Ötből egy fogyasztó használta már vásárláskor a generatív MI-t
A fogyasztók egyötöde használta már a generatív mesterséges intelligenciát vásárláskor, 72%-uk pedig tisztában van azzal, hogy a technológia helyet kapott a vásárlási élményben – derült ki a Capgemini új tanulmányából.
A What Matters to Today’s Consumer jelentés szerint azok közül, akik már használtak generatív MI-eszközöket, körülbelül minden második fogyasztó állítja, hogy ez „jelentősen javította” a vásárlási élményt.
A tanulmány azt is megállapította, hogy a generatív MI segíthet javítani a kiskereskedők működésének hatékonyságát: tízből közel nyolc kiskereskedelmi szervezet szerint segíthet jobbá tenni a belső működést és megkönnyítheti a létesítmények karbantartását.
A tanulmány rámutat a kiskereskedők azon szándékára, hogy a generatív MI-t a logisztikai funkciókban, például az útvonal- és ellátásilánc-optimalizálásban, valamint a műveletirányításban alkalmazzák.
A jelentés egyik fő megállapítása szerint a fogyasztók 43%-a tart attól, hogy személyes pénzügyi helyzete romlani fog a következő néhány hónapban, míg egy évvel ezelőtt 80%-uk gondolta így.
Emellett a válaszadók kétharmada (65%) jelezte, hogy elvárja a kiskereskedőktől, hogy felhívják figyelmet arra, ha ugyanazon árért a korábbiakban megszokottnál kisebb kiszerelésű (zsugorfláció), illetve ha magasabb árak mellett gyengébb minőségű (skimpfláció) terméket kapnak, míg közel háromnegyedük (73%) úgy érzi, „lojálisabb lesz azokhoz a kiskereskedőkhöz, amelyek átsegítik őket a nehéz időkön”.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával segíti baristáit a Starbucks
35 amerikai üzletében kezdte tesztelni a Starbucks új generatív mesterségesintelligencia-eszközét,…
Tovább olvasom >„Okos” technológia, brutális fogyasztás – Az MI rejtett ára
A mesterséges intelligencia energiaigénye gyorsabban nő, mint maga a technológia:…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >