Öt kontinensre szállít csokimikulást a Nestlé Diósgyőrből
Az idei karácsonyi szezonban 31 millió darab üreges csokoládéfigurát állítanak elő a Nestlé diósgyőri gyárában, amelyek 5 kontinens 23 országában kerülnek piacra. A vállalat az elmúlt öt évben több mint egymilliárd forintot fordított beruházásokra a diósgyőri gyárban. A karácsonyi export értéke 80%-kal nőtt.
Az idei karácsonyi szezonban 31 millió darab üreges csokoládéfigura készül a Nestlé diósgyőri gyárában, mely az elmúlt öt évben megduplázta a legyártott karácsonyi üreges csokoládék számát. A cég 30 százalékos piaci részesedésével továbbra is piacvezető a hazai üreges csokoládé piacon.
A diósgyőri üzem az egyetlen a Nestlé cégcsoporton belül, amely kizárólag üreges csokoládéfigurák gyártására szakosodott, az itt készült termékek 90 százalékát a világ 22 országába exportálják. A Nestlé diósgyőri gyárában több mint 600 embert foglalkoztat, ám a karácsonyi szezon idején további 100 ember részére biztosít munkalehetőséget.
„A Nestlé diósgyőri beruházásainak értéke 2010 óta meghaladja az 1 milliárd forintot. A folyamatos növekedést az biztosítja, hogy a különböző piacok egyedi igényeit kiszolgáló innovációkat kellő rugalmassággal és rendkívüli hatékonysággal tudjuk kivitelezni. Mindehhez elengedhetetlen a magyar élelmiszeripari szakemberek tudása” – közölte az adatok kapcsán Jean-Pierre Polanen, a Nestlé Hungária diósgyőri gyárának vezetője.
Számos innováció Magyarországról indult világhódító útjára, például a dúsított figurák, amelyek csokoládéja kekszet, mogyorót vagy gabonapelyhet tartalmaz. „Több hasonló termék is a hazai fejlesztők szaktudását dicséri. Büszkék vagyunk arra, hogy kiváló minőségű, Magyarországon gyártott csokikülönlegességek kerülnek még az olyan nagy csokoládé hagyományokkal rendelkező országok boltjaiba is, mint például Svájc vagy Belgium” – hangsúlyozta Jean-Pierre Polanen.
Az egyes országok fogyasztóinak eltérő ízlésvilága és a nemzetközi trendek egyaránt hatnak a diósgyőri termékfejlesztésekre. Termékeik kizárólag valódi ét- és tejcsokoládéból készülnek, de míg például a német piacra mentolos étcsokoládét szállítanak nagyobb mennyiségben, addig Nagy-Britanniában a fehércsokoládé a kedvenc.
Kapcsolódó cikkeink
A Milka csokoládék kisebbek lesznek a kakaó drágulása miatt
A csokoládék gyártásában világszerte érezhető változások zajlanak, mivel a kakaó…
Tovább olvasom >Kivonja a piacról a Nestlé a vegán KitKat-et
A Nestlé négy év után megszünteti a vegán KitKat forgalmazását…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mészáros Csoport újabb lépése a baromfi-iparban: teljes irányítás a Gallicoop felett
Január 27-én egy érdekes dokumentum jelent meg a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Újabb gyártástechnológiával bővül a Henkel környei gyára
A Henkel Adhesive Technologies környei ragasztógyárában ünnepélyes keretek között avatták…
Tovább olvasom >