Óvatos terjeszkedés
Az Aldi Süd tartja magát Kínában hosszú távú expanziós terveihez. Az első üzletét 2019 júniusában megnyitó Aldi China vezetése alatt több mint 250 alkalmazott dolgozik, és a diszkontvállalat jelenleg Sanghajban hét üzletet működtet. A kezdetekben csupán kizárólag online szereplő Aldi 2020 közepéig 9 üzletet tervezett nyitni, de ha a hírek igazak, az ütemtervtől a cég már némiképp elmaradt.
A nagyfokú kereskedelmi koncentráció és az erőteljes politikai szabályozás okán már több nyugati kereskedelmi óriás (Tesco, Amazon) vallott kudarcot a kínai piacon. Az Aldinak számítások szerint legalább 30 üzletet kellene nyitnia a Sanghaji régióban a profitabilitáshoz – a jelenlegi üzletszám a 23 milliós térségben egyelőre kísérleti projektnek tekinthető.
Az egészségügyi veszélyhelyzet közepette az Aldinak sem kellett bezárnia, és sikerült előnyt kovácsolnia abból, hogy a lakosság előnyben részesítette a közvetlen szomszédságban adódó beszerzési lehetőségeket. Mindazonáltal megnőtt az online rendelések aránya is, amit 5 km-es vonzáskörzetben szállított ki. Az Aldi együttműködik a Tmall-lal, és az Ele.me és a JD Daojiával.
Kapcsolódó cikkeink
Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >Új típusú eladáshelyi hirdetőeszközt vezet be Magyarországon a Tesco
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >