Magazin: Osztani ér!
Az élvezet és az egészség nem mindig jár kéz a kézben, de a tej alapú desszerteknél ez a két fogalom könnyen összekapcsolható. A fogyasztóknak nem kell lemondaniuk az egyikért a másikról, és ezt növekvő költéssel díjazzák. A márkák ennek tudatában építik termékvonalaikat, almárkákat hoznak létre, és olyan termékvariánsokat, amelyek – hasonlóan például a szeletes csokikhoz – a megosztás élményét emelik be a fogyasztási alkalmak közé.
Édesszájú nemzet vagyunk akkor is, ha tejes finomságokról van szó, így nem meglepő, ha mind a kanalazható, mind a hűtött szeletes tejdesszertek piaca fejlődik.
Nagy kanállal
– A kanalazható desszertek piaca évek óta két számjegyű értékbeni növekedést mutat, a fogyasztók egyre többet költenek a kategóriában, és mennyiségben is folyamatosan többet vásárolnak az előző évekhez képest – mondja Pataki Ágnes, a Friesland-Campina Hungária Zrt. brand managere.
Ebben a kategóriában a legnagyobb növekedést a tejberizsek, illetve az „after meal”, tehát a főétkezések után elfogyasztott, sütemény típusú desszertek szegmense mutatja, tudjuk meg a brand menedzsertől. Kiszerelés szempontjából elsősorban az egyadagos kiszerelések uralják a piacot, a multipack kiszerelés inkább a pudingokra jellemző, a többi szegmensben nem.
– A Milli Krémtúrók továbbra is 90 grammos, illetve 180 grammos kiszerelésben kaphatóak, a Milli Krémpudingok pedig 4×125 grammos multipack csomagolásban – jegyzi meg Pataki Ágnes.
A kanalazható tejdesszertek piaca rendkívül innovatív: nagy számú újdonság jelenik meg minden évben a polcokon. A Milli mint piacvezető márka igyekszik eleget tenni a fogyasztók kíváncsiságának és elvárásainak.
– A Milli Krémtúrók választéka tavaly két fontos termékcsaláddal bővült: a Rizses Krémtúrókkal és a Fitt Krémtúrókkal – idézi fel Pataki Ágnes. – A Rizses Krémtúró laktató finomság, amely túrótartalma miatt tápanyagban dúsabb, mint egy sima tejberizs. A Fitt Krémtúrók pedig 30%-kal kevesebb cukrot tartalmaznak a többi Krémtúróhoz képest. Magas fehérje- és rosttartalmuk szintén megfelel az egészségtudatos vásárlók igényeinek.
A Milli márka alatt októberben egy új termékcsaládot vezet be a desszertpiacra a FrieslandCampina Hungária. A Milli sütemények három kedvelt olasz desszertet hoznak el a magyar fogyasztóknak, mégpedig: Tiramisu, Panna Cotta és Profiterol. Duopack kiszerelésben lesznek kaphatók, így a vásárlók akár meg is oszthatják szeretteikkel a süteményeket.
– Célunk, hogy átvegyük a fogyasztóktól a süteménykészítés terhét, valamint, hogy olyan terméket kínáljunk számukra, amit nemcsak az ünnepnapokon tudnak élvezni, hanem bármikor az év folyamán – fogalmaz a brand manager.
Az új Milli sütemények bevezetését intenzív TV-kampánnyal támogatják egészen karácsonyig. Egy különleges reklámfilmet forgattak, amelynek középpontjában maguk a sütemények állnak. Nem feledkeznek meg az online TV-csatornákról sem, emellett a Milli márka aktív Facebook-rajongói bázisára is építhet.
Őszi pudingújdonságok
A hűtött pudingok piaca egyelőre kevésbé részesedik a többi kanalazható desszertféleség felfelé ívelő trendjéből, hiszen az idei év első 8 hónapjában értékben stagnált, míg mennyiségben enyhén csökkent, informál Pajor Anett, a Dr. Oetker Magyarország Élelmiszer Kft. termékmenedzsere, aki hozzáteszi:
– A klasszikus csatornák (hipermarketek, kis és nagy alapterületű, láncba szerveződött üzletek) súlya évről évre csökken, míg a diszkontok mára a kategória forgalmának több mint 30%-át adják. A diszkontokban továbbra is a saját márkás termékek vannak jelen túlnyomórészt, azonban számos gyártói márkás termék is egyre nagyobb forgalmat tud itt generálni.
A gyermekek egyik kedvenc hűtöttdesszert-márkája a szegmensben a Paula, amely az idei ősszel egy újabb gyümölcsös újdonsággal örvendezteti meg rajongóit: a vaníliás-őszibarackos foltos puding szeptember elején került a boltok polcaira.
– Egyúttal a Dr. Oetker a Choco-Choco termékcsalád bevezetésével a felnőtt pudingfogyasztókat is ínycsiklandó élménnyel ajándékozza meg – fűzi hozzá Pajor Anett. – A kényeztető ízekre vágyó fogyasztókat a bársonyos csokoládés, fehércsokoládés és csokoládés-tejszínes pudingok 2×100 g-os formátumban várják.
Az újonnan bevezetett őszibarackos Paula terméket egy 15 másodperces dedikált TV-reklámmal támogatja a Dr. Oetker, illetve ugyanezt az anyuka és a kisgyermek fogyasztói kört szeretnék elérni célzottan az online felületeken is.
Épülő almárkák
A hűtött szeletes tejdesszertek piacát a Túró Rudi, valamint a tejszelet típusú termékek adják, ahol a legismertebb és a legmeghatározóbb szereplő a Pöttyös márka.
– A Pöttyös ereje abban rejlik, hogy kortól, nemtől és napszaktól függetlenül bármikor szeretünk Pöttyöst fogyasztani – emeli ki Tóth Eszter, a FrieslandCampina Hungária Zrt. junior brand managere (Pöttyös).
A Pöttyös márka bázisát a klasszikus és az ízesített Pöttyös Túró Rudik adják. A széles portfóliót rendszeresen frissítik újabb és újabb ízinnovációkkal. A tavalyi év nagy sikere a gesztenyés Pöttyös Túró Rudi volt, az idei évben pedig a sós karamellás ízesítésű Óriás Pöttyös Túró Rudit vezették be.
– Mi a FrieslandCampina Hungária Zrt.-nél hisszük, hogy a márkáink akkor tudnak hosszú távon is sikeresek maradni, ha az innovációkra kellően nagy hangsúlyt fektetünk – húzza alá Tóth Eszter. – A több mint 50 éves márka életében több jelentős innovációs mérföldkövet említhetünk, melyek hozzájárultak ahhoz, hogy a márka növekedése töretlen maradjon. A 2010-ben bevezetésre került Pöttyös Gurut – amely izgalmas és ízgazdag világával a fiatalabb generációt szólítja meg – tavaly teljes mértékben megújítottuk. Új, fiatalosabb, modernebb arculatot kapott, amely a csomagolásokon is visszaköszön. Továbbá a fogyasztóink igényeihez sokkal jobban illő ízválasztékkal rukkoltunk elő: a karamellás íz mellé a kókuszos és a ribizlis ízt vezettük be.
A Pöttyös 2015 óta a tejszeletek piacán is versenyez, a Pöttyös Tejsütivel. Az évek során a portfólió folyamatosan bővült: először a csokoládéval bevont Pöttyös Tejsüti Megacsokival, idén nyáron pedig epres ízzel.
– Érzékelve a növekvő igényt az egészségesebb desszertek iránt, 2017-ben bevezettük a Fitt Pöttyös Túró Rudi almárkát, amely esetében 30%-kal csökkentettük a cukortartalmat. Emellett magasabb fehérjetartalma miatt kiváló fehérjeforrásként is fogyasztható – idézi fel Tóth Eszter. – Sőt az idei évben pedig a boltok polcaira került a sokak által kedvelt natúr, étbevonatos Fitt Pöttyös Túró Rudi is.
A FrieslandCampina Hungária innovációinak bevezetése mögé intenzív, nagyon látványos brand és shopper marketing támogatást állít. A minél gyorsabb ismertségnövelést és kipróbálást reklámfilmekkel érik el, kiegészülve látványos digitális kampánnyal. A Pöttyösnek a Facebookon több mint egymillió főt számláló rajongótábora van, ahol szinte azonnal meg tudják osztani a márkával kapcsolatos híreket. A klasszikus marketingtámogatás mellett a bolti megjelenésre is nagy hangsúlyt fektetnek, POS-anyagokkal, másodlagos kihelyezésekkel.
Szeletek falatkaként is
A Real Nature innovációja a kényeztető, krémes, habos, Milka csokoládéval bevont különleges tejszelet, amelyet a márkatulajdonossal együttműködve fejlesztettek ki.
– Termékeinket azóta egy új, 4 és 6 darabos, különleges dobozos multipack csomagolásban is megtalálhatják a kereskedelmi hálózatok polcain – jelzi Strasser-Kátai Bernadett, a Real Nature Kft. tulajdonos-ügyvezetője. – A Milka szeletek 8×16 g-os egyedi kiszerelésben, a piaci szegmensben elsőként és egyedüliként kínálnak kis falatkákat a boltok polcain, így könnyebb akár baráti társaságban, családban is megosztani, egy-egy pillanatra élvezetet nyújtani fogyasztóinknak, s nem utolsósorban az iskolatáskában is könnyebben helyet kaphat a gyermekeknek csomagolt tízórai/uzsonna részeként. Legfrissebb innovációnk a Crunchy Queen hűtött szeletes termékünk, amelyben a ropogós, finom csokoládéval a külső egy kényeztető karamellás meglepetést rejt. A Crunchy Queen október végétől, november elejétől várja a kereskedelmi egységek polcain fogyasztóinkat. 2020 folyamán a termék szegmensben még számtalan újdonsággal szeretnénk meglepni a hazai közönséget is.
A Milka és Milka Mini szeletek bevezetését a cég eladótéren belüli eszközökkel segítette a nyár végén-ősz elején: hűtött másodlagos kihelyezésekkel, valamint kereskedelmi partnereikkel közösen óriásplakátos megjelenésekkel. Mindezek mellett természetesen nem feledkeztek meg az online megjelenésekről sem.
– A sikeres termékbevezetést követően úgy tapasztaljuk, hogy fogyasztóink hűségesek maradtak a szegmensben új márka megjelenéséhez, fogyasztásához, szívesen választják a termékeket promóción kívüli időszakokban is – állapítja meg Strasser-Kátai Bernadett.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >