Öthavi csúcson az ifo februári német üzleti hangulatindexe
A vártnál jóval nagyobb mértékben öthavi csúcsra emelkedett februárban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.

Öthavi csúcsra javult a német üzleti hangulat
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V. ) havi rendszerességgel végzett felmérésében a februári üzleti hangulatindex 98,9 pontra, öthavi csúcsra emelkedett a januári 95,7 pontról, jóval meghaladva a 96,5 pontos piaci várakozásokat.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális környezetről alkotott véleményt és a hat hónapra előretekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke a várakozásokat meghaladó módon javult februárra vonatkozóan.
Az aktuális kondíciók értékelése 98,6 pontra ment fel februárban a januári 96,2 pontról a 96,6 pontos piaci várakozás helyett. A kilátások megítélésének mutatója pedig 99,2 pontra szökött fel a várt 96,1 pont helyett a januári 95,8 pontról.
A felmérés szerint a német gazdaság már a koronaválság végét látja maga előtt, bár a növekedést az energiaárak emelkedése hátráltatja, valamint továbbra is fékezőerőt fejtenek ki a feldolgozóipar beszállítói láncaiban jelentkező fennakadások. Az inflációs várakozások erősödtek a gazdasági szereplők körében és növekedett az áremelésre készülő vállalkozások száma.
Az ifo jelentése megjegyzi, hogy a februári felmérés még nem tartalmazza az Ukrajnával kapcsolatban éleződő geopolitikai feszültség hatását.
„A német gazdaság a koronaválság végére tette fel a lapjait” – foglalta össze a felmérés megállapításait Clemens Fuest, az ifo elnöke, hozzátéve, hogy „az ukrajnai válság eszkalálódása azonban továbbra is kockázati tényező marad”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >