Öt kontinensre szállít csokimikulást a Nestlé Diósgyőrből
Az idei karácsonyi szezonban 31 millió darab üreges csokoládéfigurát állítanak elő a Nestlé diósgyőri gyárában, amelyek 5 kontinens 23 országában kerülnek piacra. A vállalat az elmúlt öt évben több mint egymilliárd forintot fordított beruházásokra a diósgyőri gyárban. A karácsonyi export értéke 80%-kal nőtt.
Az idei karácsonyi szezonban 31 millió darab üreges csokoládéfigura készül a Nestlé diósgyőri gyárában, mely az elmúlt öt évben megduplázta a legyártott karácsonyi üreges csokoládék számát. A cég 30 százalékos piaci részesedésével továbbra is piacvezető a hazai üreges csokoládé piacon.
A diósgyőri üzem az egyetlen a Nestlé cégcsoporton belül, amely kizárólag üreges csokoládéfigurák gyártására szakosodott, az itt készült termékek 90 százalékát a világ 22 országába exportálják. A Nestlé diósgyőri gyárában több mint 600 embert foglalkoztat, ám a karácsonyi szezon idején további 100 ember részére biztosít munkalehetőséget.
„A Nestlé diósgyőri beruházásainak értéke 2010 óta meghaladja az 1 milliárd forintot. A folyamatos növekedést az biztosítja, hogy a különböző piacok egyedi igényeit kiszolgáló innovációkat kellő rugalmassággal és rendkívüli hatékonysággal tudjuk kivitelezni. Mindehhez elengedhetetlen a magyar élelmiszeripari szakemberek tudása” – közölte az adatok kapcsán Jean-Pierre Polanen, a Nestlé Hungária diósgyőri gyárának vezetője.
Számos innováció Magyarországról indult világhódító útjára, például a dúsított figurák, amelyek csokoládéja kekszet, mogyorót vagy gabonapelyhet tartalmaz. „Több hasonló termék is a hazai fejlesztők szaktudását dicséri. Büszkék vagyunk arra, hogy kiváló minőségű, Magyarországon gyártott csokikülönlegességek kerülnek még az olyan nagy csokoládé hagyományokkal rendelkező országok boltjaiba is, mint például Svájc vagy Belgium” – hangsúlyozta Jean-Pierre Polanen.
Az egyes országok fogyasztóinak eltérő ízlésvilága és a nemzetközi trendek egyaránt hatnak a diósgyőri termékfejlesztésekre. Termékeik kizárólag valódi ét- és tejcsokoládéból készülnek, de míg például a német piacra mentolos étcsokoládét szállítanak nagyobb mennyiségben, addig Nagy-Britanniában a fehércsokoládé a kedvenc.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Sorban állnak az angyalhaj csokis fagylaltért
Elsőként készített fagylaltot angyalhaj csokoládéból Magyarországon Jakabfi Dávid patissier, a…
Tovább olvasom >A húsvéti csokoládévásárlás rejtett buktatói: 3 figyelmeztető jel, amire érdemes odafigyelni
Húsvét közeledtével megtelnek a boltok polcai színes csokinyulakkal és tojásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >