Ötből egy fogyasztó használta már vásárláskor a generatív MI-t
A fogyasztók egyötöde használta már a generatív mesterséges intelligenciát vásárláskor, 72%-uk pedig tisztában van azzal, hogy a technológia helyet kapott a vásárlási élményben – derült ki a Capgemini új tanulmányából.
A What Matters to Today’s Consumer jelentés szerint azok közül, akik már használtak generatív MI-eszközöket, körülbelül minden második fogyasztó állítja, hogy ez „jelentősen javította” a vásárlási élményt.
A tanulmány azt is megállapította, hogy a generatív MI segíthet javítani a kiskereskedők működésének hatékonyságát: tízből közel nyolc kiskereskedelmi szervezet szerint segíthet jobbá tenni a belső működést és megkönnyítheti a létesítmények karbantartását.
A tanulmány rámutat a kiskereskedők azon szándékára, hogy a generatív MI-t a logisztikai funkciókban, például az útvonal- és ellátásilánc-optimalizálásban, valamint a műveletirányításban alkalmazzák.
A jelentés egyik fő megállapítása szerint a fogyasztók 43%-a tart attól, hogy személyes pénzügyi helyzete romlani fog a következő néhány hónapban, míg egy évvel ezelőtt 80%-uk gondolta így.
Emellett a válaszadók kétharmada (65%) jelezte, hogy elvárja a kiskereskedőktől, hogy felhívják figyelmet arra, ha ugyanazon árért a korábbiakban megszokottnál kisebb kiszerelésű (zsugorfláció), illetve ha magasabb árak mellett gyengébb minőségű (skimpfláció) terméket kapnak, míg közel háromnegyedük (73%) úgy érzi, „lojálisabb lesz azokhoz a kiskereskedőkhöz, amelyek átsegítik őket a nehéz időkön”.
Kapcsolódó cikkeink
AI-asszisztenst vezet be a holland Albert Heijn
Az „Én AH Asszisztensem” néven új mesterséges intelligencia alapú személyi…
Tovább olvasom >Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában…
Tovább olvasom >Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >