Otthon komposztálható kávékapszulát fejlesztett a Nespresso a Huhtamakival együttműködésben
Tavasztól otthon komposztálható kávékapszulákat gyárt kísérleti jelleggel a Nestlé Nespresso márkája Franciaországban és Svájcban. A csomagolástechnológiai áttörésként emlegetett papír alapú kapszulák, melyek piaci bevezetését három évnyi kutatás-fejlesztés előzött meg, egy éven belül további európai országokban is megjelennek.
Ezzel egyidejűleg a Nespresso „kávémesterei” négy új keveréket készítettek – köztük egy olyat is, melyhez a biokávé a Nespresso AAA Fenntartható Minőségi Program keretében került beszerzésre –, amelyek az új kapszulákkal „tökéletes harmóniában” működnek. A kapszulák nem erodálják a márkára oly jellemző prémium kávéélményt vagy ízt.
A fejlesztés kapcsán a Nespresso a French Environment and Energy Management Agency egy 2020-as fogyasztói felmérésére hivatkozik, amely szerint növekszik a komposztálható csomagolások iránti kereslet, és a becslések szerint a franciák 45%-a már többféle biohulladékot is otthon komposztál.
A Huhtamakival közösen fejlesztett új kávékapszulák újrahasznosíthatóak, és 80%-ban újrahasznosított alumíniumból készülnek.
A kapszula számos eleme – így a kapszula belsejében lévő, a kávét az oxidációtól védő biopolimer „bélést” – oltalom alatt álló technológia alkalmazásával készült.
Az új kapszulák kifejezetten azokat a fogyasztókat célozzák, akik preferálják a komposztálást és lehetőségük is van arra. Az új csomagolás a Nespresso alumínium kapszulái által kínált környezettudatos választási lehetőségeket bővíti.
A termék a TÜV Austria otthoni és ipari komposztálásra vonatkozó tanúsítványával rendelkezik. A kapszulák egyes országokban, így a kísérleti projektben résztvevő Franciaországban is, biohulladékgyűjtőbe dobhatók.
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >