Ötvenedik születésnapját ünnepli a Lidl
A Lidl 50 év alatt egyetlen boltból 32 országban 12000 üzletet magába foglaló hálózattá nőtte ki magát. A diszkontlánc az alkalmat hazájában méltón ünnepli, de komoly kihívásokkal is szembe kell néznie.
A Lidl első üzlete 1973-ban Ludwigshafen-Mundenheimban nyílt meg. Ma a kiskereskedelmi vállalat mintegy 400000 alkalmazottat foglalkoztat 32 ország 12000 üzletében. Ezek összesített árbevétele meghaladja a 100 milliárd eurót, sőt, az elmúlt évtizedben a forgalom megkétszereződött. A vállalat csak Németországban több mint 100000 munkavállalónak ad munkát.
A sikertörténet folytatása igazi kihívást jelent a vállalat számára, amely forgalmának több mint 66%-a Németországon kívül zajlik. Az üzletek mára már szinte egész Európában megtalálhatók, az Egyesült Államokban viszont a terjeszkedés lassan halad. A nemzetközi növekedés emiatt a legfrissebb adatok szerint kissé lelassult, de a lánc piaci részesedése a legtöbb országban növekszik, és az árrések is tartják magukat. A digitalizáció szintén kihívás: a Lidl Plus alkalmazást egyre több országban vezetik be, de az online rendelés vagy a kiszállítás még nem opció a Lidl vásárlói számára.
Németországban a Lidl promóciókkal és egy nagyszabású kampánnyal ünnepli az évfordulót, amelynek szlogenje: „50 éve több mint olcsó”. „Mindig hűek maradtunk diszkont mivoltunkhoz. Ötven éve kínálunk vásárlóinknak kiváló minőséget, frissességet és napi fogyasztási cikkek széles választékát a megszokott kedvező Lidl-áron” – írta sajtóközleményében Christian Härtnagel, a Lidl németországi vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Káosz, döntésképtelenség és bizonytalanság – ezért késik a Mere magyarországi nyitása
Több mint fél éve késik az orosz Mere diszkontlánc első…
Tovább olvasom >Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >