Országos Étterem Hét: a cél a minőségi gasztronómia elérhetőbbé tétele
Az Országos Étterem Hét elsődleges célja, hogy kedvező áron mutassa be a hazai vendéglátás legjobb helyeit, azonban hosszútávon is jelentős hatással van az iparágra. Kiss Zoltán, a rendezvény szervezője szerint a vendéglátás komoly kihívásokkal néz szembe, különösen a vidéki éttermek helyzete és a budapesti túlkínálat miatt – a szakemberrel a Pénzcentrum készített interjút.
Hogyan fejlődött az Országos Étterem Hét?

Az italfogyasztás nem része a menüsoroknak
A rendezvény 2010-ben Budapesten indult, de már egy-két éven belül országszerte bővült. Az elmúlt években folyamatosan nőtt a részt vevő étteremek és vendégek száma, miközben a minőség is javult. A vendégek visszajelzései kiemelkedőek: legutóbb több mint 4 000 vélemény érkezett, amelynek átlaga 4,7 volt az ötös skálán.
A vendégek egyre tudatosabbak a gasztronómia terén, és nyitottabbak az új ízek, nemzeti konyhák és exkluzív alapanyagok iránt.
A rendezvény hatása a hazai vendéglátásra
Az Étterem Hét segít a vendéglátóhelyeknek népszerűsíteni magukat, mivel az éttermekről szóló pozitív visszajelzések megjelennek olyan platformokon, mint a Google, Tripadvisor vagy DiningCity. A magyar vendéglátásban egyre nagyobb a verseny, így ezek az értékelések kulcsszerepet játszanak az étteremlátogatások számának növelésében.
A fixáras menüsorok gazdasági fenntarthatósága
A menüárak (6.900, 8.900 és 10.900 forint) nem a profit maximalizálását szolgálják, hanem azt, hogy minél több vendég kipróbálhassa a kiemelkedő minőségű gasztronómiai élményeket. Az italfogyasztás nem része a menüsoroknak, így az éttermek további bevételre is szert tehetnek borajánlatokkal, italcsomagokkal.
Az étteremhét utáni hatások
A rendezvényen részt vevő vendégek 90%-a első alkalommal látogatja meg az adott éttermet. A statisztikák szerint 75-80%-uk visszatérő vendéggé is válhat. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a főként külföldi vendégekre alapozó éttermek nehezebb helyzetben vannak, hiszen a Covid-időszak rámutatott arra, hogy egy stabil, hazai vendégkör nélkül bizonytalan lehet a hosszútávú működés.
A legfrissebb gasztronómiai trendek
A 2025-ös Országos Étterem Héten olyan kulináris irányzatok dominálnak, mint:
- A nápolyi pizza reneszánsza
- Különböző hamburgerek és BBQ fogások
- Fókuszban a vad-, tengeri és steak húsok
- A fúzionális konyha további terjedése
- Kézműves zöldségek, gyümölcsök növekvő szerepe
- A desszertkínálatban a dubai csokoládé alapú kreációk előretörése
A rendezvény rendkívül sokszínű kínálattal várja a vendégeket, legyen szó magyar, francia, olasz, japán, indiai, amerikai vagy egzotikus marokkói és dél-amerikai ízekről.
A rendezvény jövője
A szervezők célja továbbra is a legjobb hazai vendéglátóhelyek bemutatása. Az esemény nem fog tematikus hétekre szűkülni, hanem megmarad a fine dining és bisztrókonyha erőteljes képviselőjeként.
Az Országos Étterem Hét után a Győztes Éttermek Hete folytatja a rendezvényt: az itt legjobb értékelést kapott 10% étterem további egy hónapon át, változatlan áron kínálja menüsorát.
A vendéglátás kihívásai és lehetőségei
A budapesti túlkínálat és a fogyasztói szokások gyors változása nagy kihívást jelent a vendéglátás számára. Az emberek egyre inkább külföldön keresnek gasztronómiai élményeket, ami miatt a hazai éttermeknek nyitniuk kell a középrétegek felé, ha hosszútávon fenn akarnak maradni.
A gasztronómiai kínálat folyamatos fejlődése azonban azt mutatja, hogy a magyar vendéglátás képes alkalmazkodni a kihívásokhoz, és izgalmas kulináris élményekkel várja a vendégeket.
Kapcsolódó cikkeink
A KSZGYSZ díjazta a hazai környezetipar területén kiemelkedő eredményeket felmutató cégeket és személyeket
A fenntartható jövő formálásában meghatározó szerepet játszó cégeket és szakembereket…
Tovább olvasom >GREEN BRANDS 2024 – Fenntarthatósági díjakkal a zöld jövőért
A GREEN BRANDS 2024-es régiós gálája, melyet Bécs történelmi Palais…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság: a K&H anyabankja a világ bankjainak legjobb 15 százalékához tartozik
A K&H belga anyabankja, a KBC Csoport immár egymás után…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezekre a megváltozott fogyasztói trendekre számíthatunk 2025-ben
A háborúk, a járvány és a gazdasági nehézségek által beárnyékolt…
Tovább olvasom >Az AI és a közösségi média felforgatta a vásárlási szokásokat
A technológia fejlődésével a fogyasztói magatartás is jelentősen átalakult, a…
Tovább olvasom >A KSZGYSZ díjazta a hazai környezetipar területén kiemelkedő eredményeket felmutató cégeket és személyeket
A fenntartható jövő formálásában meghatározó szerepet játszó cégeket és szakembereket…
Tovább olvasom >