Öt kontinensre szállít csokimikulást a Nestlé Diósgyőrből
Az idei karácsonyi szezonban 31 millió darab üreges csokoládéfigurát állítanak elő a Nestlé diósgyőri gyárában, amelyek 5 kontinens 23 országában kerülnek piacra. A vállalat az elmúlt öt évben több mint egymilliárd forintot fordított beruházásokra a diósgyőri gyárban. A karácsonyi export értéke 80%-kal nőtt.
Az idei karácsonyi szezonban 31 millió darab üreges csokoládéfigura készül a Nestlé diósgyőri gyárában, mely az elmúlt öt évben megduplázta a legyártott karácsonyi üreges csokoládék számát. A cég 30 százalékos piaci részesedésével továbbra is piacvezető a hazai üreges csokoládé piacon.
A diósgyőri üzem az egyetlen a Nestlé cégcsoporton belül, amely kizárólag üreges csokoládéfigurák gyártására szakosodott, az itt készült termékek 90 százalékát a világ 22 országába exportálják. A Nestlé diósgyőri gyárában több mint 600 embert foglalkoztat, ám a karácsonyi szezon idején további 100 ember részére biztosít munkalehetőséget.
„A Nestlé diósgyőri beruházásainak értéke 2010 óta meghaladja az 1 milliárd forintot. A folyamatos növekedést az biztosítja, hogy a különböző piacok egyedi igényeit kiszolgáló innovációkat kellő rugalmassággal és rendkívüli hatékonysággal tudjuk kivitelezni. Mindehhez elengedhetetlen a magyar élelmiszeripari szakemberek tudása” – közölte az adatok kapcsán Jean-Pierre Polanen, a Nestlé Hungária diósgyőri gyárának vezetője.
Számos innováció Magyarországról indult világhódító útjára, például a dúsított figurák, amelyek csokoládéja kekszet, mogyorót vagy gabonapelyhet tartalmaz. „Több hasonló termék is a hazai fejlesztők szaktudását dicséri. Büszkék vagyunk arra, hogy kiváló minőségű, Magyarországon gyártott csokikülönlegességek kerülnek még az olyan nagy csokoládé hagyományokkal rendelkező országok boltjaiba is, mint például Svájc vagy Belgium” – hangsúlyozta Jean-Pierre Polanen.
Az egyes országok fogyasztóinak eltérő ízlésvilága és a nemzetközi trendek egyaránt hatnak a diósgyőri termékfejlesztésekre. Termékeik kizárólag valódi ét- és tejcsokoládéból készülnek, de míg például a német piacra mentolos étcsokoládét szállítanak nagyobb mennyiségben, addig Nagy-Britanniában a fehércsokoládé a kedvenc.
Kapcsolódó cikkeink
Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >Megnyitotta első üzletét a Nestlé Portugáliában
A Nestlé Portugal megnyitotta első kiskereskedelmi üzletét az országban, a…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >