Ötödével nőtt a Heineken nyeresége az első negyedévben
Nőtt a holland sörgyártó Heineken csoport forgalma és nyeresége az első negyedévben az afrikai, ázsiai és európai piacok erősödésének köszönhetően – közölte a vállalat szerdán.
Az értékesítését tekintve a világ harmadik legnagyobb sörgyártójának adózás és kamatfizetés előtti nyeresége (Ebit) a vállalati felvásárlások nélkül éves összehasonlításban 20 százalékkal nőtt a januártól márciusig terjedő időszakban.
A vállalat árbevétele az előző évi 2,9 milliárd euróról 3,6 milliárd euróra nőtt. Elemzők 3,53 milliárd eurós árbevételre számítottak.
A társaság értékesítései Nyugat-Európában 0,6 százalékkal, Afrikában 12 százalékkal voltak magasabbak. Az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Hollandiában tapasztalt bővülés kiegyenlítette a spanyol, olasz, ír és portugál piacok visszaesését – tájékoztatott a vállalat szerdán.
A társaság részvényeinek árfolyama ugyanakkor 1,7 százalékkal esett a szerdai kereskedésben, miután a kereskedők nyereségeik realizálására törekedtek. Elemzők szerint a Heineken papírjai az elmúlt időszakban enyhén felülértékeltek voltak, így a piaci szereplők most a kedvező eredmények után lezárni igyekeznek pozícióikat. A holland társaság 11 százalékkal erősödött az előző hónapban, miközben a STOXX Europe 600 élelmiszeripari mutató 7 százalékos növekedést mutatott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >