Hermann Zsuzsanna: Ősz, tél, karácsony
Általában ilyenkor ezekkel a szavakkal mondunk egyre több mondatot. Ahogy megyünk előre az időben, már az őszi promóciókról, a télre bevezetésre kerülő új termékekről és a karácsonyi forgalomról szoktunk beszélgetni. Hát most nem!
Amiről mostanában beszélgetni vagy inkább hallgatni szoktuk a híreket, az az energiahelyzet és egyre magasabb árak, az infláció egyre erősödő mértéke, és vele együtt, hogy vajon hol vannak a termékek maximum árai, amiért még el lehet adni, hogy hogyan alakul a vásárlói kosár, és mennyire csökken a vásárlóerő az ország különböző pontjain, és hogy mindehhez a végeláthatatlan árfolyam meredek emelkedése mikor jut el a végéhez… És a sort lehetne folytatni a logisztikai problémákkal és árakkal, a munkaerőhelyzettel, ami eddig a hiányt jelentette, most pedig, hogy mikor milyen szintű elbocsátási hullám indul, hogy mit jelent rövid és hosszú távon az aszály, és mennyire befolyásolja az élelmiszerpari termelékenységét, vagy hogy egyáltalán milyen alapanyag- és termékhiányokkal kell számolnunk a következőkben…
Alig marad időnk igazán gondolni a karácsonyra, amelyről a digitális világ már úgy beszél, hogy szinte júliusban elkezdődik – elkezdődött, volna, eddig. És mi lesz vajon idén?
Közben pedig itt vannak a legutóbbi szabályozási változások és persze, amelyek előttünk állnak az ősz elejétől majd… Nem könnyített az FMCG-piac cégeinek helyzetén a NETA vagy az ársapkás termékek, mint ahogy a hirtelen, néhány órán belül bevezetett hatóságiár-mentes tankolási árak, de még csak a váratlan KATA eltörlése sem – és ezt a sort se érdemes folytatni.
De nézzünk körbe kicsit magasabbról, helikopternézetből, akár határon túlnyúlóan vagy több földrészt vizsgálva. És lehet, jobb nem kinyitni az atlaszt, mert máshol se látunk sokkal jobb dolgokat. Na, de akkor mit hoz az ősz, a tél, a karácsony? Itt, Európában, a világon? És mi lesz jövőre?
Ezekre keressük majd együtt a választ a Business Days konferencia 5 napján, beszállítói, kis- és nagykereskedői, horeca és szolgáltatói oldalról. Beszélünk a jelenről és jövőről, szcenáriókról és végletekről. Lesznek azért persze jó hírek és szép pillanatok is, de nem rejtjük véka alá a gondolatokat, hiszen, ahogy minden évben, idén a 15 éves Business Daysen is kitesszük az asztalra minden oldal meglátásait, stratégiáját, kihívásait és lehetőségeit, hogy amikor ott leszünk és döntenünk kell, kicsit könnyebb legyen az ősz, a tél, a karácsony.
Várunk Mindenkit szeretettel!
További információ businessdays.hu.
Üdvözlettel: Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
Szörpök az árviharban
A szörpök piaca dinamikus változásokon megy keresztül, amit a fogyasztói…
Tovább olvasom >Statisztikák tükrében
Helyzetkép a cukrászdákból – Nehéz szemeszter elé nézhetünk címmel tartott…
Tovább olvasom >Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >