Öt éven belül érkezne a digitális euró
A digitális eurónak öt éven belül meg kell valósulnia – idézi Christine Lagarde-t, az Európai Központi Bank elnökét az origo.
Elegendő időt kell hagyni arra, hogy biztonságosan be lehessen vezetni, de mindenképpen kívánatos lenne a digitális euró – mondta Lagarde a Reuters által szervezett online konferencián. Lagarde egyúttal közölte: reméli, hogy mindez nem igényel öt évnél hosszabb időt. Ezzel az ütemezéssel egyébként az EKB elnöke hasonló idővonalat vetített előre, mint Kína tette, aki 2020-ban egy pilot-projekt keretében már elindította saját digitális fizetőeszközét, és egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a világ első, digitálisan létező szuverén fizetőeszközével rendelkezzen.
EGYÉRTELMŰ IGÉNY MUTATKOZIK A DIGITÁLIS EURÓRA, DE ANNAK MINDEN KÉTSÉGET KIZÁRÓAN BIZTONSÁGOS RENDSZEREN KELL ALAPULNIA.
A digitális megoldások önmagukban kockázatokat hordoznak – hívta fel a figyelmet.
Az Asia Times idézi Fabio Panettát, az EKB igazgatótanácsi tagját, aki szerint felmérést készítettek a digitális közös pénz témájában, és eredményeik szerint az európai polgárok és vállalatok, egyaránt nagy érdeklődéssel fordultak a „digitális euró víziója” felé. A felmérés részletes bemutatását tavaszra ígérte az EKB.
Lagarde ugyanakkor azt is mondta, A DIGITÁLIS EURÓ NEM VÁLTANÁ LE A KÉSZPÉNZT, AZAZ „A BANKJEGYEK VELÜNK MARADNÁNAK”.
Annyit közölt, hogy a digitális euró a jegybankok kibocsátotta pénz elektronikus formája lenne, a hagyományos bankolásnál gyorsabb, olcsóbb, kevesebb adminisztrációval járó fizetési megoldásokat lehetővé téve. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Enyhülőben az infláció az euróövezetben
Mint azt az Eurostat a második becslése jelzi, szeptemberben jelentősen…
Tovább olvasom >Nemcsak a cégeknek, de beszállítóiknak is fenntarthatóan kell működniük
A globális felmelegedés hatásainak mérséklésében a kormányok és a lakosság…
Tovább olvasom >Rekordszintű az infláció az euróövezetben, de még így is jóval alacsonyabb a magyarnál
Az euróövezetben rekordmértékben, 9,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak augusztusban az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >