Ötnapos munkahetet vezet be a spanyol Consum üzletlánc dolgozóinak
A spanyol Consum kiskereskedelmi vállalat újabb 91 üzletében vezetett be ötnapos munkahetet, ezzel segítve az alkalmazottakat a munka és magánélet közötti egyensúly megteremtésében.
A kezdeményezés jelenleg összesen 283 üzletet – a Consum boltok 59%-át – érinti, de a cég azzal számol, hogy 2024-ig a teljes hálózatban ötnapos munkahetet tud bevezetni.
A vállalat közlése szerint 9200 dolgozó heti két szabadnapban részesül, és minden alkalmazott öt hetente szabad szombatot és vasárnapot kap.
A Consum alkalmazottai legfeljebb heti 37 és fél órát fognak dolgozni, ám ez nem lesz hatással az üzletek nyitvatartási idejére.
Az intézkedés a Consum úgynevezett egyenlőségi és egyeztetési tervének részét képezi. A lánc szerint a munkakörülmények javítása, a munka és a magánélet közötti egyensúly javítása, valamint a stabil és minőségi foglalkoztatás megteremtése iránti elkötelezettsége pozitívan fogja befolyásolni a vásárlók kiszolgálását is.
A vállalat 2021-ben 28,3 millió eurót – az eggyel korábbi évnél 25%-kal többet – fordított az intézkedésekre.
A kiskereskedelmi vállalat törekvéseiért megkapta az Empresa Familiarmente Responsible (felelős családbarát vállalat) tanúsítványt, valamint idén immár sorban a kilencedik alkalommal a spanyol Top Employer címet is.
Hasonló intézkedéseket az Egyesült Királyságban épp egy héttel ezelőtt a Marks&Spencer jelentett be: Worklife programja keretében rugalmas munkavégzési lehetőséggel igyekszik a munkavállalókat a munka és a magánélet közötti nagyobb egyensúlyhoz hozzásegíteni.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >Több spanyol városban tiltakoztak ismét a tömegturizmus miatt
Több spanyol nagyvárosban is számos tüntető vonult ismét utcára vasárnap,…
Tovább olvasom >Száz új üzletet nyit idén a Carrefour Spanyolországban
A Carrefour Spanyolország legalább 100 új üzlet megnyitását tervezi 2025-ben,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >