Öthavi csúcson az ifo februári német üzleti hangulatindexe
A vártnál jóval nagyobb mértékben öthavi csúcsra emelkedett februárban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V. ) havi rendszerességgel végzett felmérésében a februári üzleti hangulatindex 98,9 pontra, öthavi csúcsra emelkedett a januári 95,7 pontról, jóval meghaladva a 96,5 pontos piaci várakozásokat.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális környezetről alkotott véleményt és a hat hónapra előretekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke a várakozásokat meghaladó módon javult februárra vonatkozóan.
Az aktuális kondíciók értékelése 98,6 pontra ment fel februárban a januári 96,2 pontról a 96,6 pontos piaci várakozás helyett. A kilátások megítélésének mutatója pedig 99,2 pontra szökött fel a várt 96,1 pont helyett a januári 95,8 pontról.
A felmérés szerint a német gazdaság már a koronaválság végét látja maga előtt, bár a növekedést az energiaárak emelkedése hátráltatja, valamint továbbra is fékezőerőt fejtenek ki a feldolgozóipar beszállítói láncaiban jelentkező fennakadások. Az inflációs várakozások erősödtek a gazdasági szereplők körében és növekedett az áremelésre készülő vállalkozások száma.
Az ifo jelentése megjegyzi, hogy a februári felmérés még nem tartalmazza az Ukrajnával kapcsolatban éleződő geopolitikai feszültség hatását.
„A német gazdaság a koronaválság végére tette fel a lapjait” – foglalta össze a felmérés megállapításait Clemens Fuest, az ifo elnöke, hozzátéve, hogy „az ukrajnai válság eszkalálódása azonban továbbra is kockázati tényező marad”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >