Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a Lidl, amely az ünneplésen túl 2024-ben nagyszabású logisztikai beruházással, fenntarthatósági elkötelezettségének fokozásával, munkáltatói brandjének építésével alapozta meg a jövő fejlődését, tájékoztatta lapunkat Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
– Az elmúlt év igen mozgalmas volt a Lidl számára. Melyek azok a fő események, amelyeket mindenképpen kiemelne?

Tőzsér Judit
vállalati kommunikációs
vezető
Lidl Magyarország
– A Lidl Magyarország számára 2024 mérföldkőnek számít, hiszen 20 éves lett a vállalatunk, ráadásul volt mit megünnepelni, hiszen az elmúlt két évtized alatt az ország piacvezető áruházláncává váltunk.
Már az induláskor az a cél lebegett a szemünk előtt, hogy szeretnénk egy olyan diszkontláncot létrehozni, amely minőségben és ár-érték arányban is a lehető legjobbat nyújtja a magyar vásárlók számára. Ezt a célt azonban csak úgy lehet teljesíteni, ha figyelünk vásárlóink visszajelzéseire, ezért ezek mentén alakítottuk, bővítettük termékkínlatunkat. Mindezt vásárlóink is értékelik, hiszen ma már 3,5 millió magyar számára vagyunk az első választás, ha bevásárlásról van szó. Ennek köszönhetően pedig az éves forgalom alapján negyedik éve a Lidl áll a kereskedelmi toplista első helyén az FMCG-szektorban, és több mint 20%-os piaci részesedéssel rendelkezünk a hazai kiskereskedelmi szektorban.
Mindez azonban túlmutat a kiskereskedelmi szektoron, nemzetgazdasági szinten is meghatározó a működésünk: 2020 és 2023 között összesen több mint 1200 milliárd forinttal járultunk hozzá a nemzetgazdaságban megtermelt hozzáadott értékhez, míg a költségvetési hozzájárulásunk a közvetlen adóbefizetéseken, valamint a foglalkoztatás, a beszállítói hálózat és beruházások közvetett befizetésein keresztül együttesen a 2023-as GDP több mint 1,3%-a volt.
A tavalyi év beruházások szempontjából is meghatározó volt számunkra, ugyanis elkezdődött az 5., eddigi legnagyobb logisztikai központunk építése Kiskunfélegyházán. A több mint 83 ezer m² alapterületű – vagyis közel 12 focipálya méretű – logisztikai komplexum várhatóan 2026 októberére készül el, a legmodernebb raktározási technológiával működik majd, és a tervek szerint 60-65 üzletet fog kiszolgálni. Ami szintén nagyon fontos, hogy a beruházásnak köszönhetően a régióban több mint 400 embernek kínálunk majd új munkalehetőséget és ezáltal biztos megélhetést, kiszámítható jövőt.
Mindezek mellett a fenntarthatóság terén is mérföldkőhöz érkeztünk tavaly, ugyanis már a harmadik fenntarthatósági jelentésünket publikáltuk. Hazánk piacvezető élelmiszer-kiskereskedelmi áruházláncaként kötelességünknek tekintjük, hogy kiemelt figyelmet fordítsunk a klímavédelemre, a következetes környezetvédelemre, és törekedjünk a környezeti terhelés csökkentésére. A fenntarthatóság iránti elköteleződésünknek azonban az is fontos része, hogy céljainkról és eredményeinkről átláthatóan, transzparens módon kommunikáljunk.
– Tavaly arról beszéltünk, hogy még inkább meg akarják erősíteni a Lidl munkáltatói márkáját. Ezen a téren milyen eredményeket értek el?
– Sikeres működésünk és növekedésünk alapját dolgozóink, az ő hozzáállásuk, felkészültségük, tudásuk jelenti. A dinamikus növekedésünkkel párhuzamosan ugyanis mint munkáltató is meghatározó szerepet töltünk be Magyarországon, jelenleg közel 9500 munkavállalót foglalkoztatunk. Célunk, hogy ne csak a vásárlók számára, hanem munkáltatóként is az első számú választás legyünk a kiskereskedelmi szektorban. Ennek érdekében a szektorban kimagaslóan vonzó juttatási csomagot kínálunk munkatársainknak, ami azt jelenti, hogy a kiemelkedő bérezés és béren kívüli juttatásokon felül extra segítséget nyújtunk számukra.
Ez utóbbi azt jelenti, hogy a Lidl Magyarország felelősségének tartja, hogy megfelelő támogatást nyújtson munkavállalói számára a mindennapokban, bármilyen felmerülő probléma esetén. Ezért 2023-ban bevezettük a Számíthatsz ránk! programot, aminek keretében a vállalat munkatársai és hozzátartozói díjmentes és független pénzügyi, jogi és pszichológiai tanácsadást vehetnek igénybe. A Lidl számára fontos, hogy ilyen helyzetekben is szakszerű segítséggel szolgáljon munkavállalóinak és támogassa őket a testi, valamint lelki egészségük megőrzésében.
– Az idei, újra kihívásos évben milyen célkitűzéseket és feladatokat határozott meg magának a Lidl?
– Vásárlóink továbbra is számíthatnak ránk, hiszen számunkra a vásárló elsődleges, ami azt jelenti, hogy egész évben biztosítjuk, hogy könnyen, egyszerűen, kedvező áron, mindent egy helyen tudjanak a Lidlben megvásárolni. Ehhez nyomon követjük a vásárlói igényeket, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy minden szükséges terméket biztosítani tudjunk számukra a Lidltől megszokott kiváló minőségben és ár-érték arányban.
Azt is látjuk, hogy a mai helyzetben a mindennapi bevásárlásoknál nagyon fontos szempont lett a termékek ára, ezért az év elején az elsők között kezdtünk árcsökkentésbe, ezzel pedig piacvezető kiskereskedelmi láncként irányt is mutatunk a kiskereskedelmi szektornak. Ennek eredményeként pedig több száz termék lett olcsóbb, mégpedig jelentős mértékben. A már említett árcsökkentéseken kívül számos további lehetőséget is biztosítunk vásárlóink számára, hogy kedvező áron intézhessék a bevásárlást.
– Milyen módon számíthatnak Önökre partnereik?
Stratégiai fontosságú számunkra, hogy működésünk minden területén hozzájáruljunk a hazai gazdaság sikereihez, így kiemelten fontos számunkra, hogy folytassuk a magyar beszállítók és termékek támogatását, piacra jutását. A magyar termelők termékeit – a Lidl-áruházainkon keresztül – a külpiacokon is népszerűsítjük, bemutatva hazánk igen széles körű gasztronómiai értékeit. Ennek eredményeként közel 500 hazai beszállító több mint 4500 kiváló minőségű magyar termékét forgalmazzuk itthon, és közülük 167 beszállító több száz árucikkét exportáljuk is 28 országba. A magyar beszállítói partnereink pedig velünk együtt fejlődnek, amivel nem csak új termékek és munkahelyek jönnek létre, de a hosszú távú együttműködésünk azt is lehetővé tette, hogy elmúlt években számos új üzem felépülhetett, illetve a jövőben is új beruházások tudnak megvalósulni.
Összességében idén is szeretnénk megtartani piacvezető szerepünket és tovább fejlődni, mégpedig úgy, hogy közben segítjük a magyar vásárlókat, termelőket és a lakosságot a mindennapi bevásárlásban, működésben, megélhetésben. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Promóció 2025: egyszerűség, adat, élmény
A Promóciók napjának nyitóelőadását Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >Sweet Palermo® – a tökéletes paprika nyomában
A Sweet Palermo® paprikák története nem csupán egy sikeres fajtanemesítésé,…
Tovább olvasom >