Országszerte újabb 16 üzleténél telepít napelemeket az ALDI
Az ALDI Magyarország elkötelezett a környezet védelme iránt, amit számos lépéssel ér el. A vállalat 2017-ben teljes magyarországi üzlethálózatával és biatorbágyi logisztikai, illetve igazgatási épületével zöldáramra tért át, így CO2 kibocsátását mintegy 40%-kal csökkentette.
Egy évvel később klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátást, így karbonsemleges lett. Ugyancsak 2018-ban üzembe helyezte a soproni üzleténél az első hazai háztartási naperőművét. Az 50 kWp teljesítményű napelemes rendszer az eddigi tapasztalatok alapján a soproni üzlet mintegy kéthavi áramfogyasztását termeli meg. A vállalat néhány hónappal később a budaörsi üzleténél is ugyanilyen teljesítményű napelemes rendszert telepített. A tavalyi év során a soproni üzlet több mint 60 000, a budaörsi pedig közel 64 000 kWh energiát termelt meg.
Az ALDI most tovább bővíti a háztartási naperőművel ellátott üzleteinek számát, és országszerte további 16 áruházánál helyez el az üzletek tetején napelemeket. A most telepített rendszerek szintén 50 kWp teljesítményűek lesznek. A vállalat számítása szerint mindegyik naperőmű az adott üzlet legalább kéthavi elektromosáram-igényét fogja fedezni.
„A műanyag-felhasználás csökkentése mellett a megújuló forrásból származó energiatermelés kiemelt prioritást élvez stratégiánkban. A most induló naperőmű-telepítéseket terveink szerint még 2021 őszéig befejezzük. 2022-ben a 18 naperőművünk vállalatunk teljes éves energiaigényének közel 2%-át fogja fedezni, amivel újabb fontos lépést teszünk karbonlábnyomunk csökkentése és a környezetvédelem érdekében” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
A kötelezőn is túl: még több termékkategóriában, akár 60%-os árengedmény az ALDI-üzletekben
Az ALDI újabb, több terméket érintő és nagyobb mértékű akciókkal…
Tovább olvasom >Energiahatékonysági beruházásokat végez az Aldi Írországban
Az Aldi Ireland 7,2 millió euróból újítja fel hat üzletét…
Tovább olvasom >Új, egységesített tejmárkát vezet be az ALDI: MILFINA-ból MILSANI lett
Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
A Zwack Unicum Nyrt. a 2022. április 1. és 2023.…
Tovább olvasom >2022-ben is az Euronics lett a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú online kereskedő
Közzétette a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú online kereskedők friss ranglistáját…
Tovább olvasom >MTÜ: megtelnek a hazai szálláshelyek a május végi hosszú hétvégén
Újra megtelnek május utolsó hosszú hétvégéjén a vízpartok és strandok…
Tovább olvasom >