Kávé, tea, kenyér, mosószer a prémiumelfogadottság élén
Intenzív és egyedülállóan aromás arabica kávé, a teakultúra felső fokát jelentő szálas tea, kovászos kenyér vagy kapszulás mosópor. Például ilyen prémium minőségű termékekért hajlandó az átlagosnál többet fizetni a magyarok legnagyobb része. Arányuk kávénál/teánál 40 százalék, kenyérnél és más sütőipari árucikkeknél 39, mosószernél pedig 38 százalék. Következnek a tejtermékek 33 százalékos említéssel, majd a testápoló szerek szappantól a krémekig, valamint a ruházati cikkek és cipő 32-32 százalékkal. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen globális felmérése a prémium termékekről.
A prémium minőség iránti nyitottság és fizetési hajlandóság rangsorában az európai átlagot tekintve a hús és a hal vezet 33 százalékos említéssel; majd következik a ruházati cikk és a cipő (31%), személyes használatú elektronikai cikk, mint például a számítógép, az okostelefon, a tablet stb. (29%), a kávé/tea (27%), a tejtermékek (24), valamint a hajápoló szerek (24%).
Nálunk a fogyasztók kétharmada (65%) egy terméket kiváló alapanyaga vagy összetevői miatt tekint prémium kategóriásnak. Második legtöbbször említett kritérium, hogy egy termék valami olyat nyújtson, amit mások nem (45%). Harmadik pedig a kiemelkedő tulajdonság és minőség (43%). Magyarországon a magas ár csak hetedik a szempontok rangsorában.
„A prémium termékek megérik az árukat” – mondja a magyarok 41 százaléka, míg ennél a tényezőnél az európai átlag 37%.
Kapcsolódó cikkeink
A tisztaság új dimenziói
A mosószerpiac az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül, amelyet…
Tovább olvasom >A brazil kávéra kivetett vámok ellenére is terjeszkedni tervez Amerikában a Lavazza
Az olasz Lavazza továbbra is terjeszkedni kíván az amerikai piacon,…
Tovább olvasom >Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
BCSDH: fokozni kell az erőfeszítéseket a klímavédelem terén
A BCSDH és a Deloitte legfrissebb klímavédelmi felmérése szerint a…
Tovább olvasom >Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >