Kávé, tea, kenyér, mosószer a prémiumelfogadottság élén
Intenzív és egyedülállóan aromás arabica kávé, a teakultúra felső fokát jelentő szálas tea, kovászos kenyér vagy kapszulás mosópor. Például ilyen prémium minőségű termékekért hajlandó az átlagosnál többet fizetni a magyarok legnagyobb része. Arányuk kávénál/teánál 40 százalék, kenyérnél és más sütőipari árucikkeknél 39, mosószernél pedig 38 százalék. Következnek a tejtermékek 33 százalékos említéssel, majd a testápoló szerek szappantól a krémekig, valamint a ruházati cikkek és cipő 32-32 százalékkal. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen globális felmérése a prémium termékekről.
A prémium minőség iránti nyitottság és fizetési hajlandóság rangsorában az európai átlagot tekintve a hús és a hal vezet 33 százalékos említéssel; majd következik a ruházati cikk és a cipő (31%), személyes használatú elektronikai cikk, mint például a számítógép, az okostelefon, a tablet stb. (29%), a kávé/tea (27%), a tejtermékek (24), valamint a hajápoló szerek (24%).
Nálunk a fogyasztók kétharmada (65%) egy terméket kiváló alapanyaga vagy összetevői miatt tekint prémium kategóriásnak. Második legtöbbször említett kritérium, hogy egy termék valami olyat nyújtson, amit mások nem (45%). Harmadik pedig a kiemelkedő tulajdonság és minőség (43%). Magyarországon a magas ár csak hetedik a szempontok rangsorában.
„A prémium termékek megérik az árukat” – mondja a magyarok 41 százaléka, míg ennél a tényezőnél az európai átlag 37%.
Kapcsolódó cikkeink
Megállíthatatlanul drágul a kenyér – és vele együtt minden a pékségből
A kenyér a magyar családok asztalának alapdarabja, mégis egyre kevesebben…
Tovább olvasom >Bőséges termés, drága kenyér – Horvátországban a jó búzaév ellenére is nőnek az árak
Bár kivételesen jó búzaterméssel zárul a 2025-ös aratási szezon Horvátországban,…
Tovább olvasom >Új festmények a Mizo Art Coffee csomagolásain
A Mizo Coffee Selection idén nyáron ismét újraértelmezi a kávézás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >