Ötvenedik születésnapját ünnepli a Lidl
A Lidl 50 év alatt egyetlen boltból 32 országban 12000 üzletet magába foglaló hálózattá nőtte ki magát. A diszkontlánc az alkalmat hazájában méltón ünnepli, de komoly kihívásokkal is szembe kell néznie.
A Lidl első üzlete 1973-ban Ludwigshafen-Mundenheimban nyílt meg. Ma a kiskereskedelmi vállalat mintegy 400000 alkalmazottat foglalkoztat 32 ország 12000 üzletében. Ezek összesített árbevétele meghaladja a 100 milliárd eurót, sőt, az elmúlt évtizedben a forgalom megkétszereződött. A vállalat csak Németországban több mint 100000 munkavállalónak ad munkát.
A sikertörténet folytatása igazi kihívást jelent a vállalat számára, amely forgalmának több mint 66%-a Németországon kívül zajlik. Az üzletek mára már szinte egész Európában megtalálhatók, az Egyesült Államokban viszont a terjeszkedés lassan halad. A nemzetközi növekedés emiatt a legfrissebb adatok szerint kissé lelassult, de a lánc piaci részesedése a legtöbb országban növekszik, és az árrések is tartják magukat. A digitalizáció szintén kihívás: a Lidl Plus alkalmazást egyre több országban vezetik be, de az online rendelés vagy a kiszállítás még nem opció a Lidl vásárlói számára.
Németországban a Lidl promóciókkal és egy nagyszabású kampánnyal ünnepli az évfordulót, amelynek szlogenje: „50 éve több mint olcsó”. „Mindig hűek maradtunk diszkont mivoltunkhoz. Ötven éve kínálunk vásárlóinknak kiváló minőséget, frissességet és napi fogyasztási cikkek széles választékát a megszokott kedvező Lidl-áron” – írta sajtóközleményében Christian Härtnagel, a Lidl németországi vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >