Kínában óriási üzlet a kondom
Az ausztrál Ansell eladta az óvszergyártással foglalkozó részlegét 600 millió dollárért egy kínai konzorciumnak. Míg az ausztrálok úgy vélik, hogy a piac zsugorodik, addig Kínában óriási üzletet látnak a kondomban – írja az origo.
Egy kínai konzorcium 600 millió dollárért (800 millió ausztrál dollárért) felvásárolta az ausztrál Ansell vállalat óvszerekkel foglalkozó részlegét. Ez azt jelenti, hogy a világ második legnagyobb óvszergyártója került új tulajdonba. Az összeg forintra átszámolva 164 milliárd forintnak felel meg.
A globális piacon az Ansell több márkával van jelen, hozzájuk tartozik a Mates, a Skyn, a LifeStyles és a Jissbon is, amivel a Durex mögött állnak.
Az üzlet lehetővé teszi az Ansell számára, hogy ezentúl az ipari és az orvosi gumikészítményekre összpontosítson – írja a BBC.
Az óvszer részleg volt az 1905 óta működő vállalat legrégebbi, de ugyanakkor legkisebb divíziója is. A döntés hatására a cég részvényeinek árfolyama 4,3 százalékkal emelkedett az ausztrál tőzsdén.
Az óvszerekkel foglalkozó Sexual Wellness részleg a cég eladásainak 14,1 százalékát tette ki 2016-ban. Az Ansell ráadásul úgy érezte, hogy a kondompiacban már nincs nagyobb potenciál, és várhatóan lassulni fog.
Ezzel ellentétben a kínai óvszerpiac rohamos ütemben nő, a szakértők 2016 és 2024 között évente 12 százalékos bővüléssel számolnak, míg az éves kínai piac nagyságát 5 milliárd dollárra becslik.
Az eladásokat segítheti, hogy a szex már közel sem számít tabutémának a hatalmas ázsiai országban, lazább szabályozás alá esik, és az oktatásban is egyre hangsúlyosabb a szexuális felvilágosítás. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Ez az döntés az egész szójapiacot érinti
A kínai hatóságok öt brazil vállalat esetében felfüggesztették a szójabab…
Tovább olvasom >A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása rengeteg veszéllyel jár
A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása olyan méretű károkat…
Tovább olvasom >Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >