Ötvenedik születésnapját ünnepli a Lidl
A Lidl 50 év alatt egyetlen boltból 32 országban 12000 üzletet magába foglaló hálózattá nőtte ki magát. A diszkontlánc az alkalmat hazájában méltón ünnepli, de komoly kihívásokkal is szembe kell néznie.
A Lidl első üzlete 1973-ban Ludwigshafen-Mundenheimban nyílt meg. Ma a kiskereskedelmi vállalat mintegy 400000 alkalmazottat foglalkoztat 32 ország 12000 üzletében. Ezek összesített árbevétele meghaladja a 100 milliárd eurót, sőt, az elmúlt évtizedben a forgalom megkétszereződött. A vállalat csak Németországban több mint 100000 munkavállalónak ad munkát.
A sikertörténet folytatása igazi kihívást jelent a vállalat számára, amely forgalmának több mint 66%-a Németországon kívül zajlik. Az üzletek mára már szinte egész Európában megtalálhatók, az Egyesült Államokban viszont a terjeszkedés lassan halad. A nemzetközi növekedés emiatt a legfrissebb adatok szerint kissé lelassult, de a lánc piaci részesedése a legtöbb országban növekszik, és az árrések is tartják magukat. A digitalizáció szintén kihívás: a Lidl Plus alkalmazást egyre több országban vezetik be, de az online rendelés vagy a kiszállítás még nem opció a Lidl vásárlói számára.
Németországban a Lidl promóciókkal és egy nagyszabású kampánnyal ünnepli az évfordulót, amelynek szlogenje: „50 éve több mint olcsó”. „Mindig hűek maradtunk diszkont mivoltunkhoz. Ötven éve kínálunk vásárlóinknak kiváló minőséget, frissességet és napi fogyasztási cikkek széles választékát a megszokott kedvező Lidl-áron” – írta sajtóközleményében Christian Härtnagel, a Lidl németországi vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >Felvásárolja a kelet-németországi Kathi sütőipari céget az Oetker
Megállapodást kötött a német Oetker-csoport a kelet-németországi Kathi sütőkeverékeket és…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >