Öt százalékkal nőtt a jégkrémgyártás az EU-ban 2022-ben
2022-ben az Európai Unióban 3,2 milliárd liter fagylaltot állítottak elő, ami 5%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Az uniós országok közül 2022-ben 620 millió literrel Németország volt a fő fagylaltgyártó. Őt Franciaország (591 millió liter) és Olaszország (571 millió liter) követte.
Németországban nemcsak, hogy a legtöbb fagylaltot állították elő 2022-ben, de itt volt átlagosan a legalacsonyabb is az ára (1,5 euró/liter) a jeges finomságnak. Franciaországban 1,9 euró, míg Olaszországban 2,3 euró volt a fagylalt literenkénti átlagára.
A fagylalt a legdrágább Ausztriában volt (7,0 euró literenként), de Dániában (4,4 euró/liter) és Finnországban (2,8 euró/liter) sem volt tavaly olcsó mulatság fagylaltozni.
2022-ben az uniós országok 250 millió kilogramm fagylaltot exportáltak az EU-n kívüli országokba összesen 930 millió euró értékben. Ezzel szemben az EU-n kívüli országokból származó fagylaltimport 61 millió kg-ot tett ki 203 millió euró értékben. Az EU-n kívülről érkező fagylaltimport mennyisége 2022-ben 14%-kal esett vissza 2021-hez képest, míg a kivitel csak 2%-kal mérséklődött.
A tavalyi évben Franciaország vezette az EU-n kívüli országokba irányuló exportot 53 millió kg-mal, ami az EU-n kívüli exportvolumen 21%-át tette ki. Ezzel az összes uniós ország közül a legnagyobb fagylaltexportőr lett, megelőzve Hollandiát (42 millió kg; az EU-n kívüli export 17%-a), Olaszországot (31 millió kg; 13%), Németországot (28 millió kg; 11%) és Belgiumot (23 millió kg; 9%).
Kapcsolódó cikkeink
Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Meg kell védeni a gazdák érdekeit az ukrán mezőgazdasági termékekkel szemben
Bűnt követne el Brüsszel, ha megfelelő korlátok nélkül engedné az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >