Óriási összegből fejleszt Kínában az IKEA
Minden korábbinál nagyobb éves beruházási összeget jelentett be a kínai piacon a svéd áruházlánc, az IKEA, írja az Asia Times nyomán az origo.hu.
A svéd vállalat mintegy 10 milliárd jüant,azaz nagyjából 400 milliárd forintot fektet be stratégiai céllal a kínai piacon, kereskedelmi tevékenységének fejlesztésére, mind a hagyományos áruházak, mind az online jelenlét tekintetében.
Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a következő pénzügyi évben legalább 3000 új munkatársra is szükségük lesz, akik különböző pozíciókban és területeken bizonyíthatnak majd.
A kínai háztartási bútorértékesítés piaca növekedési periódusban van. Az ország városiasodása erőteljes, a digitális fejlődés gyors, az egy főre jutó jövedelem pedig növekszik, amit az emberek érzékelhetően magukra költenek – magyarázta döntésük hátterét az IKEA kínai vállalatának elnöke.
A cég a jövőben több szolgáltatást kínálna vásárlóinak az ottani piacon, többek között az online és offline felületeken is közvetlen kapcsolattartást egy-egy tanácsadó munkatárssal, méghozzá „egyablakos” rendszerben.
Kína az egyetlen olyan piac Svédországon kívül – a vállalat 1943-ban indult -, ahol a cégnek teljes beszállítói lánca van. Az első kínai áruházukat még 1998-ban, Sanghajban nyitottak, azóta már 27 nagy áruházat és több logisztikai illetve disztribúciós bázist is használatba vettek. Jelenleg 21 nagyvárosban vannak jelen, online szolgáltatásuk 227 településen érhető el országszerte.
Nem a svéd lánc az egyetlen a hasonló profilú cégek közül, amely fantáziát lát a kínai piac növekedésében. A holland alapítású Leiden szintén bővülési szándékot jelentett be, és együttműködésre lép kereskedelmi ingatlanokat fejlesztő társaságokkal, hosszú távra szóló, a bérlő igényei szerint kialakított bérlemények (üzletek, bemutatótermek stb.) építése és bebútorozása kapcsán. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >IKEA Soroksár: A jövő áruháza
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához…
Tovább olvasom >Kína nyújtotta be eddig a legtöbb GenAI szabadalmat
A Szellemi Tulajdon Világszervezetének (WIPO) legfrissebb jelentése szerint 2014 és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >