Ötnapos munkahetet vezet be a spanyol Consum üzletlánc dolgozóinak
A spanyol Consum kiskereskedelmi vállalat újabb 91 üzletében vezetett be ötnapos munkahetet, ezzel segítve az alkalmazottakat a munka és magánélet közötti egyensúly megteremtésében.
A kezdeményezés jelenleg összesen 283 üzletet – a Consum boltok 59%-át – érinti, de a cég azzal számol, hogy 2024-ig a teljes hálózatban ötnapos munkahetet tud bevezetni.
A vállalat közlése szerint 9200 dolgozó heti két szabadnapban részesül, és minden alkalmazott öt hetente szabad szombatot és vasárnapot kap.
A Consum alkalmazottai legfeljebb heti 37 és fél órát fognak dolgozni, ám ez nem lesz hatással az üzletek nyitvatartási idejére.
Az intézkedés a Consum úgynevezett egyenlőségi és egyeztetési tervének részét képezi. A lánc szerint a munkakörülmények javítása, a munka és a magánélet közötti egyensúly javítása, valamint a stabil és minőségi foglalkoztatás megteremtése iránti elkötelezettsége pozitívan fogja befolyásolni a vásárlók kiszolgálását is.
A vállalat 2021-ben 28,3 millió eurót – az eggyel korábbi évnél 25%-kal többet – fordított az intézkedésekre.
A kiskereskedelmi vállalat törekvéseiért megkapta az Empresa Familiarmente Responsible (felelős családbarát vállalat) tanúsítványt, valamint idén immár sorban a kilencedik alkalommal a spanyol Top Employer címet is.
Hasonló intézkedéseket az Egyesült Királyságban épp egy héttel ezelőtt a Marks&Spencer jelentett be: Worklife programja keretében rugalmas munkavégzési lehetőséggel igyekszik a munkavállalókat a munka és a magánélet közötti nagyobb egyensúlyhoz hozzásegíteni.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >Az áfa eltörlésével igyekszik Spanyolország felrázni az olívaolaj-iparágat
Miután a kormány tavaly az eredeti 10%-ról 5%-ra csökkentette az…
Tovább olvasom >Az Aldi penetrációja nőtt a legnagyobbat Spanyolországban
A Kantar adatai szerint 2,1 százalékponttal növelte penetrációját az Aldi…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >