Kínában óriási üzlet a kondom
Az ausztrál Ansell eladta az óvszergyártással foglalkozó részlegét 600 millió dollárért egy kínai konzorciumnak. Míg az ausztrálok úgy vélik, hogy a piac zsugorodik, addig Kínában óriási üzletet látnak a kondomban – írja az origo.
Egy kínai konzorcium 600 millió dollárért (800 millió ausztrál dollárért) felvásárolta az ausztrál Ansell vállalat óvszerekkel foglalkozó részlegét. Ez azt jelenti, hogy a világ második legnagyobb óvszergyártója került új tulajdonba. Az összeg forintra átszámolva 164 milliárd forintnak felel meg.
A globális piacon az Ansell több márkával van jelen, hozzájuk tartozik a Mates, a Skyn, a LifeStyles és a Jissbon is, amivel a Durex mögött állnak.
Az üzlet lehetővé teszi az Ansell számára, hogy ezentúl az ipari és az orvosi gumikészítményekre összpontosítson – írja a BBC.
Az óvszer részleg volt az 1905 óta működő vállalat legrégebbi, de ugyanakkor legkisebb divíziója is. A döntés hatására a cég részvényeinek árfolyama 4,3 százalékkal emelkedett az ausztrál tőzsdén.
Az óvszerekkel foglalkozó Sexual Wellness részleg a cég eladásainak 14,1 százalékát tette ki 2016-ban. Az Ansell ráadásul úgy érezte, hogy a kondompiacban már nincs nagyobb potenciál, és várhatóan lassulni fog.
Ezzel ellentétben a kínai óvszerpiac rohamos ütemben nő, a szakértők 2016 és 2024 között évente 12 százalékos bővüléssel számolnak, míg az éves kínai piac nagyságát 5 milliárd dollárra becslik.
Az eladásokat segítheti, hogy a szex már közel sem számít tabutémának a hatalmas ázsiai országban, lazább szabályozás alá esik, és az oktatásban is egyre hangsúlyosabb a szexuális felvilágosítás. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >