Ötnapos munkahetet vezet be a spanyol Consum üzletlánc dolgozóinak
A spanyol Consum kiskereskedelmi vállalat újabb 91 üzletében vezetett be ötnapos munkahetet, ezzel segítve az alkalmazottakat a munka és magánélet közötti egyensúly megteremtésében.
A kezdeményezés jelenleg összesen 283 üzletet – a Consum boltok 59%-át – érinti, de a cég azzal számol, hogy 2024-ig a teljes hálózatban ötnapos munkahetet tud bevezetni.
A vállalat közlése szerint 9200 dolgozó heti két szabadnapban részesül, és minden alkalmazott öt hetente szabad szombatot és vasárnapot kap.
A Consum alkalmazottai legfeljebb heti 37 és fél órát fognak dolgozni, ám ez nem lesz hatással az üzletek nyitvatartási idejére.
Az intézkedés a Consum úgynevezett egyenlőségi és egyeztetési tervének részét képezi. A lánc szerint a munkakörülmények javítása, a munka és a magánélet közötti egyensúly javítása, valamint a stabil és minőségi foglalkoztatás megteremtése iránti elkötelezettsége pozitívan fogja befolyásolni a vásárlók kiszolgálását is.
A vállalat 2021-ben 28,3 millió eurót – az eggyel korábbi évnél 25%-kal többet – fordított az intézkedésekre.
A kiskereskedelmi vállalat törekvéseiért megkapta az Empresa Familiarmente Responsible (felelős családbarát vállalat) tanúsítványt, valamint idén immár sorban a kilencedik alkalommal a spanyol Top Employer címet is.
Hasonló intézkedéseket az Egyesült Királyságban épp egy héttel ezelőtt a Marks&Spencer jelentett be: Worklife programja keretében rugalmas munkavégzési lehetőséggel igyekszik a munkavállalókat a munka és a magánélet közötti nagyobb egyensúlyhoz hozzásegíteni.
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 5%-kal bővült a spanyol Alcampo saját márkás választéka
A spanyol Alcampo hiper- és szupermarketlánc mintegy 281 saját márkás…
Tovább olvasom >Még több saját márkás terméket kínál a Makro Spanyolországban
Négyszáznál is több saját márkás cikkelemet vezetett be a Makro…
Tovább olvasom >2024-ben 150 millió eurót különít el a Dia promócióra
A spanyol Dia 150 millió eurót különít el promócióra és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >