Ötvenedik születésnapját ünnepli a Lidl
A Lidl 50 év alatt egyetlen boltból 32 országban 12000 üzletet magába foglaló hálózattá nőtte ki magát. A diszkontlánc az alkalmat hazájában méltón ünnepli, de komoly kihívásokkal is szembe kell néznie.
A Lidl első üzlete 1973-ban Ludwigshafen-Mundenheimban nyílt meg. Ma a kiskereskedelmi vállalat mintegy 400000 alkalmazottat foglalkoztat 32 ország 12000 üzletében. Ezek összesített árbevétele meghaladja a 100 milliárd eurót, sőt, az elmúlt évtizedben a forgalom megkétszereződött. A vállalat csak Németországban több mint 100000 munkavállalónak ad munkát.
A sikertörténet folytatása igazi kihívást jelent a vállalat számára, amely forgalmának több mint 66%-a Németországon kívül zajlik. Az üzletek mára már szinte egész Európában megtalálhatók, az Egyesült Államokban viszont a terjeszkedés lassan halad. A nemzetközi növekedés emiatt a legfrissebb adatok szerint kissé lelassult, de a lánc piaci részesedése a legtöbb országban növekszik, és az árrések is tartják magukat. A digitalizáció szintén kihívás: a Lidl Plus alkalmazást egyre több országban vezetik be, de az online rendelés vagy a kiszállítás még nem opció a Lidl vásárlói számára.
Németországban a Lidl promóciókkal és egy nagyszabású kampánnyal ünnepli az évfordulót, amelynek szlogenje: „50 éve több mint olcsó”. „Mindig hűek maradtunk diszkont mivoltunkhoz. Ötven éve kínálunk vásárlóinknak kiváló minőséget, frissességet és napi fogyasztási cikkek széles választékát a megszokott kedvező Lidl-áron” – írta sajtóközleményében Christian Härtnagel, a Lidl németországi vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >