Ötnapos munkahetet vezet be a spanyol Consum üzletlánc dolgozóinak
A spanyol Consum kiskereskedelmi vállalat újabb 91 üzletében vezetett be ötnapos munkahetet, ezzel segítve az alkalmazottakat a munka és magánélet közötti egyensúly megteremtésében.
A kezdeményezés jelenleg összesen 283 üzletet – a Consum boltok 59%-át – érinti, de a cég azzal számol, hogy 2024-ig a teljes hálózatban ötnapos munkahetet tud bevezetni.
A vállalat közlése szerint 9200 dolgozó heti két szabadnapban részesül, és minden alkalmazott öt hetente szabad szombatot és vasárnapot kap.
A Consum alkalmazottai legfeljebb heti 37 és fél órát fognak dolgozni, ám ez nem lesz hatással az üzletek nyitvatartási idejére.
Az intézkedés a Consum úgynevezett egyenlőségi és egyeztetési tervének részét képezi. A lánc szerint a munkakörülmények javítása, a munka és a magánélet közötti egyensúly javítása, valamint a stabil és minőségi foglalkoztatás megteremtése iránti elkötelezettsége pozitívan fogja befolyásolni a vásárlók kiszolgálását is.
A vállalat 2021-ben 28,3 millió eurót – az eggyel korábbi évnél 25%-kal többet – fordított az intézkedésekre.
A kiskereskedelmi vállalat törekvéseiért megkapta az Empresa Familiarmente Responsible (felelős családbarát vállalat) tanúsítványt, valamint idén immár sorban a kilencedik alkalommal a spanyol Top Employer címet is.
Hasonló intézkedéseket az Egyesült Királyságban épp egy héttel ezelőtt a Marks&Spencer jelentett be: Worklife programja keretében rugalmas munkavégzési lehetőséggel igyekszik a munkavállalókat a munka és a magánélet közötti nagyobb egyensúlyhoz hozzásegíteni.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországba és Skóciába helyezi át az ír whiskey-k palackozását a Suntory
Úgy döntött a japán italóriás, a Suntory, hogy három ír…
Tovább olvasom >Magyar befektető adott el bevásárlóközpontot Spanyolországban
Sikeresen értékesítette a magyar tulajdonú GESTOR REAL ESTATE a spanyolországi…
Tovább olvasom >Robotizációba és az AI-ba fektet a spanyol Alcampo
A spanyol Alcampo áruházlánc 19,4 millió eurót költött egy teljesen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >