Ötnapos munkahetet vezet be a spanyol Consum üzletlánc dolgozóinak
A spanyol Consum kiskereskedelmi vállalat újabb 91 üzletében vezetett be ötnapos munkahetet, ezzel segítve az alkalmazottakat a munka és magánélet közötti egyensúly megteremtésében.
A kezdeményezés jelenleg összesen 283 üzletet – a Consum boltok 59%-át – érinti, de a cég azzal számol, hogy 2024-ig a teljes hálózatban ötnapos munkahetet tud bevezetni.
A vállalat közlése szerint 9200 dolgozó heti két szabadnapban részesül, és minden alkalmazott öt hetente szabad szombatot és vasárnapot kap.
A Consum alkalmazottai legfeljebb heti 37 és fél órát fognak dolgozni, ám ez nem lesz hatással az üzletek nyitvatartási idejére.
Az intézkedés a Consum úgynevezett egyenlőségi és egyeztetési tervének részét képezi. A lánc szerint a munkakörülmények javítása, a munka és a magánélet közötti egyensúly javítása, valamint a stabil és minőségi foglalkoztatás megteremtése iránti elkötelezettsége pozitívan fogja befolyásolni a vásárlók kiszolgálását is.
A vállalat 2021-ben 28,3 millió eurót – az eggyel korábbi évnél 25%-kal többet – fordított az intézkedésekre.
A kiskereskedelmi vállalat törekvéseiért megkapta az Empresa Familiarmente Responsible (felelős családbarát vállalat) tanúsítványt, valamint idén immár sorban a kilencedik alkalommal a spanyol Top Employer címet is.
Hasonló intézkedéseket az Egyesült Királyságban épp egy héttel ezelőtt a Marks&Spencer jelentett be: Worklife programja keretében rugalmas munkavégzési lehetőséggel igyekszik a munkavállalókat a munka és a magánélet közötti nagyobb egyensúlyhoz hozzásegíteni.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Megnyitotta ezredik üzletét a spanyol Consum
Mérföldkőhöz érkezett Spanyolország egyik legnagyobb élelmiszer-kereskedelmi szövetkezete, a Consum: a…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >