Öthavi csúcson az ifo februári német üzleti hangulatindexe
A vártnál jóval nagyobb mértékben öthavi csúcsra emelkedett februárban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V. ) havi rendszerességgel végzett felmérésében a februári üzleti hangulatindex 98,9 pontra, öthavi csúcsra emelkedett a januári 95,7 pontról, jóval meghaladva a 96,5 pontos piaci várakozásokat.
A hangulatindex mindkét összetevője, az aktuális környezetről alkotott véleményt és a hat hónapra előretekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke a várakozásokat meghaladó módon javult februárra vonatkozóan.
Az aktuális kondíciók értékelése 98,6 pontra ment fel februárban a januári 96,2 pontról a 96,6 pontos piaci várakozás helyett. A kilátások megítélésének mutatója pedig 99,2 pontra szökött fel a várt 96,1 pont helyett a januári 95,8 pontról.
A felmérés szerint a német gazdaság már a koronaválság végét látja maga előtt, bár a növekedést az energiaárak emelkedése hátráltatja, valamint továbbra is fékezőerőt fejtenek ki a feldolgozóipar beszállítói láncaiban jelentkező fennakadások. Az inflációs várakozások erősödtek a gazdasági szereplők körében és növekedett az áremelésre készülő vállalkozások száma.
Az ifo jelentése megjegyzi, hogy a februári felmérés még nem tartalmazza az Ukrajnával kapcsolatban éleződő geopolitikai feszültség hatását.
„A német gazdaság a koronaválság végére tette fel a lapjait” – foglalta össze a felmérés megállapításait Clemens Fuest, az ifo elnöke, hozzátéve, hogy „az ukrajnai válság eszkalálódása azonban továbbra is kockázati tényező marad”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >