Összefogás a sörnagyüzemek és mikrofőzdék között
A kínálat bővítése érdekében, az eddigi szembenállást felváltva összefogás jött létre a nagyüzemek és a mikro- és kézműves sörfőzdék között az idei őszi Főzdefesztre – mondta Bart Dániel, a fesztivál igazgatója az m1 aktuális csatornán szerda délelőtt.
A Kelet-Európa egyik legnagyobb kézműves sörszemléjeként is számon tartott, néhány héttel ezelőtt tartott Főzdefeszt szervezője azt mondta, a nagyüzemek belátták a világban tapasztalható trendeket.
Hozzátette: olyan új célokat tűztek ki maguk elé, amelyekkel a kis főzdék is egyetértenek. Ezek közé tartozik a sör minőségének javítása, a fogyasztás növelése, illetve a sörgasztronómia, amelynek keretében az ital szerves részévé válik a gasztrokultúrának.
„Akárcsak világszerte, eddig Közép-Európában és Magyarországon is a 4,5 százalékos világos lagerek fogyasztása volt jellemző, de ma reneszánsza van a felső erjesztésű söröknek, a különlegességeknek, az újra felélesztett tradicionális sörstílusoknak” – fejtette ki Bart Dániel.
Vásárhelyi István sörgasztronómus arról beszélt, hogy itthon a Magyar Sörgyártók Szövetsége európai kampánysorozata, a Sör mi több keretében már három rendezvényt tartottak. „Megpróbáltuk, megmutatni, hogy a sör nagyon sokféle szempontból felhasználható a gasztronómiában. A kampány fontos része, hogy a hölgyeket meggyőzzük arról: a sör nemcsak egy keserű, férfiaknak való ital, hanem annál sokkal több”.
Bart Dániel elmondta, hogy a kézműves sörfőzdék forgalma világszerte folyamatosan nő, az Egyesült Államokban már 19 százalék a piaci részesedésük. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Nyitott portákkal várják a fogyasztókat a kistermelő
Országszerte kinyitják kapuikat a fogyasztók előtt a hazai kistermelők. A…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >