Örökzöld téma a saláta

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 10. 19:32

A konyhakész saláta mára minden üzletlánc polcain megtalálható, melyben nagy szerepe van a Magyarországon immár 21 éve tevékenykedő eisberg Hungary csapatának is.

– Hazai értékesítésünk is folyamatosan tudott növekedni még a recesszió idején is, ami annak köszönhető, hogy a jelenlegi salátafogyasztási szint még mindig erősen elmarad a tőlünk nyugatabbra, délebbre fekvő országokétól. A hagyományos kelet-európai zöldségfogyasztás a tárolható növényeken (hagyma, répa, káposztafélék, burgonya) alapult, melyet nyáron a paradicsom, uborka és paprika egészített ki. Ez a paletta színesedik folyamatosan, többek között a salátafélék fogyasztásával, télen-nyáron. A fejlődés töretlen, de meggyőződésem, hogy az eisberg komoly termék- és piacfejlesztése nélkül a folyamat sokkal lassabban menne.

Alkalmazkodunk kereskedőpartnereink stratégiáihoz is: azokhoz is, akik egy-egy réteg igényére koncentrálnak, és azokhoz is, akik széles fogyasztóbázist párhuzamosan szolgálnak ki széles portfólióval – mondja Gazsi Zoltán, az eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Dinamizáló területek

A megújult csomagolásban kapható állandó választék mellett megjelenő szezonális termékeik nemcsak színesítik a kínálatot, de komoly eladásokat is generálnak. Látható, hogy minden időszak sajátos hangulatának megfelelve a fogyasztók igénylik a szezonálisan elérhető alapanyagokkal készített mixeket. A Valentin-saláta, valamint a medvehagymás Tavasz saláta már bizonyított, és bíznak benne, hogy a hamarosan induló Grill mix, Nyári saláta, az Őszi mix és az Advent saláta is jó fogadtatásra talál majd.

A cég felismerte, hogy a nehéz gazdasági helyzetben is kell a fogyasztóbázist növelni, hiszen folyamatos értékesítési, mennyiségi növekedéssel lehet csak gátat szabni a termelési költségek állandó növekedésének. A Puszta és Betyár saláták bevezetésének stratégiája bevált: a helyben hosszú időn keresztül beszerezhető alapanyagokat nagyobb arányban tartalmazó mixek rengeteg új vevőt vonzottak be.

A cég több új termékinnovációval lépett piacra. Konyhakész salátatermékeit továbbfejlesztette, kész komplett salátatálakat (Görög-, Kertész-, Primavera- és Cézár-saláta), valamint többféle időszakban praktikusan felhasználható, süthető zöldségeket állított össze. Idén áprilisban indítják el dobozos „prémium selection” salátáikat, melyek elsősorban a különleges minőséget képviselő üzletekben lesznek kaphatóak.

A 4 ízben kapható tálcás saláták bevezetése is sikeres volt, az értékesítés folyamatosan nő.

Az exportkereskedelem is jelentősen emelkedett, azon belül az osztrák partnerek növelték vásárlásaikat.

Az eisberg svájci forgalmában a horeca-értékesítés fontos szerepet játszik, így itthon is kiemelten fókuszálnak az idén erre a csatornára is.

Összefoglalva: a hagyományok tisztelete mellett az állandó fejlesztés lehet a kulcs a siker eléréséhez.

Folyamatosan növelik a belső hatékonyságot a Lean módszertan segítségével, hogy a növekvő termelési költségeket ne kelljen a fogyasztókra hárítani.

Salátázz

Nagyon erős piaci aktivitást folytatnak nemcsak az eisberg brand erősítése érdekében, de a salátafogyasztás általános népszerűsítése terén is. Az eredmény az értékesítési számokban is jól érzékelhető.

– Tavasszal és ősszel hagyományosan erős aktivitásokkal jelenünk meg: újsághirdetések, utcai reklámeszközök, televíziós gasztronómiai műsorokban való szereplés, eladáshelyi kóstoltatások, nagy tömegrendezvényeken való részvétel, a termékeinkhez kapcsolódó ajándéktárgyak kisorsolása a salátáinkat fogyasztók és vásárlók között. Aktív kommunikációt folytatunk a világhálón is: saját honlap, Facebook és salatazz.hu oldal, ahol interaktív kapcsolatban állunk a salátákért rajongókkal. Természetesen egész évben jól átgondolt és erős marketingtevékenységet folytatunk, mivel folyamatosan kapcsolatban kívánunk lenni a termékeinket vásárlókkal – hangsúlyozza Gazsi Zoltán.

Felelősséggel környezetünkért is

Az eisberg Hungary kiemelt jelentőséget tulajdonít annak, hogy a lehető legtöbb „jó ügy” mellett kiálljon. Sportrendezvények, óvodai és iskolai aktivitások, egészségvédelmi programok, szűrések, az egészséges életmódra nevelés, de a kultúra támogatása is jelentős részt képvisel működésük során.

– A hátrányos helyzetű gyerekek különösen nehezen jutnak friss zöldséghez, ezért döntöttünk a Vakok Iskolájának támogatása mellett, akiket nemcsak salátakeverékekkel látunk el, hanem egész zöldségekkel is, így a tanulók megtanulhatják maguk elkészíteni a salátákat – teszi hozzá az ügyvezető igazgató. Segítjük őket profi dietetikus szakértő tanácsadásával és mozgásterapeuta biztosításával is, hiszen a csökkent látás sajnos csökkent mozgással is együtt jár: a túlsúly gyakori probléma.

Az egészséges életmód a tudatossággal kezdődik. Gyerekeknek, felnőtteknek, férfiaknak, nőknek egyaránt fontos az egészséges táplálkozás, kiemelt figyelmet érdemes fordítanunk a friss, nyers zöldségfélék mindennapi fogyasztására.

Az eisberg gondol a felnövő nemzedékre, ezért is szívesen csatlakoznak nyáron a Gyereksziget programjához és támogatóként részt vesznek a Millenárison tartandó Gondolkodj Egészségesen! programokon. Megjelenik tavasszal a zöldséges meséket tartalmazó kötetük is, melyet óvodáknak fognak eljuttatni.

A környezetért mindenki felelős, erre hívják fel kicsik és nagyok figyelmét két állatkerti rendezvénnyel, például az április 20–21-én, a Föld Napja alkalmából rendezett Földfesztiválon, ahol Szekeres Nóra kalauzolja majd a gyerekeket.

Kapcsolódó cikkeink