Kínában óriási üzlet a kondom
Az ausztrál Ansell eladta az óvszergyártással foglalkozó részlegét 600 millió dollárért egy kínai konzorciumnak. Míg az ausztrálok úgy vélik, hogy a piac zsugorodik, addig Kínában óriási üzletet látnak a kondomban – írja az origo.
Egy kínai konzorcium 600 millió dollárért (800 millió ausztrál dollárért) felvásárolta az ausztrál Ansell vállalat óvszerekkel foglalkozó részlegét. Ez azt jelenti, hogy a világ második legnagyobb óvszergyártója került új tulajdonba. Az összeg forintra átszámolva 164 milliárd forintnak felel meg.
A globális piacon az Ansell több márkával van jelen, hozzájuk tartozik a Mates, a Skyn, a LifeStyles és a Jissbon is, amivel a Durex mögött állnak.
Az üzlet lehetővé teszi az Ansell számára, hogy ezentúl az ipari és az orvosi gumikészítményekre összpontosítson – írja a BBC.
Az óvszer részleg volt az 1905 óta működő vállalat legrégebbi, de ugyanakkor legkisebb divíziója is. A döntés hatására a cég részvényeinek árfolyama 4,3 százalékkal emelkedett az ausztrál tőzsdén.
Az óvszerekkel foglalkozó Sexual Wellness részleg a cég eladásainak 14,1 százalékát tette ki 2016-ban. Az Ansell ráadásul úgy érezte, hogy a kondompiacban már nincs nagyobb potenciál, és várhatóan lassulni fog.
Ezzel ellentétben a kínai óvszerpiac rohamos ütemben nő, a szakértők 2016 és 2024 között évente 12 százalékos bővüléssel számolnak, míg az éves kínai piac nagyságát 5 milliárd dollárra becslik.
Az eladásokat segítheti, hogy a szex már közel sem számít tabutémának a hatalmas ázsiai országban, lazább szabályozás alá esik, és az oktatásban is egyre hangsúlyosabb a szexuális felvilágosítás. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >