Óriási összegből fejleszt Kínában az IKEA
Minden korábbinál nagyobb éves beruházási összeget jelentett be a kínai piacon a svéd áruházlánc, az IKEA, írja az Asia Times nyomán az origo.hu.
A svéd vállalat mintegy 10 milliárd jüant,azaz nagyjából 400 milliárd forintot fektet be stratégiai céllal a kínai piacon, kereskedelmi tevékenységének fejlesztésére, mind a hagyományos áruházak, mind az online jelenlét tekintetében.
Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a következő pénzügyi évben legalább 3000 új munkatársra is szükségük lesz, akik különböző pozíciókban és területeken bizonyíthatnak majd.
A kínai háztartási bútorértékesítés piaca növekedési periódusban van. Az ország városiasodása erőteljes, a digitális fejlődés gyors, az egy főre jutó jövedelem pedig növekszik, amit az emberek érzékelhetően magukra költenek – magyarázta döntésük hátterét az IKEA kínai vállalatának elnöke.
A cég a jövőben több szolgáltatást kínálna vásárlóinak az ottani piacon, többek között az online és offline felületeken is közvetlen kapcsolattartást egy-egy tanácsadó munkatárssal, méghozzá „egyablakos” rendszerben.
Kína az egyetlen olyan piac Svédországon kívül – a vállalat 1943-ban indult -, ahol a cégnek teljes beszállítói lánca van. Az első kínai áruházukat még 1998-ban, Sanghajban nyitottak, azóta már 27 nagy áruházat és több logisztikai illetve disztribúciós bázist is használatba vettek. Jelenleg 21 nagyvárosban vannak jelen, online szolgáltatásuk 227 településen érhető el országszerte.
Nem a svéd lánc az egyetlen a hasonló profilú cégek közül, amely fantáziát lát a kínai piac növekedésében. A holland alapítású Leiden szintén bővülési szándékot jelentett be, és együttműködésre lép kereskedelmi ingatlanokat fejlesztő társaságokkal, hosszú távra szóló, a bérlő igényei szerint kialakított bérlemények (üzletek, bemutatótermek stb.) építése és bebútorozása kapcsán. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >