Öthavi csúcson az ifo februári német üzleti hangulatindexe
A vártnál jóval nagyobb mértékben öthavi csúcsra emelkedett februárban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V. ) havi rendszerességgel végzett felmérésében a februári üzleti hangulatindex 98,9 pontra, öthavi csúcsra emelkedett a januári 95,7 pontról, jóval meghaladva a 96,5 pontos piaci várakozásokat.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális környezetről alkotott véleményt és a hat hónapra előretekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke a várakozásokat meghaladó módon javult februárra vonatkozóan.
Az aktuális kondíciók értékelése 98,6 pontra ment fel februárban a januári 96,2 pontról a 96,6 pontos piaci várakozás helyett. A kilátások megítélésének mutatója pedig 99,2 pontra szökött fel a várt 96,1 pont helyett a januári 95,8 pontról.
A felmérés szerint a német gazdaság már a koronaválság végét látja maga előtt, bár a növekedést az energiaárak emelkedése hátráltatja, valamint továbbra is fékezőerőt fejtenek ki a feldolgozóipar beszállítói láncaiban jelentkező fennakadások. Az inflációs várakozások erősödtek a gazdasági szereplők körében és növekedett az áremelésre készülő vállalkozások száma.
Az ifo jelentése megjegyzi, hogy a februári felmérés még nem tartalmazza az Ukrajnával kapcsolatban éleződő geopolitikai feszültség hatását.
„A német gazdaság a koronaválság végére tette fel a lapjait” – foglalta össze a felmérés megállapításait Clemens Fuest, az ifo elnöke, hozzátéve, hogy „az ukrajnai válság eszkalálódása azonban továbbra is kockázati tényező marad”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >Soha nem volt ennyire lendületes a növényi alapú élelmiszerek forgalma Németországban
Új rekordot döntött a növényi alapú hús- és tejhelyettesítők piaca…
Tovább olvasom >Ásványvízüzemmel bővült a németországi Refresco portfóliója
Megállapodott a Refresco Németországban a Berentzen-Gruppe leányvállalatával, a Vivarisszal a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >