Ősztől a Posta is forgalmaz étkezési utalványokat

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 05. 17. 12:55

100 millió forint jegyzett tőkével alapított leányvállalatával, a Posta Paletta (PP) Zrt.-vel kíván a kedvezményes adózású utalványok piacára lépni a Magyar Posta (MP) Zrt. – jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Rajnai Attila, a MP gazdasági vezérigazgató-helyettese, valamint a Kráty Attila, az frissen létrehozott társaság vezérigazgatója.

A tervek szerint a vállalat egyelőre az étkezési utalványok piacára koncentrál, s azok értékesítését, forgalmazását kezdi meg az ősz folyamán.

Ennek a piacnak – az utalványforgalmat évi 200-300 milliárd forintra becsülte a PP vezetője – 10-15 százalékát szeretnék megszerezni az első teljes üzleti évükben, azaz jövőre. Hozzátette: ezek a vállalatok jellemzően nem nagy létszámmal dolgoznak, s ez a PP-re is igaz lesz, bár néhány új munkatársat azért felvesznek, ám valóban nem lesz nagyvállalat a társaság. Már csak azért sem, mert a szolgáltatásai jelentős részét a Magyar Postától rendelik majd meg. Krátky Attila kifejtette: az őszi megjelenésig kiépítik a beváltóhelyek országos hálózatát, az utalványkibocsátás technikai hátterét és a lehető legtöbb potenciális ügyfelüknek be kívánják mutatni ajánlatukat.


Rajnai Attila, kiemelte, hogy a Posta számára új üzleti területen való megjelenést az indokolta, hogy a klasszikus postai szolgáltatások iránt a technológia fejlődésével csökkent a kereslet. Ennek ellenére – új piacokon való megjelenéssel – a Magyar Posta szeretné megőrizni a gazdasági pozícióját és a hazai foglalkoztatásban betöltött vezető szerepét. Éppen ezért döntöttek az utalványpiaci megjelenés mellett, mert az ehhez a szolgáltatáshoz szükséges összes infrastruktúra a Magyar Posta rendelkezésére áll, s azokat ez a szolgáltatási rendszer alkalmazza is – írja a Népszabadság Online.

Kapcsolódó cikkeink