Öt kontinensre szállít csokimikulást a Nestlé Diósgyőrből
Az idei karácsonyi szezonban 31 millió darab üreges csokoládéfigurát állítanak elő a Nestlé diósgyőri gyárában, amelyek 5 kontinens 23 országában kerülnek piacra. A vállalat az elmúlt öt évben több mint egymilliárd forintot fordított beruházásokra a diósgyőri gyárban. A karácsonyi export értéke 80%-kal nőtt.
Az idei karácsonyi szezonban 31 millió darab üreges csokoládéfigura készül a Nestlé diósgyőri gyárában, mely az elmúlt öt évben megduplázta a legyártott karácsonyi üreges csokoládék számát. A cég 30 százalékos piaci részesedésével továbbra is piacvezető a hazai üreges csokoládé piacon.
A diósgyőri üzem az egyetlen a Nestlé cégcsoporton belül, amely kizárólag üreges csokoládéfigurák gyártására szakosodott, az itt készült termékek 90 százalékát a világ 22 országába exportálják. A Nestlé diósgyőri gyárában több mint 600 embert foglalkoztat, ám a karácsonyi szezon idején további 100 ember részére biztosít munkalehetőséget.
„A Nestlé diósgyőri beruházásainak értéke 2010 óta meghaladja az 1 milliárd forintot. A folyamatos növekedést az biztosítja, hogy a különböző piacok egyedi igényeit kiszolgáló innovációkat kellő rugalmassággal és rendkívüli hatékonysággal tudjuk kivitelezni. Mindehhez elengedhetetlen a magyar élelmiszeripari szakemberek tudása” – közölte az adatok kapcsán Jean-Pierre Polanen, a Nestlé Hungária diósgyőri gyárának vezetője.
Számos innováció Magyarországról indult világhódító útjára, például a dúsított figurák, amelyek csokoládéja kekszet, mogyorót vagy gabonapelyhet tartalmaz. „Több hasonló termék is a hazai fejlesztők szaktudását dicséri. Büszkék vagyunk arra, hogy kiváló minőségű, Magyarországon gyártott csokikülönlegességek kerülnek még az olyan nagy csokoládé hagyományokkal rendelkező országok boltjaiba is, mint például Svájc vagy Belgium” – hangsúlyozta Jean-Pierre Polanen.
Az egyes országok fogyasztóinak eltérő ízlésvilága és a nemzetközi trendek egyaránt hatnak a diósgyőri termékfejlesztésekre. Termékeik kizárólag valódi ét- és tejcsokoládéból készülnek, de míg például a német piacra mentolos étcsokoládét szállítanak nagyobb mennyiségben, addig Nagy-Britanniában a fehércsokoládé a kedvenc.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >A testsúlykontrollt támogató italt dob piacra a Nestlé
A Boost étkezés előtti ital a globális élelmiszeróriás legújabb terméke,…
Tovább olvasom >Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >