Otthon komposztálható kávékapszulát fejlesztett a Nespresso a Huhtamakival együttműködésben
Tavasztól otthon komposztálható kávékapszulákat gyárt kísérleti jelleggel a Nestlé Nespresso márkája Franciaországban és Svájcban. A csomagolástechnológiai áttörésként emlegetett papír alapú kapszulák, melyek piaci bevezetését három évnyi kutatás-fejlesztés előzött meg, egy éven belül további európai országokban is megjelennek.
Ezzel egyidejűleg a Nespresso „kávémesterei” négy új keveréket készítettek – köztük egy olyat is, melyhez a biokávé a Nespresso AAA Fenntartható Minőségi Program keretében került beszerzésre –, amelyek az új kapszulákkal „tökéletes harmóniában” működnek. A kapszulák nem erodálják a márkára oly jellemző prémium kávéélményt vagy ízt.
A fejlesztés kapcsán a Nespresso a French Environment and Energy Management Agency egy 2020-as fogyasztói felmérésére hivatkozik, amely szerint növekszik a komposztálható csomagolások iránti kereslet, és a becslések szerint a franciák 45%-a már többféle biohulladékot is otthon komposztál.
A Huhtamakival közösen fejlesztett új kávékapszulák újrahasznosíthatóak, és 80%-ban újrahasznosított alumíniumból készülnek.
A kapszula számos eleme – így a kapszula belsejében lévő, a kávét az oxidációtól védő biopolimer „bélést” – oltalom alatt álló technológia alkalmazásával készült.
Az új kapszulák kifejezetten azokat a fogyasztókat célozzák, akik preferálják a komposztálást és lehetőségük is van arra. Az új csomagolás a Nespresso alumínium kapszulái által kínált környezettudatos választási lehetőségeket bővíti.
A termék a TÜV Austria otthoni és ipari komposztálásra vonatkozó tanúsítványával rendelkezik. A kapszulák egyes országokban, így a kísérleti projektben résztvevő Franciaországban is, biohulladékgyűjtőbe dobhatók.
Kapcsolódó cikkeink
Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >150 millió dollárból bővíti a Nestlé USA dél-karolinai üzemét
A projekt keretében a vállalat egy újabb gyártósort telepít az…
Tovább olvasom >Új világkonyhamárkákat vezetett be a Nestlé
Új, nemzetközi gasztronómiai márkákat vezetett be a Nestlé az USA-ban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >