OTP: 35 százalékkal bővült az elektronikus fizetések forgalma
Az OTP Bank rendszereiben lebonyolított elektronikus fizetések forgalma az év első három hónapjában a megelőző negyedévhez képest ugyan 5,5 százalékkal visszaesett, éves összevetésben azonban 34,9 százalékkal bővült, amiben az infláció jelentős szerepet játszott – közölte az OTP Bank az MTI-vel kedden.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/05/pexels-jack-sparrow-4199526-1-scaled.jpg)
34,9 százalékos bővülés
A közleményben ismertették, hogy a tranzakciók számában negyedéves összehasonlításban 6,4 százalékos csökkenés, éves szinten azonban 17 százalék körüli növekedés volt.
A POS-teminálok száma 1,9, illetve 8,6 százalékkal nőtt negyedéves és éves alapon. Kiemelték, hogy a SimpleBusiness alkalmazásnál negyedéves szinten 161, éves alapon 816 százalékos bővülés volt a forgalomban; 27,9, illetve 255,6 százalékos gyarapodás a tranzakciók számában; 9,4 és 35 százalékos növekedés a megoldást használó cégeknél.
Az OTP Bank szakértői szerint idén várhatóan tovább bővül az elektronikus fizetést biztosító kereskedők és szolgáltatók száma, hiszen a nyár közeledtével minden évben élénkülés figyelhető meg a turizmushoz kapcsolódó szolgáltatásoknál.
A pénzintézet a 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak a POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú, 30 millió forintos éves árbevétel alatti vállalkozások számára a SimpleBusiness mobilalkalmazást javasolja.
Kapcsolódó cikkeink
OTP Bank új piactere, a fizz.hu, 750 000 ügyféllel debütál, újításokkal az e-kereskedelemben
Az OTP Bank újító online piactere, a fizz.hu sikeresen debütált…
Tovább olvasom >A magyarok 84%-a kártyával, vagy okos-eszközzel tervez fizetni külföldi utazása során
A magyarok 40 %-a tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Minden harmadik magyar kártyabirtokos fizet rendszeresen mobillal
Március végén publikálta a Mastercard Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >