Öt év alatt duplázott a TUTTI Élelmiszeripari Kft.
Közvetlenül a válság előtt elindított, egymilliárd forintot meghaladó beruházásának köszönhetően a TUTTI Élelmiszeripari Kft. fennállásának legsikeresebb éveit élte meg az utóbbi években. Az élelmiszeripari gyártó cég nemzetközi és magyar tendereket nyert. Ennek is köszönhető, hogy az utóbbi öt évben a TUTTI Kft. megduplázta árbevételét és megszilárdította pozícióját a hazai élelmiszeripari cégek között.
A rábapatonai élelmiszeripari cég sikereit a folyamatos termékinnováció, valamint a technológiai fejlesztések mellett megbízható szolgáltatási színvonalának és minőségi termékeinek köszönheti. A TUTTI Kft. bizonyíték arra, hogy a válság nem csak veszély lehet, hanem lehetőség is. Ezzel a lehetőséggel azonban nem minden vállalkozás képes élni.
– A 2008-as válság őszi kirobbanásakor éppen az egymilliárd forintot meghaladó beruházás kellős közepén tartottunk. Dönteni kellett: leállítjuk vagy folytatjuk és befejezzük az eredeti elképzelések szerint. Terveinket a válság ellenére is végigvittünk, és a történtek bennünket igazoltak. Míg az élelmiszeripari ágazat országos szinten 2-3 %-kal esett vissza, a TUTTI Kft. árbevétele 2008-ban 3 %-kal, 2009-ben 17 %-kal, 2010-ben pedig 37 %-kal emelkedett – mondta el Prohászka Ottó, a TUTTI Kft. ügyvezető igazgatója. – Cégünk fennállásának 25 éve alatt mindig alkalmazkodott a változó körülményekhez. Minden válságnak van olyan hatása, hogy a gyöngék elhullanak, az erősek még erősebbek lesznek. Mi a válság alatt rengeteg új lehetőséget láttunk és kaptunk, és éltünk a lehetőségekkel.
A TUTTI Kft. üzletpolitikája és korábbi fejlesztései ekkorra értek be. A tőkeerős cég tulajdonosai a nyereséget a korábbi évek során visszaforgatták, fejlesztésekre költötték. Az anyagi stabilitásnak köszönhetően a TUTTI stratégiai nyersanyagbeszerzésekkel is tudott élni, beszállítóit, partnereit mindig pontosan fizette ki. A TUTTI Kft-t mindenki stabil, megbízható cégként ismeri a piacon, amelyre bármilyen körülmények között lehet számítani.
Az élelmiszeripari láncok a gazdasági környezet nyomásának köszönhetően a stabil belföldi beszállítóikat helyezték előtérbe. A TUTTI legújabb beruházása a fogyasztói piacra szánt termékportfólió bővülését is lehetővé tette, így a kereskedelmi láncok felé irányuló forgalom rövid idő alatt a háromszorosára növekedett. A cég nagy jelentőséget tulajdonít a folyamatos innovációnak. Jellemző adat, hogy amíg az árbevétel arányos innovációs költség országos átlaga 0,5-0,8%, addig ez az arány TUTTI Kft-nél 2,5%.
A műszaki beruházás nemcsak a kapacitás növelését jelentette, hanem új, innovatív termékek, csomagolási technológiák bevezetését is magával hozta. Emellett sok cég kereste fel a Tutti Kft-t egyedi ötleteivel, elképzeléseivel, így az ügyfélkör jelentősen növekedett.
– Amikor a 2008-as beruházás mellett döntöttünk, még nem tudtuk, hogy az igazi válságtúlélő beruházássá válik. A kapacitásunk növelése mellett a fejlesztés a csomagolási választékunk bővülésével is járt. A korábbi nagyobb kiszerelésű termékek helyett elmozdulhattunk a kényelmi termékek, az egy adagos kiszerelésű kávéspecialitások és italporok irányába – mondta el Prohászka Ottó. – Fontos nemzetközi tendereken indultunk, és nyertünk. Az egyik legjelentősebb az a Közép-európai tender volt, melynek köszönhetően jelenleg négy európai országba mi szállítjuk az instant kakaót. A sikeres tendert további nemzetközi és hazai pályázatokon elért eredmények követték.
A látványos fejlődés elengedhetetlen feltétele volt, hogy a cég a válság alatt is növelte munkatársai létszámát – a 2007-es 61 munkatárssal szemben 2011-ben már 85-en dolgoznak a cég rábapatonai és budapesti telephelyein. A béreket és juttatásokat a válság évei alatt is emelték a tulajdonosok, akik szerint a nagyvonalúságot meghálálják a munkatársak. A fejlesztések mellett minden bizonnyal ennek is köszönhető, hogy a TUTTI egy főre eső árbevétele jelentősen növekedett, a cég árbevétele 2010-ben 2,8 Milliárd forint, az öt évvel ezelőtti árbevétel duplája lett.
A TUTTI Élelmiszeripari Kft. 2011-ben újabb 150 millió forintot fordít technológiai fejlesztésre. A cél a termelőkapacitás bővítése, a csomagolási technológia hatékonyságának növelése, új csomagolási technológiák bevezetése. Ezzel együtt a cég vezetése 10 százalékos árbevétel növekedést, a 3 milliárd Ft feletti éves árbevétel elérését tűzte ki célul 2011-re – közli a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >