Öthavi csúcson az ifo februári német üzleti hangulatindexe
A vártnál jóval nagyobb mértékben öthavi csúcsra emelkedett februárban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/01/berlin-nagy.jpg)
Öthavi csúcsra javult a német üzleti hangulat
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V. ) havi rendszerességgel végzett felmérésében a februári üzleti hangulatindex 98,9 pontra, öthavi csúcsra emelkedett a januári 95,7 pontról, jóval meghaladva a 96,5 pontos piaci várakozásokat.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális környezetről alkotott véleményt és a hat hónapra előretekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke a várakozásokat meghaladó módon javult februárra vonatkozóan.
Az aktuális kondíciók értékelése 98,6 pontra ment fel februárban a januári 96,2 pontról a 96,6 pontos piaci várakozás helyett. A kilátások megítélésének mutatója pedig 99,2 pontra szökött fel a várt 96,1 pont helyett a januári 95,8 pontról.
A felmérés szerint a német gazdaság már a koronaválság végét látja maga előtt, bár a növekedést az energiaárak emelkedése hátráltatja, valamint továbbra is fékezőerőt fejtenek ki a feldolgozóipar beszállítói láncaiban jelentkező fennakadások. Az inflációs várakozások erősödtek a gazdasági szereplők körében és növekedett az áremelésre készülő vállalkozások száma.
Az ifo jelentése megjegyzi, hogy a februári felmérés még nem tartalmazza az Ukrajnával kapcsolatban éleződő geopolitikai feszültség hatását.
„A német gazdaság a koronaválság végére tette fel a lapjait” – foglalta össze a felmérés megállapításait Clemens Fuest, az ifo elnöke, hozzátéve, hogy „az ukrajnai válság eszkalálódása azonban továbbra is kockázati tényező marad”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >