Ötből egy fogyasztó használta már vásárláskor a generatív MI-t
A fogyasztók egyötöde használta már a generatív mesterséges intelligenciát vásárláskor, 72%-uk pedig tisztában van azzal, hogy a technológia helyet kapott a vásárlási élményben – derült ki a Capgemini új tanulmányából.
A What Matters to Today’s Consumer jelentés szerint azok közül, akik már használtak generatív MI-eszközöket, körülbelül minden második fogyasztó állítja, hogy ez „jelentősen javította” a vásárlási élményt.
A tanulmány azt is megállapította, hogy a generatív MI segíthet javítani a kiskereskedők működésének hatékonyságát: tízből közel nyolc kiskereskedelmi szervezet szerint segíthet jobbá tenni a belső működést és megkönnyítheti a létesítmények karbantartását.
A tanulmány rámutat a kiskereskedők azon szándékára, hogy a generatív MI-t a logisztikai funkciókban, például az útvonal- és ellátásilánc-optimalizálásban, valamint a műveletirányításban alkalmazzák.
A jelentés egyik fő megállapítása szerint a fogyasztók 43%-a tart attól, hogy személyes pénzügyi helyzete romlani fog a következő néhány hónapban, míg egy évvel ezelőtt 80%-uk gondolta így.
Emellett a válaszadók kétharmada (65%) jelezte, hogy elvárja a kiskereskedőktől, hogy felhívják figyelmet arra, ha ugyanazon árért a korábbiakban megszokottnál kisebb kiszerelésű (zsugorfláció), illetve ha magasabb árak mellett gyengébb minőségű (skimpfláció) terméket kapnak, míg közel háromnegyedük (73%) úgy érzi, „lojálisabb lesz azokhoz a kiskereskedőkhöz, amelyek átsegítik őket a nehéz időkön”.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >Az AI segítségével készít digitális termékleírásokat az Aldi US
Mesterséges intelligenciával (AI) automatizálja a digitális termékleírások készítését az Aldi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >