Öt százalékkal nőtt a jégkrémgyártás az EU-ban 2022-ben
2022-ben az Európai Unióban 3,2 milliárd liter fagylaltot állítottak elő, ami 5%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Az uniós országok közül 2022-ben 620 millió literrel Németország volt a fő fagylaltgyártó. Őt Franciaország (591 millió liter) és Olaszország (571 millió liter) követte.
Németországban nemcsak, hogy a legtöbb fagylaltot állították elő 2022-ben, de itt volt átlagosan a legalacsonyabb is az ára (1,5 euró/liter) a jeges finomságnak. Franciaországban 1,9 euró, míg Olaszországban 2,3 euró volt a fagylalt literenkénti átlagára.
A fagylalt a legdrágább Ausztriában volt (7,0 euró literenként), de Dániában (4,4 euró/liter) és Finnországban (2,8 euró/liter) sem volt tavaly olcsó mulatság fagylaltozni.
2022-ben az uniós országok 250 millió kilogramm fagylaltot exportáltak az EU-n kívüli országokba összesen 930 millió euró értékben. Ezzel szemben az EU-n kívüli országokból származó fagylaltimport 61 millió kg-ot tett ki 203 millió euró értékben. Az EU-n kívülről érkező fagylaltimport mennyisége 2022-ben 14%-kal esett vissza 2021-hez képest, míg a kivitel csak 2%-kal mérséklődött.
A tavalyi évben Franciaország vezette az EU-n kívüli országokba irányuló exportot 53 millió kg-mal, ami az EU-n kívüli exportvolumen 21%-át tette ki. Ezzel az összes uniós ország közül a legnagyobb fagylaltexportőr lett, megelőzve Hollandiát (42 millió kg; az EU-n kívüli export 17%-a), Olaszországot (31 millió kg; 13%), Németországot (28 millió kg; 11%) és Belgiumot (23 millió kg; 9%).
Kapcsolódó cikkeink
Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >A közös agrárpolitika középpontjába a gazdák érdekeit kell állítani
Az európai közös agrárpolitika (KAP) középpontjába ismét a gazdákat és…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >