Országszerte újabb 16 üzleténél telepít napelemeket az ALDI
Az ALDI Magyarország elkötelezett a környezet védelme iránt, amit számos lépéssel ér el. A vállalat 2017-ben teljes magyarországi üzlethálózatával és biatorbágyi logisztikai, illetve igazgatási épületével zöldáramra tért át, így CO2 kibocsátását mintegy 40%-kal csökkentette.
Egy évvel később klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátást, így karbonsemleges lett. Ugyancsak 2018-ban üzembe helyezte a soproni üzleténél az első hazai háztartási naperőművét. Az 50 kWp teljesítményű napelemes rendszer az eddigi tapasztalatok alapján a soproni üzlet mintegy kéthavi áramfogyasztását termeli meg. A vállalat néhány hónappal később a budaörsi üzleténél is ugyanilyen teljesítményű napelemes rendszert telepített. A tavalyi év során a soproni üzlet több mint 60 000, a budaörsi pedig közel 64 000 kWh energiát termelt meg.
Az ALDI most tovább bővíti a háztartási naperőművel ellátott üzleteinek számát, és országszerte további 16 áruházánál helyez el az üzletek tetején napelemeket. A most telepített rendszerek szintén 50 kWp teljesítményűek lesznek. A vállalat számítása szerint mindegyik naperőmű az adott üzlet legalább kéthavi elektromosáram-igényét fogja fedezni.
„A műanyag-felhasználás csökkentése mellett a megújuló forrásból származó energiatermelés kiemelt prioritást élvez stratégiánkban. A most induló naperőmű-telepítéseket terveink szerint még 2021 őszéig befejezzük. 2022-ben a 18 naperőművünk vállalatunk teljes éves energiaigényének közel 2%-át fogja fedezni, amivel újabb fontos lépést teszünk karbonlábnyomunk csökkentése és a környezetvédelem érdekében” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >Így tart nyitva a PENNY a március 15.-i hétvégén
A PENNY Magyarország jelentős árfagyasztási intézkedést vezetett be: a vállalat…
Tovább olvasom >225 forintra emelt célárfolyam és vételi ajánlás az AutoWallis részvényekre
A vételi ajánlás fenntartása mellett 223 forintról 225 forintra emelte…
Tovább olvasom >