Ötvenedik születésnapját ünnepli a Lidl

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 05. 19. 09:24

A Lidl 50 év alatt egyetlen boltból 32 országban 12000 üzletet magába foglaló hálózattá nőtte ki magát. A diszkontlánc az alkalmat hazájában méltón ünnepli, de komoly kihívásokkal is szembe kell néznie.

A Lidl első üzlete 1973-ban Ludwigshafen-Mundenheimban nyílt meg. Ma a kiskereskedelmi vállalat mintegy 400000 alkalmazottat foglalkoztat 32 ország 12000 üzletében. Ezek összesített árbevétele meghaladja a 100 milliárd eurót, sőt, az elmúlt évtizedben a forgalom megkétszereződött. A vállalat csak Németországban több mint 100000 munkavállalónak ad munkát.

A sikertörténet folytatása igazi kihívást jelent a vállalat számára, amely forgalmának több mint 66%-a Németországon kívül zajlik. Az üzletek mára már szinte egész Európában megtalálhatók, az Egyesült Államokban viszont a terjeszkedés lassan halad. A nemzetközi növekedés emiatt a legfrissebb adatok szerint kissé lelassult, de a lánc piaci részesedése a legtöbb országban növekszik, és az árrések is tartják magukat. A digitalizáció szintén kihívás: a Lidl Plus alkalmazást egyre több országban vezetik be, de az online rendelés vagy a kiszállítás még nem opció a Lidl vásárlói számára.

Németországban a Lidl promóciókkal és egy nagyszabású kampánnyal ünnepli az évfordulót, amelynek szlogenje: „50 éve több mint olcsó”. „Mindig hűek maradtunk diszkont mivoltunkhoz. Ötven éve kínálunk vásárlóinknak kiváló minőséget, frissességet és napi fogyasztási cikkek széles választékát a megszokott kedvező Lidl-áron” –  írta sajtóközleményében Christian Härtnagel, a Lidl németországi vezérigazgatója.

Retail Detail

Kapcsolódó cikkeink