Országos Étterem Hét: a cél a minőségi gasztronómia elérhetőbbé tétele

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 03. 04. 11:01

Az Országos Étterem Hét elsődleges célja, hogy kedvező áron mutassa be a hazai vendéglátás legjobb helyeit, azonban hosszútávon is jelentős hatással van az iparágra. Kiss Zoltán, a rendezvény szervezője szerint a vendéglátás komoly kihívásokkal néz szembe, különösen a vidéki éttermek helyzete és a budapesti túlkínálat miatt – a szakemberrel a Pénzcentrum készített interjút.

Hogyan fejlődött az Országos Étterem Hét?

Az italfogyasztás nem része a menüsoroknak

A rendezvény 2010-ben Budapesten indult, de már egy-két éven belül országszerte bővült. Az elmúlt években folyamatosan nőtt a részt vevő étteremek és vendégek száma, miközben a minőség is javult. A vendégek visszajelzései kiemelkedőek: legutóbb több mint 4 000 vélemény érkezett, amelynek átlaga 4,7 volt az ötös skálán.

A vendégek egyre tudatosabbak a gasztronómia terén, és nyitottabbak az új ízek, nemzeti konyhák és exkluzív alapanyagok iránt.

A rendezvény hatása a hazai vendéglátásra

Az Étterem Hét segít a vendéglátóhelyeknek népszerűsíteni magukat, mivel az éttermekről szóló pozitív visszajelzések megjelennek olyan platformokon, mint a Google, Tripadvisor vagy DiningCity. A magyar vendéglátásban egyre nagyobb a verseny, így ezek az értékelések kulcsszerepet játszanak az étteremlátogatások számának növelésében.

A fixáras menüsorok gazdasági fenntarthatósága

A menüárak (6.900, 8.900 és 10.900 forint) nem a profit maximalizálását szolgálják, hanem azt, hogy minél több vendég kipróbálhassa a kiemelkedő minőségű gasztronómiai élményeket. Az italfogyasztás nem része a menüsoroknak, így az éttermek további bevételre is szert tehetnek borajánlatokkal, italcsomagokkal.

Az étteremhét utáni hatások

A rendezvényen részt vevő vendégek 90%-a első alkalommal látogatja meg az adott éttermet. A statisztikák szerint 75-80%-uk visszatérő vendéggé is válhat. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a főként külföldi vendégekre alapozó éttermek nehezebb helyzetben vannak, hiszen a Covid-időszak rámutatott arra, hogy egy stabil, hazai vendégkör nélkül bizonytalan lehet a hosszútávú működés.

A legfrissebb gasztronómiai trendek

A 2025-ös Országos Étterem Héten olyan kulináris irányzatok dominálnak, mint:

  • A nápolyi pizza reneszánsza
  • Különböző hamburgerek és BBQ fogások
  • Fókuszban a vad-, tengeri és steak húsok
  • A fúzionális konyha további terjedése
  • Kézműves zöldségek, gyümölcsök növekvő szerepe
  • A desszertkínálatban a dubai csokoládé alapú kreációk előretörése

A rendezvény rendkívül sokszínű kínálattal várja a vendégeket, legyen szó magyar, francia, olasz, japán, indiai, amerikai vagy egzotikus marokkói és dél-amerikai ízekről.

A rendezvény jövője

A szervezők célja továbbra is a legjobb hazai vendéglátóhelyek bemutatása. Az esemény nem fog tematikus hétekre szűkülni, hanem megmarad a fine dining és bisztrókonyha erőteljes képviselőjeként.

Az Országos Étterem Hét után a Győztes Éttermek Hete folytatja a rendezvényt: az itt legjobb értékelést kapott 10% étterem további egy hónapon át, változatlan áron kínálja menüsorát.

A vendéglátás kihívásai és lehetőségei

A budapesti túlkínálat és a fogyasztói szokások gyors változása nagy kihívást jelent a vendéglátás számára. Az emberek egyre inkább külföldön keresnek gasztronómiai élményeket, ami miatt a hazai éttermeknek nyitniuk kell a középrétegek felé, ha hosszútávon fenn akarnak maradni.

A gasztronómiai kínálat folyamatos fejlődése azonban azt mutatja, hogy a magyar vendéglátás képes alkalmazkodni a kihívásokhoz, és izgalmas kulináris élményekkel várja a vendégeket.

Kapcsolódó cikkeink