ban folyamatosan megújuló és fejlesztő, innovatív piaci szereplő. Májusban bevezetésre került, új Mizo Coffee Selection portfóliója bemutatását szolgáló promóciós csomagolás kifejlesztésére a DS Smith szakembereit kérte fel.

 

A „Vidd magaddal a kávézás élményét” mottó és az izgalmas ízvilág azonnal megihlette a tervezőket. Az útra kelés, mobilitás és a 6 ízvariáció kóstolásának lehetősége került középpontba, amikor megalkották a termékkóstoltató promóciós kosarat. A hatszögű kosárka megjelenésével azonnal tetszést aratott, így hozzájárult ahhoz, hogy a hiánypótló Mizo Coffee Selection termékcsalád sikeresen debütált, és meghódította a fogyasztókat a magyar piacon.

Feladat

A hatféle kávévariációt képletesen és valójában is összefogó, praktikus, márkaértéket kiemelő csomagolásra volt szükség. Promóciós csomagolás lévén nyílt egységcsomag létrehozása is lehetővé vált. Fontos szempont volt még a doboz összeállítási ideje, illetve a hetedik szereplő, a kávés papír­poharak elhelyezése is.

Amire összpontosítunk még

Az elvárások közt szerepelt, hogy a hétdarabos, könnyen összeállítható multipack csomagolás jelentős imázsértéket képviseljen a termékek elfogyasztása után is. Ez az igény összhangban van és szerves része a DS Smith Supply Cycle gondolkodásának is. Az összehangolt együttgondolkodás eredményeként olyan promóciós csomagolás jött létre, amely ismét felhasználható, a személyi térben maradva emlékezteti környezetét a Mizo márkára és a kávézás örömeire.

Általunk kínált megoldás

Bár páratlan számú (6+1) terméket kellett összecsomagolni, mégis szimmetrikus, hatszög alakú forma született, fő helyen, középen a kis csészékkel. A fogó fülek szintén középre kerültek, és a kosárka kényelmesen „kézzel fogható” lett, nem csupán néhány kimetszett felülettel oldottuk meg a hordozhatósági követelményt. Az összeállítás minden képzeletet felülmúl, már-már a fizika törvényeivel ellenkezik, és a kacifántos középső fülek a megfelelő helyeken alkalmazott hajtásokkal, mint a vaj, becsúsznak és helyükre kerülnek másodpercek alatt.

Eredmények

Új termékcsalád bevezetésének hatékony támogatása

6 különböző kávétípus kreatív vizuális megjelenítése

Gyors összeállítás, könnyű kezelhetőség

Közös műhelymunka, mely időveszteség nélkül jó megoldáshoz vezetett

A várt kiskereskedelmi értékesítés maximalizálása

Kereskedelmi partnerek és fogyasztók elismerése

Szakmai elismerés: PAKK Csomagolásdesign-Verseny 2017. Ezüstérem. (x)

We are #PackagingStrategists, delivering results.

 

Kapcsolódó cikkeink