Oroszország
Tavalyi orosz agrárexportunk eredményeire rányomta a bélyegét az eddig tradicionálisan volumenhordozónak tekinthető zöldségkonzerv mintegy 20 százalékos visszaesése (208,4 millió euróra). Így kivitelünk az Európán belüli negyedik legnagyobb exportpiacunkon 2006-ban végeredményben nem nőtt 2005-höz képest.Reménykeltő jövő
Hiába tapasztalhattunk sok, kisebb részarányt képviselő termék, illetve termékcsoport esetében látványos felfutást, mindezek nem kompenzálták kellően a legnagyobb exporttételt képviselő termékkör kivitelének jelentős visszaesését. Mindenképpen problémás, hogy egy nagy jelentőségű, de hanyatló keresettségű termék piacának pillanatnyi állapotától függjön az adott reláció alakulásának megítélése.
Ugyanakkor a sok kisebb tételt jelentő termék esetében tapasztalható látványos felfutás reménykeltő. Mint a növekvő kivitelt mutató termékek exportadataiból kitűnik, a progresszivitás végül is benne van a levegőben.
Néhány, fejlődést mutató exportcikkünk az orosz piacon 2006-ban
Megnevezés Export (ezer EUR) Változás (%)
2005 2006
Élő marha 1 674 2 704 161,5
Hús, vágási termék 4 020 6 367 158,4
Tenyésztojás 4 645 5 938 127,8
Kajszibarack 123 2 166 17-szeres
Kukorica 4 504 14 601 324,0
Gabonaőrlemény 1 110 1 178 106,0
Kolbász, szalámi 1 768 1 931 109,2
Húskonzervek 2 018 2 682 132,0
Cukorkaáruk 1 281 2 243 175,1
Dzsem, gyümölcskonzerv 1 874 2 626 140,1
Levesek 1 469 2 199 150,0
Bor 3 140 5 239 166,8
Állati takarmány 22 554 30 457 135,0
Forrás: KSH, FVM
Az oroszországi import, a maga 640 ezer eurós nagyságrendjével parciális jelentőségű. Importunk néhány termékre korlátozódik, például halfilé, madártoll, fagyasztott zöldség, lisztes áru, élesztő, szesz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >