Öt kereskedői fogás a vásárlók kegyeiért
A jó kiszolgálás, a megfelelő ár-érték arány, a sikeres reklám csak szükséges, de nem elégséges feltételek a 21. század boltjaiban.
Sokkal kedvezőbb a vásárlók megítélése egy üzletről, ha a tulajdonos vagy a vezető aktív a helyi közösségben, legyen szó a helyi iskola, sport, fesztivál támogatásáról vagy éppen a betelepülők vagy újszülöttek üdvözléséről vagy jótékonykodásról. Az ilyen alkalommal kapott kuponok felét beváltják, mert az embereket jó érzéssel tölti el, hogy vásárlásukkal lakóhelyükért is tesznek.
A választék alakításába érdemes bevonni a vásárlókat. Sok üzletben lett toplistás termék, amit egy-egy vásárló hiányolt, és kérésükre beszereztek. Az új cikkeket is szívesebben megnézegetik, ha a véleményüket kérdezik egy kis kérdőíven vagy elektronikus formában: Ön vásárolná ezt a terméket, ha állandó kínálatunkban szerepelne?
A bolt külső és belső megjelenése, színei, hangulata sokkal jobban befolyásolja a vásárlókat, mint azt a tulajdonosok gondolják, ezért a figyelemfelkeltő külső dizájn és a tiszta, áttekinthető, informatív belső elrendezés és az ötévenkénti megújítás szinte kötelező.
Új irányzat az „edutainment”, vagyis a szórakoztatva oktatás az üzletekben. Az emberek szívesen elsajátítanak egy-egy fogást a legkülönbözőbb területekről – főzés, tálalás, borválasztás, szépségápolás, barkácsolás, kézműveskedés stb.
Mindez elképzelhetetlen a lelkes, barátságos, segítőkész és hozzáértő dolgozók nélkül. Folyamatos képzésekkel, motivációval és szakértők alkalmazásával is elősegíthető a kompetens bolti stáb kialakítása. Egyes amerikai üzletek nyugdíjas szakembereket, az üzlet profiljától függően borászt, mesterszakácsot, dietetikust, kertészt vagy éppen vízvezeték-szerelőt alkalmaznak, akik pontosan és hitelesen tudnak segítséget nyújtani, válaszolni a vásárlók kérdéseire.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat
Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német…
Tovább olvasom >