Országos bojkott az Auchan ellen
Országos bojkottra szólítanak fel civil szervezetek, mert az Auchan Magyarország Kft. kérésükkel ellentétben nem állt el a szerintük természetromboló áruház-bővítési szándékától.
A Tudatos Vásárlók Egyesületének (TVE) kezdeményezésére február közepén 19 környezetvédő, fogyasztóvédő és helyi civil szervezet kérte nyilvános levélben a magyarországi Auchan vezetését, álljon el dunakeszi áruházának bővítésétől, amellyel természeti értékeket veszélyeztet.
Az Auchan a civileknek írt válaszában felelős vállalati magatartásáról biztosította a levélírókat, a beruházástól azonban nem lépett vissza. A vállalat a sajtóban és a válaszként megküldött sajtóanyagban igyekezett eloszlatni az építkezéssel kapcsolatos kételyeket, a bojkottfelhívást közzétevő társadalmi szervezetek azonban továbbra is aggályosnak találják a terveket.
Az érintett terület természetvédelmi besorolásával kapcsolatos értelmezési problémák ellenére is úgy vélik: a tervezett áruház- és parkolóbővítés komoly természetvédelmi károkat okozna, még akkor is, ha esetleg nem pontosan a lápos területen, hanem annak közvetlen közelében valósulna meg. Még a legkisebb beavatkozás is súlyos következményekkel járhat az érzékeny természeti élőhelyen. A parkoló kapacitásfejlesztése minden valószínűséggel nagyarányú „lebetonozással” jár majd, ami megbolygathatja a terület felszín alatti vizeinek minőségét.
Ráadásul az áruháztól keletre fekvő – a vállalat birtokában lévő – teljes terület a Nemzeti Ökológiai Hálózat része, ezért törvényesen nem is beépíthető – írják a felhívást közzétevő szervezetek.
Bár az áruházlánc arra hivatkozott, hogy tervei nem sértik a törvényes rendet, a bojkottot hirdető szervezetek hangsúlyozzák, hogy a felelős vállalati működés túlmutat a jogszabályok betartásán – írja a Magyar Nemzet Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre több a mentes élelmiszer a SPAR kínálatában
A folyamatosan változó vásárlói igények alapján a vállalat idén is…
Tovább olvasom >A nemek közti egyenlőség az otthonokban kezdődik: ez derül ki az IKEA kutatásából
A magyar párok túlnyomó többsége szerint a nemi egyenlőség fontos…
Tovább olvasom >A csomagolás soha nem volt még ennyire fontos
A csomagolóipar egyik legizgalmasabb időszakát éljük. A szerény, egyszerű csomagolás, funkciógazdag…
Tovább olvasom >