Öt fizetési trend, amire érdemes figyelni 2023-ban
A Visa szakértői a 2023-as évre előre tekintve 5, kiemelt figyelmet érdemlő trendet ajánlanak figyelmünkbe a fizetések világából.
1. Többet fogunk utazásra költeni
2022 folyamán az utazási forgalom újra fellendült világszerte, ami várhatóan 2023-ban is folytatódni fog. A Visa nemrégiben végzett kutatása szerint 2022. június és augusztus között jelentősen nőtt az utazónként külföldön elköltött átlagos összeg, ami mind a kiskereskedelem, mind az olyan hagyományos kategóriák, mint a szállodák, éttermek és szórakozás tekintetében igaz volt.
2. Tudatosabb fogyasztók, fenntarthatóbb vásárlás
A Visa nemrégiben végzett felmérésében részt vevő fogyasztók 69%-a mondta, hogy a kiskereskedőket a körforgásos gazdasági tevékenységek alapján választaná. A kényelem is kulcsszerepet fog játszani abban, hogy a fogyasztók fenntartható döntéseket hozzanak.
3. Meredeken nő a kibocsátott tokenek száma
2022. augusztus végéig a Visa Token Szolgáltatása (VTS) már több mint 4 milliárd hálózati tokent bocsátott ki világszerte, ami azt is jelenti, hogy a jelenleg forgalomban lévő Visa fizikai kártyák számát meghaladja a tokeneké. 2023-ban a kibocsátott tokenek számának további dinamikus emelkedése prognosztizálható, hiszen a tokenek egyszerre az egyre kedveltebb mobilfizetés alapjai.
4. Eljött a kriptovaluták tele
A Visa szakértői arra számítanak, hogy a kriptopiacokon számos, kevésbé tartós koncepció nem állja ki az idő próbáját. Ugyanakkor mások, akik az új technológiai fejlesztések mértéktartó, szabálykövető megközelítésére összpontosítanak, továbbra is értékes web3 megoldásokat fognak építeni. A márkák az NFT technológiát új digitális élmények kialakítására, fizetési és hűségprogramok fejlesztésére használják fel.
5. A csalók alkalmazkodnak a „hibrid” világhoz
A csalók új módszereket találnak ki a fogyasztók átverésére. Egy nemrégiben végzett Visa-felmérés szerint az utazók több mint fele (58%) aggódik a hitel- vagy betéti kártyájával történő csalás lehetősége miatt utazás közben. Tehát a biztonság és a bizalom továbbra is kritikus fontosságú marad. //
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >AI, digitalizáció, mobiltárcák és a tokenizáció
Alig néhány év kellett ahhoz, hogy gyökeresen átalakuljon a fizetések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >