Öt év alatt ugrásszerűen nőtt az elhízott fiatal férfiak aránya
Öt év alatt kilencről húsz százalékra nőtt az elhízott fiatal férfiak aránya Magyarországon – mondta az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OÉTI) főigazgató-helyettese az M1 aktuális csatorna hétfő esti műsorában.
Martos Évát azzal kapcsolatban kérdezték, hogy az OÉTI múlt héten publikálta 2014-es országos táplálkozási és tápláltsági állapotvizsgálatának eredményeit, amelyek szerint tavaly a felnőtt lakosság 65 százaléka túlsúlyosnak vagy elhízottnak számított, a nők 62 százalékának, a férfiak 67 százalékának, összesen mintegy 5 millió embernek volt súlytöbblete.
A főigazgató-helyettes arról beszélt: annak élettani magyarázatai is vannak, hogy az életkorral nő a túlsúlyosak és elhízottak aránya. Ám más okai lehetnek annak, hogy 2009-hez képest a 18-34 év közötti elhízott férfiak aránya 9-ről 20 százalékra nőtt. Ennek lehetséges okai között említette a mozgásszegény életmódot és a marketing hatását, vagyis, hogy az emberek sokszor kis távokra is autóval mennek, illetve, hogy az elmúlt húsz évben másfél-kétszeresére nőttek az ételadagok.
Emellett még rengeteg összetevője van az Európában általános jelenségnek – mondta, hozzátéve: egy napokban tartott nemzetközi konferencia is azzal a tanulsággal zárult, hogy az egyén, a szülő, a család és a társadalom felelőssége mind fontos tényező. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az életmódváltásról és a szövődményekről is szó esett a Magyar Diabetes Társaság XXXII. Kongresszusán
Szív-érrendszeri- és vesebetegségeket, de akár daganatos betegségeket is okozhat a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek egészségesebbé tételével küzd a Covirán az elhízás ellen
A spanyol Covirán 176 sajátmárkás termékének összetételét módosította annak érdekében,…
Tovább olvasom >Tápértékjelölés az egészséges táplálkozásért
Az egészséges táplálkozás, az egészséges étrend kialakítása elengedhetetlen. Ehhez tudatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >