Oroszországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom csökkenése
Oroszországban az elemzők által vártnál nagyobb mértékben gyorsult a kiskereskedelmi forgalom csökkenése augusztusban, amikor a becsültnél nagyobb volt a munkanélküliség is.
Az orosz statisztikai hivatal adatai szerint augusztusban 2,7 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom, miután júliusban szerényebb, 1,9 százalék volt a visszaesés éves összevetésben. Elemzők kisebb, 2,3 százalékos kiskereskedelmi forgalomcsökkenésre számítottak a múlt hónapra.
Júniusban éves szinten 7,7 százalékra mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom csökkenése a májusi 19,2 százalékos esést követően, ugyanis fokozatosan újranyitottak a boltok azután, hogy a koronavírus-járvány miatt áprilistól csaknem másfél hónapig zárva voltak.
Az idei második negyedévben 16,6 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom éves szinten és 16,1 százalékkal hanyatlott az első negyedévvel összevetve Oroszországban.
Ugyancsak a statisztikai hivatal tette közzé, hogy augusztusban 6,4 százalékra emelkedett a munkanélküliségi ráta a júliusi 6,3 százalékról. Szakértők azzal számoltak, hogy a ráta 6,2 százalékra csökken.
Augusztusban 4 millió 808 ezer munkanélkülit tartottak nyilván Oroszországban, ami 77 ezerrel több a júliusinál.
A ráta júniusban 6,2 százalék volt, áprilisban 5,8 százalék, márciusban pedig 4,7 százalék.
A munkanélküliség tavaly augusztusban 4,3 százalék volt, 1991 óta a legalacsonyabb. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >A hazai kiskereskedelem egyik fő motorja a gyógyszerkereskedelem
A gyógyszeripar nagyon fontos iparág a magyar gazdaságban – hangsúlyozta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >